Ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμα και για διόδια στο κέντρο της Αθήνας στο μέλλον άφησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής λέγοντας πως “θα μπορούσε να υπάρχει στο τραπέζι για το μέλλον κάποιο περιβαλλοντικό τέλος, επισημαίνοντας πως αυτή είναι μία γενικότερη πολιτική κατεύθυνση στην Ευρώπη.

Ο κ. Καραμανλής απάντησε για την επαναφορά του δακτυλίου από τις 25 Οκτωβρίου λέγοντας πως θα περιοριστούν κατά πολύ οι εξαιρέσεις δηλαδή τα ΙΧ που θα μπορούν κάθε ημέρα ανεξαρτήτως δακτυλίου να μπαίνουν στο κέντρο”.

Επισήμανε ειδικότερα ότι στον λεγόμενο πλέον «Καθαρό Δακτύλιο» θα μπαίνουν ελεύθερα τα ηλεκτρικά οχήματα, τα εκ κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου οχήματα, τα υβριδικά οχήματα και τα οχήματα κατηγορίας Euro6 που εκπέμπουν κάτω από 120 gr CO2. Ενώ θα περιοριστούν δραστικά οι εξαιρέσεις έως και 50%. “Οι εξαιρέσεις ήταν υπερβολικές και για αυτό θα πέσει μαχαίρι”, δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε ότι πρόκειται για επαναφορά του δακτυλίου που και παλαιότερα υπήρχε και πως δεν μιλάμε για καθολική απαγόρευση εισόδου ΙΧ στο κέντρο, όπως ισχύει σε άλλες πόλεις της Ευρώπης. “Δεν μιλάμε για απαγόρευση. Μιλάμε για ένα μέτρο, το οποίο ίσχυε και παλαιότερα. Κατανοώ ότι αυτό είναι μία δύσκολη συνθήκη, διότι οι περισσότεροι από εμάς είχαμε ξεμάθει τα δύο χρόνια της πανδημίας”, πρόσθεσε. Και συνέχισε:  “Δεν μπορούμε να κάνουμε εξαιρέσεις για όλους, διότι δεν θα αντιμετωπίσουμε έτσι και το περιβαλλοντικό πρόβλημα, αλλά και το ζήτημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης”.

Ανέφερε επίσης ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει υιοθετήσει την πρόταση του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων Ελλάδας να συσταθεί ένα λεγόμενο Παρατηρητήριο Μεταφορών, προκειμένου όλοι οι συναρμόδιοι φορείς να κάθονται σε ένα τραπέζι και να λύνουν τα ζητήματα, που αφορούν στο κυκλοφοριακό.

Αναφορικά με το σύστημα τροφοδοσίας των καταστημάτων ο κ. Καραμανλής το χαρακτήρισε εξωφρενικά προβληματικό λέγοντας πως “στην Αθήνα μπορείς να φορτώνεις και να ξεφορτώνεις με φορτηγά άνω των τριών τόνων από τις 7:00 μέχρι τις 10:30 το πρωί και από τις 2:30 μέχρι τις 4:00 το μεσημέρι και είσαι και ελεύθερος μετά τις 7:00 το βράδυ να κάνεις φορτώσεις και εκφορτώσεις. Αυτό είναι ένα ζήτημα, που πρέπει να το λύσουμε”.

Ανοιχτό άφησε επίσης και το ενδεχόμενο νέων μέτρων, προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα με την κυκλοφοριακή συμφόρηση μιλώντας για εταιρικά πακέτα εισιτηρίων μειωμένου κόστους στο πρότυπο πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, στην επέκταση των γεωγραφικών ορίων του δακτυλίου, αλλά και σε πλατφόρμες για carpooling/ carsharing σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής.

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις