Η ανθρωπότητα διανύει την Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση, η οποία φέρνει στο προσκήνιο νέες τεχνολογικές εξελίξεις σε πεδία όπως η ρομποτική, η τεχνητή νοημοσύνη και τα αυτόνομα οχήματα, μεταξύ άλλων. Αν και τα πρώτα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά, παραμένει το ερώτημα: Είναι σε θέση οι επιχειρήσεις – και ειδικότερα οι ελληνικές, ύστερα από διαδοχικές κρίσεις – να προσαρμοστούν στο νέο παραγωγικό μοντέλο, διασφαλίζοντας παράλληλα την ανθρώπινη απασχόληση και το κοινωνικό τους αποτύπωμα;

Τα θέματα της ανθεκτικότητας, της καινοτομίας και της στρατηγικής ευελιξίας βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 10ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, με τη συμμετοχή του Γιώργου Μαργώνη, Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της Παπαστράτος.

Η σημασία της μακροπρόθεσμης στρατηγικής σε συνδυασμό με την απαραίτητη ευελιξία

Ο κ. Μαργώνης εξέφρασε αρχικά την αισιοδοξία του για τη δυναμική των ελληνικών επιχειρήσεων, τονίζοντας ότι παρά τις αλλεπάλληλες κρίσεις, πολλές από αυτές κατάφεραν όχι μόνο να επιβιώσουν, αλλά και να συνεχίσουν να επενδύουν ακόμη και κάτω από δύσκολες συνθήκες. Επισήμανε τη σημασία της μακροπρόθεσμης στρατηγικής σε συνδυασμό με την απαραίτητη ευελιξία, και αναφέρθηκε στη στροφή της Παπαστράτος προς ένα νέο μοντέλο παραγωγής, που ενισχύει τις εξαγωγές και υλοποιεί το όραμα της Philip Morris International για καινοτόμα, εναλλακτικά προϊόντα καπνού και νικοτίνης.

Λειτουργούμε σε μια χώρα που από τον covid και μετά υπάρχουν παγκόσμιες προκλήσεις, αλλά μην ξεχνάμε ότι έχει προηγηθεί και μια δεκαετία κρίσης. Εταιρείες, όπως η δική μας, όχι μόνο επιβίωσαν αλλά συνεχίζουν να επενδύουν. Αυτό με κάνει αισιόδοξο, όσον αφορά την ανθεκτικότητα. Οι εταιρείες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, έχουν αποδείξει ότι είναι ανθεκτικές.

Είναι σημαντικό, οτιδήποτε κι αν συμβαίνει, να υπάρχει ένας μακροπρόθεσμος σχεδιασμός. Από το 2008 αντιμετωπίζουμε συνεχείς προκλήσεις. Το κλειδί είναι η ψυχραιμία και η νηφαλιότητα, ανεξάρτητα με τις προκλήσεις κάθε εποχής. Βέβαια, απαιτείται προσαρμοστικότητα, με στόχο την απορρόφηση των αναταράξεων που προκύπτουν ανά εποχή“, τόνισε ο κ. Μαργώνης.

Η βιομηχανία είναι ο βασικός πολλαπλασιαστής της οικονομίας

Σύμφωνα με τον κ. Μαργώνη, το ζητούμενο είναι η βιομηχανία να λειτουργήσει ως κύριος μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας, δημιουργώντας θέσεις εργασίας με προστιθέμενη αξία.

Κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης φτάσαμε στο ναδίρ, εντούτοις σήμερα η βιομηχανία έχει επανέλθει και η συνεισφορά της στο ΑΕΠ της χώρας είναι περίπου στο 13%. Είναι κομβικός ο ρόλος της βιομηχανίας στην εγχώρια οικονομία, ακόμα και σε τουριστικές χώρες, όπως η δική μας. Στην εποχή μας, που όλα αλλάζουν άρδην, πρέπει να επικεντρώνουμε σε διαφορετικά πεδία, με σκοπό τη μείωση του ρίσκου στις εκάστοτε κρίσεις. Η βιομηχανία συμβάλλει στην ανάπτυξη θέσεων εργασίας και τη μείωση της ανεργίας, στην αυτάρκεια και τη γεωπολιτική ισχύ της χώρας. Το σημαντικότερο, όμως, είναι η συμβολή της βιομηχανίας στο εμπορικό ισοζύγιο.

Η βιομηχανία είναι ο βασικός πολλαπλασιαστής της οικονομίας,
προσφέροντας ποιοτικές θέσεις εργασίας
“.

Οι νέες τεχνολογίες δεν έρχονται να αντικαταστήσουν το ανθρώπινο δυναμικό, αλλά να ενισχύσουν την αξία της εργασίας

Αναφορικά με τον ρόλο των τεχνολογιών “αιχμής” στη σύγχρονη βιομηχανία, σύμφωνα με τον κ. Μαργώνη, στόχος της Παπαστράτος είναι να υλοποιήσει το “εργοστάσιο του μέλλοντος”, αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία και ανάλυση μεγάλων δεδομένων (big data), όχι για να αντικαταστήσει το ανθρώπινο δυναμικό, αλλά για να ενισχύσει την αξία της εργασίας τους.

Η εμπιστοσύνη απαιτεί χρόνο, συνέπεια, σταθερότητα και διαφάνεια

Παράλληλα, ο κ. Μαργώνης υπογράμμισε την ανάγκη για καλλιέργεια εμπιστοσύνης στο νέο επιχειρηματικό περιβάλλον, κάτι που απαιτεί χρόνο, συνέπεια, σταθερότητα και διαφάνεια.

Η Παπαστράτος, μέσα από πολλαπλές διακρίσεις (όπως η 1η θέση που κατέλαβε ως ο Πιο Ελκυστικός Εργοδότης στην Ελλάδα για το 2024), έχει αποδείξει πως επενδύει στο χτίσιμο της εμπιστοσύνης, τόσο στο εσωτερικό της, όσο και με την κοινωνία.

Όταν ξεκινήσαμε τον ανασχηματισμό της Παπαστράτος, δεσμευτήκαμε να επικοινωνούμε περισσότερο, ξεκινώντας με το εσωτερικό περιβάλλον, δηλαδή τους εργαζομένους μας.

Ειδικότερα στη δική μας βιομηχανία, η διαφάνεια είναι το κλειδί. Επικοινωνούμε τις έρευνες που διεξάγουμε αναφορικά με τα νέα προϊόντα, καθώς και τις επενδύσεις μας, προσβλέποντας να γίνουμε ένας ‘φάρος’ έμπνευσης και για άλλες επιχειρήσεις.

Η εμπιστοσύνη χτίζεται διαρκώς και απαιτεί χρόνο. Πρέπει κάθε μέρα να αποδεικνύουμε τον ρόλο μας στην κοινωνία και την οικονομία“.

Η σύγχρονη βιομηχανία πρέπει να είναι χρήσιμη στους ανθρώπους

Κλείνοντας, ο κ. Μαργώνης τόνισε πως η σύγχρονη βιομηχανία πρέπει να είναι χρήσιμη στους ανθρώπους – από τους εργαζομένους και τους πελάτες, μέχρι τους μετόχους και την κοινωνία στο σύνολό της.

Ειδήσεις σήμερα:

Πέθανε ο νομπελίστας συγγραφέας Μάριο Βάργκας Γιόσα

Τα “γυρίζει” πάλι ο Τραμπ για τους δασμούς: “Κανείς δεν θα γλιτώσει, δεν ανακοινώθηκε καμία εξαίρεση”

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις