Στην Εθνική Πινακοθήκη εξακολουθεί να κρατείται ο βουλευτής της Νίκης, Νίκος Παπαδόπουλος, μετά το άγριο επεισόδιο που σημειώθηκε σε έκθεση με πρωταγωνιστή τον ίδιο το μεσημέρι της Δευτέρας (10.03).

Ο βουλευτής εισέβαλε σε κατάσταση αμόκ στο κτήριο, έσπασε την προστατευτική τζαμαρία και άρπαξε εικόνες, φωνάζοντας ότι «προσβάλλουν τη θρησκεία». Ο βουλευτής, μετά από την άμεση παρέμβαση του φύλακα, πέταξε κάτω τις εικόνες και στη συνέχεια συνελήφθη και κρατείται στο κτήριο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, είχε ένα δεύτερο άτομο μαζί του το οποίο και αναζητείται.

«Αυτή τη στιγμή κρατούμαστε παρανόμως»

Ο δικηγόρος του βουλευτή, Κωνσταντίνος Βαθιώτης, μιλώντας στο Open τόνισε ότι ο Νίκος Παπαδόπουλος κρατείται παράνομα.

«Αυτή τη στιγμή κρατούμαστε παρανόμως στην Εθνική Πινακοθήκη. Δεν υπάρχει δυνατότητα περιορισμού της κίνησης και της προσωπικής ελευθερίας ενός βουλευτή, παρά μόνο εάν έχει προηγηθεί άδεια της Βουλής, η οποία εν προκειμένω δεν υπάρχει. Πρόκειται για κατάφωρη παραβίαση του άρθρου 62 του Συντάγματος. Ζούμε το δικτατορικό καθεστώς Μητσοτάκη σε όλο του το μεγαλείο», ανέφερε.

Μάλιστα ο ίδιος προχώρησε και σε σχετική ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα.

Είχε στείλει επιστολή

Μάλιστα, πριν από λίγες ημέρες, είχε στείλει επιστολή τόσο στην Εθνική Πινακοθήκη και είχε καταθέσει σχετική ερώτηση στην υπουργό Πολιτισμού ζητώντας την απόσυρση των εκθεμάτων.

Ο βουλευτής μεταξύ άλλων ανέφερε:

«Σε περιοδική έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου που θα διαρκέσει από 22.1.2025 έως 30.09.2025, έχει επιλεγεί και παρουσιάζεται μεταξύ των άλλων και ένα έργο Έλληνα καλλιτέχνη το οποίο προδήλως θίγει την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη, προσβάλλοντας ευθέως τα ιερά πρόσωπα της Παναγίας και του Χριστού, τα οποία απεικονίζονται παραμορφωμένα.

Την ώρα λοιπόν που ακόμη και άθεοι άνθρωποι, μπροστά σε αξεπέραστες ανθρώπινες δυσκολίες εκλιπαρούν τη βοήθεια της Μητέρας Παναγιάς μας, στην έκθεση αυτή παρουσιάζεται παραμορφωμένο «εικόνισμα η Παναγία με τον Χριστό αγκαλιά (άτιτλο)» ενώ σε άλλο έργο του ίδιου καλλιτέχνη ο Άγιος Γεώργιος εμφανίζεται ως “O Χασάπης της Λεωφόρου”.

Με δεδομένο ότι η επικρατούσα θρησκεία στην Πατρίδα μας είναι της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού (άρθρο 3 παράγραφος 1 του ελληνικού Συντάγματος), η απάντηση της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη (να σημειωθεί ότι ορκίστηκε με θρησκευτικό όρκο στην ορκωμοσία της παρούσας κυβέρνησης στις 27 Ιουνίου 2023), για το εν λόγω έργο, ήταν δικολαβίστικη και εξόχως παραπλανητική, αφού καταπατεί το Σύνταγμα και ταυτόχρονα θίγει και προσβάλει βαθύτατα τα θρησκευτικά πιστεύω της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων πολιτών:

«Το Υπουργείο Πολιτισμού, δρώντας πάντοτε με γνώμονα την προστασία της εν γένει πολιτιστικής και καλλιτεχνικής κληρονομιάς της χώρας, ουδέποτε προβαίνει σε ενέργειες λογοκρισίας».

Η παραπάνω, όσο απίστευτο και αν φαντάζει, ήταν η επίσημη απάντηση σε σχετική ερώτηση που κατέθεσα.

Βέβαια, να θυμίσω πως την ώρα που το Υπουργείο Πολιτισμού κάνει λόγο για προστασία της έκφρασης και αποφυγή της λογοκρισίας, την ίδια ώρα αν τολμήσει να δημοσιοποιήσει κάποιος μία αφίσα κατά των εκτρώσεων, χαρακτηρίζεται φασίστας και πουριτανός.

Έτσι η τοποθέτηση της κ. Μενδώνη, είναι μία απάντηση που δείχνει περίτρανα πως το Υπουργείο Πολιτισμού προάγει οτιδήποτε άλλο εκτός από την χριστιανικά ιδεώδη του λαού μας, ερχόμενο σε πλήρη αποξένωση από τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελληνίδων και των Ελλήνων που ξυπνούν και κοιμούνται κάνοντας το Σταυρό τους, με το όνομα της μάνας μας Παναγίας στα χείλη, μοναδική τους ελπίδα στα εύκολα και στα δύσκολα.

Αλλά δυστυχώς το Υπουργείο Πολιτισμού είναι συνταγμένο στο κυβερνητικό αντιχριστιανικό αφήγημα, που έκλεισε τις Εκκλησιές και απαγόρευσε τη συμμετοχή του λαού μας στα Θεία Πάθη του Ιησού Χριστού μας, μεταβάλλοντας ακόμη και την Ανάστασή Του, από τις 12 μ.μ. στις 9 μ.μ., λες και δεν μεταδίδεται ο Covid19 στις 9 μ.μ., αλλά στις 12 μ.μ.

Ωστόσο ο ελληνικός λαός, που στην συντριπτική του πλειοψηφία αποκηρύσσει πλέον αυτήν την καθεστωτική κυβέρνηση, πολύ σύντομα θα απαλλαγεί από τα “ορφανά του Σημίτη” και τους διεθνιστές του “Ποταμιού”.

Θα στερέψουν όπως ακριβώς “στέρεψε και το Ποτάμι” και θα αποτελέσουν την μαύρη Βίβλο στην Ιστορία του ΄Έθνους των Ελλήνων.

Τέλος, φτάνει πια η δημοκρατικότητά σας κ. Μενδώνη!».

Αυτή είναι η έκθεση που προκάλεσε την «έκρηξη» του βουλευτή Νίκου Παπαδόπουλου

Στο στόχαστρο του βουλευτή της “Νίκης” μπήκε η έκθεση “Η Σαγήνη του Αλλόκοτου – Ενδιάμεσος Χώρος”, που είναι εμπνευσμένη από έργα του Γκόγια.

Όπως αναφέρεται στη σχετική παρουσίαση της έκθεσης από την Εθνική Πινακοθήκη: «Η επιδραστικότητα της ανατρεπτικής θέασης του κόσμου από τον Goya αποδεικνύεται εξαιρετικά ανθεκτική στο χρόνο. Κάνει εμφανή την παρουσία της στην απελευθερωτική έκρηξη των σουρεαλιστικών οραμάτων και της ποιητικής γλώσσας του μοντερνισμού, ενώ συνεχίζει μέχρι σήμερα να μας προσφέρει μια πολύτιμη δεξαμενή πρωτότυπων εικαστικών ερμηνειών για τη σχέση μας με τον κόσμο και τα όντα που τον συναποτελούν.

Τα χαρακτικά του διακρίνονται για την αληθοφάνεια του τερατώδΟυς, την πειστικότητα του παραλόγου και την έλξη του αποτρόπαιου. Αξιοποιώντας τη θεατρικότητα της καρναβαλικής παράδοσης και της Commedia dell’ Arte, ο Goya συνθέτει ένα καινοφανές σύμπαν στο οποίο κυριαρχεί η αμφισημία και η υβριδικότητα, η διαρκής αιώρηση ανάμεσα στο οικείο και το ανοίκειο, αίσθηση που οφείλεται στην αριστοτεχνική συναρμογή δημοφιλών, καθημερινών θεμάτων με παράταιρες, απειλητικές, αποκρουστικές ή και δυσερμήνευτες μορφές οι οποίες παραδόξως μας έλκουν αντί να μας απωθούν, ίσως διότι σ’ αυτές αναγνωρίζουμε διαισθητικά κάτι βαθιά δικό μας.

Με κινητήριο μοχλό τις σειρές των χαρακτικών έργων του Goya στην Εθνική Πινακοθήκη και συνεπείς στην πρόθεση να ανανεώσουμε τα εργαλεία ανάγνωσης των ιστορικών συλλογών με το πρόγραμμα δράσεων του Ενδιάμεσου Χώρου, παρουσιάζουμε παράλληλα με την έκθεση των 80 χαρακτικών της σειράς Los Caprichos, ένα θεματικό αφιέρωμα στην ελληνική τέχνη με τίτλο Η Σαγήνη του Αλλόκοτου.

Στην ομαδική έκθεση περιλαμβάνονται έργα δέκα καλλιτεχνών που από διαφορετικές αφετηρίες εναγκαλίζονται και εικονίζουν το αλλόκοτο, το υβριδικό, και το γκροτέσκο. Οικειοποιούμενοι το παράταιρο, το ξένο και το αποτρόπαιο, οι καλλιτέχνες επαναπροσδιορίζουν τα όρια του ανθρώπινου και αμφισβητούν τις αυστηρές διχοτομικές διακρίσεις μεταξύ φυσικού και τεχνητού, ακυρώνοντας στην πράξη τις παραδοσιακές ταξινομήσεις που οριοθετούν με αυστηρότητα τα είδη.

Πραγματεύονται τη σχέση του εύμορφου με το δύσμορφο, του ανθρωπόμορφου με το ζωόμορφο, τη φύση και τον τεχνολογικό πολιτισμό, για να διερμηνεύσουν ψυχικές καταστάσεις και κοινωνικές διεργασίες αποκλεισμού και περιθωριοποίησης, αλλά και να προτείνουν, άλλοτε με χιούμορ, άλλοτε με καυστική ειρωνεία και άλλοτε με βαθιά υπαρξιακή αγωνία, την ανατρεπτική αποδόμηση των στερεότυπων με τα οποία έχουμε γαλουχηθεί.

Η έκθεση Η Σαγήνη του Αλλόκοτου συμπεριλαμβάνει εικαστικές δημιουργίες που υλοποιούνται με ποικίλα μέσα (ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτική, σχέδιο, animation, performance), αξιοποιεί το απόθεμα των συλλογών της ΕΠΜΑΣ και συνοδεύεται από δίγλωσσο κατάλογο (ελληνικά – αγγλικά)».

Ειδήσεις σήμερα:

Θρηνεί ο Βόλος για τους νιόπαντρους που σκοτώθηκαν σε τροχαίο – “Ήταν τα καλύτερα παιδιά” – Την Τετάρτη η κηδεία

Συνελήφθη ο βουλευτής της “Νίκης” Νίκος Παπαδόπουλος – Κατέστρεψε έργα στην Εθνική Πινακοθήκη

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις