IRIS σε όλες τις επιχειρήσεις από 1η Δεκεμβρίου: Πώς διαμορφώνεται το τοπίο στις πληρωμές

Πότε μπαίνουν σε εφαρμογή τα νέα πρωτόκολλα διασύνδεσης

IRIS σε όλες τις επιχειρήσεις από 1η Δεκεμβρίου: Πώς διαμορφώνεται το τοπίο στις πληρωμές
Πηγή φωτογραφίας: Shutterstock

Σε εφαρμογή μπαίνει από 1η Δεκεμβρίου 2025 το σύστημα άμεσων πληρωμών IRIS σε όλες τις επιχειρήσεις καθώς στην εν λόγω λίστα μπαίνουν πλέον σούπερ μάρκετ και επιχειρήσεις λιανικής.

Όπως ενημέρωσε η ΑΑΔΕ, μετά τις αποφάσεις που υπέγραψε ο Γιώργος Πιτσιλής, ολοκληρώνεται το κανονιστικό πλαίσιο για τη διασύνδεση των ταμειακών συστημάτων με τη Φορολογική Διοίκηση που έχει ως αποτέλεσμα την εφαρμογή άμεσων πληρωμών στο καθημερινό ταμείο των επιχειρήσεων και στη ρουτίνα των καταναλωτών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τους πολίτες, η νέα υποχρέωση μεταφράζεται σε έναν επιπλέον τρόπο πληρωμής στο σημείο πώλησης. Από την 1η Δεκεμβρίου 2025, δίπλα σε κάρτες και μετρητά θα υπάρχει η επιλογή της άμεσης μεταφοράς χρημάτων μέσω IRIS από το κινητό.

Η πληρωμή θα «περνά» κατευθείαν από τον λογαριασμό του καταναλωτή στον λογαριασμό της επιχείρησης, διευκολύνοντας τη διαδικασία και μειώνοντας τον χρόνο στο ταμείο.

Νέα πρωτόκολλα IRIS στις επιχειρήσεις: Πότε μπαίνουν σε εφαρμογή

Ο κεντρικός στόχος των νέων τεχνικών πρωτοκόλλων είναι καμία είσπραξη χωρίς αυτόματη έκδοση απόδειξης. Έτσι, η ΑΑΔΕ προχώρησε σε επικαιροποίηση των προδιαγραφών διασύνδεσης, ώστε οι άμεσες πληρωμές να περνούν είτε από τα POS είτε μέσω παρόχων ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων.

Ειδικότερα, τροποποιούνται τα πρωτόκολλα διασύνδεσης των προηγούμενων αποφάσεων (Α.1098/2022 και Α.1155/2023) και ορίζεται ο τεχνικός τρόπος αποδοχής των άμεσων πληρωμών από τις επιχειρήσεις στο Σημείο Πώλησης, μέσω:

  • Tερματικού ηλεκτρονικής μεταφοράς κεφαλαίων (POS)
  • Υπηρεσιών Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων

Στο μεταξύ, οι επιχειρήσεις καλούνται να προετοιμαστούν ώστε η μετάβαση της 1ης Δεκεμβρίου 2025 να γίνει χωρίς αναταράξεις και με το IRIS να αποκτά επισήμως μόνιμη θέση στο ταμείο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ