Γλυπτά του Παρθενώνα: «Είναι η μεγαλύτερη ληστεία στην Ιστορία» λέει ο σκηνοθέτης Γουίλκινσον (Βίντεο)

Ο σκηνοθέτης της ταινίας "The Marbles" επανάφερε στο προσκήνιο μία από τις εντονότερες πολιτιστικές συζητήσεις της εποχής μας

Γλυπτά του Παρθενώνα: «Είναι η μεγαλύτερη ληστεία στην Ιστορία»  λέει ο σκηνοθέτης Γουίλκινσον (Βίντεο)

Για το ζήτημα του επαναπατρισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα μίλησε στο “Buongiorno” ο Ντέιβιντ Γουίλκινσον, σκηνοθέτης της ταινίας “The Marbles”.

Μέσα από το ντοκιμαντέρ “The Marbles” επανέρχεται στο προσκήνιο μία από τις εντονότερες πολιτιστικές συζητήσεις της εποχής μας, η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης, μέσα από νέα ματιά και σύγχρονη κινηματογραφική προσέγγιση, διερευνάται η ιστορική πορεία της αφαίρεσης των Γλυπτών αλλα και το αίτημα της χώρας για τον επαναπατρισμό τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται ότι η ταινία ανοίγει διάλογο γύρω από το πώς οι πρώην αποικιοκρατικές δυνάμεις μπορούν ή οφείλουν να αποκαταστήσουν ιστορικές αδικίες, εντάσσοντας το ελληνικό αίτημα σε ένα ευρύτερο διεθνές πλαίσιο.

Μιλώντας στο “Buongiorno”, ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Νίκολας Γουίλκινσον, αναφέρθηκε στις προοπτικές μου εμφανίζονται λόγω του ντοκιμαντέρ. «Προς μεγάλη μου έκπληξη, ο λόρδος Έλγιν που είναι ο κακός της ταινίας, ήταν Σκωτσέζος. Και κατά τύχη αλλά και βάσει σχεδίου, η χώρα γέννησής του είναι από τις χώρες που κατέχουν τα πρωτεία σε όλον τον κόσμο στις επιστροφές αρχαιοτήτων», σημείωσε.

Στη συνέχεια πρόσθεσε: «Έτσι, προκύπτει μία περίεργη αντιπαραβολή ανάμεσα σε ό,τι συμβαίνει στην Σκωτία με την επιστροφή αρχαιοτήτων, και τι συμβαίνει στην Αγγλία. Και, τελευταία, μάλιστα, δεν μιλάμε καν για την Αγγλία. Συμβαίνει μόνο στο Λονδίνο. Πρόκειται για το εθνικό μουσείο. Συμβαίνει μόνο στο Βρετανικό Μουσείο. Και πιστεύω ότι μουσεία σε ολόκληρο τον κόσμο, όπως θα δείτε και στο ντοκιμαντέρ, οι Ιταλοί και οι Γάλλοι έχουν επιστρέψει αρχαιότητες στην Αθήνα, που είχαν στην κατοχή τους. Και ξαφνικά εμείς οι Βρετανοί, γινόμαστε, εάν δεν προσέξουμε, πολύ Βικτωριανοί, πολύ οπισθοδρομικοί στην συμπεριφορά μας».

Ως «την μεγαλύτερη ληστεία στην Ιστορία» χαρακτήρισε ο σκηνοθέτης την υπόθεση των Γλυπτών και τόνισε: «Πολύ απλά, είναι η μεγαλύτερη ληστεία. Εάν κάποιος θα πλήρωνε 100 εκ. δολάρια για έναν πίνακα του Βαν Γκονγκ, ποια είναι η αξία για τα Γλυπτά στο σύνολό τους; Μιλάμε για δισεκατομμύρια. Και δεν μπορώ να σκεφτώ τίποτα άλλο στην Ιστορία του πολιτισμού μας που εκλάπη από μία χώρα και παραμένει σε μία άλλη. Δεν υπάρχει κάτι άλλο που να μπορεί να συγκριθεί».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ