Με τον χειρότερο τρόπο, ήρθαν στην επιφάνεια οι τρομακτικές ελλείψεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι, καθώς η φονική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη ανέδειξε τις τραγικές παθογένειες του συστήματος.

Ωστόσο, ένα ρεπορτάζ του Open δείχνει πόσα λεφτά δαπανήθηκαν εδώ και δεκαετίες για τον εκσυχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου και του ΟΣΕ. Συγκεκριμένα, μέσα σε 25 χρόνια, πήρε δάνεια 10,4 δισ. ευρώ με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.

Συνολικά από το 2000 έως το 2020 μπήκαν στα ταμεία για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους 27 δισ. ευρώ. Οι οικονομικές απώλειες για το ελληνικό δημόσιο ανέρχονται σε 7,6 δισ. ευρώ.

Αναλυτικά τα οικονομικά στοιχεία σύμφωνα με το ρεπορτάζ:

  • 4,6 δισ. ευρώ μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου από το 2000 έως το 2011
  • 2 δισ. ευρώ δόθηκαν για διάφορες δαπάνες
  • 1 δισ. ευρώ δόθηκε για ζημίες λόγω απώλειας υλικών
  • 14,6 δισ. ευρώ ήταν τα δάνεια που έλαβε ο ΟΣΕ για συντήρηση και διαχείριση
  • 1 δισ. ευρώ ήταν τα δάνεια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
  • 4 δισ. ευρώ ήταν το ύψος των επιδοτήσεων μέσω ΕΣΠΑ από το 2007 μέχρι το 2020

Σε αυτά προστίθεται και το κόστος των μισθών για τους εργαζόμενους στα τρένα που σύμφωνα με το ρεπορτάζ το 2009 άγγιζε – κατά μέσο όρο – τα 60.000 ευρώ ανά έτος για κάθε εργαζόμενο.

Ειδήσεις σήμερα

Απολογείται σήμερα Σάββατο στον εισαγγελέα ο σταθμάρχης Λάρισας – Οι ποινές που αντιμετωπίζει

Άμεσο πόρισμα θέλει ο Γιώργος Γεραπετρίτης – Έπιασε δουλειά η Επιτροπή Εμπειρογνομώνων

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις