Θερινές εκπτώσεις 2025: Πότε αρχίζουν, ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά – Χρήσιμες συμβουλές
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις πλησιάζουν και οι καταναλωτές μετρούν αντίστροφα για να προμηθευτούν τα απαραίτητα για τις διακοπές τους, αλλά και να επωφεληθούν από μεγάλες εκπτώσεις σε πολλά προϊόντα.
Οι θερινές εκπτώσεις για το 2025 ξεκινούν τη Δευτέρα 14 Ιουλίου και θα διαρκέσουν έως και την Κυριακή 31 Αυγούστου. Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, τα καταστήματα μπορούν να λειτουργήσουν την πρώτη Κυριακή μετά την έναρξη της εκπτωτικής περιόδου. Έτσι, την Κυριακή 20 Ιουλίου 2025, τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά, με προτεινόμενο ωράριο 11:00 – 18:00.
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές κατά τις εκπτώσεις:
Σήμανση εκπτώσεων: Τα καταστήματα πρέπει να έχουν εμφανείς πινακίδες που να δηλώνουν ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις.
Διπλή τιμή: Είναι υποχρεωτικό να αναγράφεται τόσο η αρχική (συνήθως διαγραμμένη) όσο και η νέα μειωμένη τιμή, σε εμφανές σημείο και κοντά στα προϊόντα.
Ποσοστό έκπτωσης: Δεν είναι υποχρεωτικό να αναγράφεται το ποσοστό έκπτωσης. Αν όμως το κατάστημα επιλέξει να το δείξει, πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. “40% έκπτωση”).
Εκπτώσεις VS προσφορές: Οι εκπτώσεις αφορούν εποχικά προϊόντα, ενώ οι προσφορές συνήθως περιλαμβάνουν παλιότερα είδη με μεγαλύτερες μειώσεις τιμών.
Προσφορές – σήμανση και αλλαγές: Σε προσφορές πρέπει να υπάρχει πινακίδα που να τις δηλώνει. Τα προϊόντα φέρουν αρχική και νέα τιμή (όχι ποσοστό έκπτωσης). Συχνά δεν επιτρέπονται αλλαγές, οπότε προσέξτε πριν αγοράσετε.
Υπερβολικά ποσοστά: Αν κάποιο κατάστημα διαφημίζει πολύ υψηλές εκπτώσεις σε λίγα είδη, αυτό δεν σημαίνει πως όλα τα προϊόντα του έχουν χαμηλότερες τιμές. Συγκρίνετε πάντα.
Αγορές με δόσεις: Ενημερωθείτε αναλυτικά για τους όρους όταν αγοράζετε με δόσεις.
Ποιότητα και προέλευση: Μην διστάζετε να ρωτήσετε για την προέλευση και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων. Ο πωλητής είναι υποχρεωμένος να σας δώσει αυτές τις πληροφορίες πριν την αγορά.
Αλλαγές και ελαττωματικά προϊόντα: Οι επιχειρήσεις πρέπει να κάνουν αλλαγές σε ελαττωματικά είδη που αγοράστηκαν κατά τις εκπτώσεις, εκτός αν πρόκειται για προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και αυτό αναφέρεται ξεκάθαρα.
Απόδειξη: Ζητήστε πάντα απόδειξη. Είναι απαραίτητη σε περίπτωση που προκύψει πρόβλημα με το προϊόν.
Εγγύηση και οδηγίες: Ζητήστε τις οδηγίες χρήσης και τους όρους εγγύησης στα ελληνικά.
Ακολούθησε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις