Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε δασμούς 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα σε συνέντευξη Τύπου στο Οβάλ Γραφείο.
Συγκεκριμένα, οι δασμοί θα ισχύσουν από τις 2 Απριλίου. «Υπογράφουμε σήμερα ένα εκτελεστικό διάταγμα που θα οδηγήσει σε τεράστια ανάπτυξη στην αυτοκινητοβιομηχανία», είπε ο Τραμπ για να προσθέσει:
«Αυτό που πρόκειται να κάνουμε είναι ένας δασμός 25 τοις εκατό σε όλα τα αυτοκίνητα που δεν κατασκευάζονται στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εάν είναι κατασκευασμένα στις Ηνωμένες Πολιτείες, δεν υπάρχει απολύτως κανένας δασμός».
President Trump Delivers Remarks on Auto Tariffs https://t.co/h9rpjVCEyB
— The White House (@WhiteHouse) March 26, 2025
Ο Ντόναλντ Τραμπ μάλιστα πίστωσε αυτή την πολιτική με το ότι ανάγκασε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάσουν νέα εργοστάσια στις ΗΠΑ. «Έχουμε πολλά συναρπαστικά πράγματα, αλλά για μένα, αυτό είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά τώρα – εκτός μιας συγκεκριμένης ημέρας, και αυτή είναι η Ημέρα Απελευθέρωσης», πρόσθεσε, αναφερόμενος στην ημερομηνία έναρξης των δασμών στις 2 Απριλίου.
Αναλυτικά όσα ανέφερε ο Ντόναλντ Τραμπ:
1.Στις 17 Φεβρουαρίου 2019, ο Υπουργός Εμπορίου (Υπουργός) μου διαβίβασε έκθεση σχετικά με την έρευνά του για τις επιπτώσεις των εισαγωγών επιβατικών οχημάτων (σεντάν, σπορ οχήματα γενικής χρήσης, crossover οχήματα γενικής χρήσης, μίνι βαν και φορτηγά) και ελαφρών φορτηγών (συλλογικά, αυτοκίνητα) και ορισμένων εξαρτημάτων αυτοκινήτων (κινητήρες και εξαρτήματα κινητήρων, κιβώτια ταχυτήτων και εξαρτήματα του συστήματος μετάδοσης κίνησης και ηλεκτρικά εξαρτήματα) (συλλογικά, εξαρτήματα αυτοκινήτων) στην εθνική ασφάλεια των Ηνωμένων Πολιτειών σύμφωνα με το άρθρο 232 του νόμου περί επέκτασης του εμπορίου του 1962, όπως τροποποιήθηκε (19 U.S.C. 1862) (άρθρο 232). Με βάση τα γεγονότα που εξετάστηκαν κατά την εν λόγω έρευνα, ο Υπουργός διαπίστωσε και με ενημέρωσε για τη γνώμη του ότι αυτοκίνητα και ορισμένα μέρη αυτοκινήτων εισάγονται στις Ηνωμένες Πολιτείες σε τέτοιες ποσότητες και υπό τέτοιες συνθήκες που απειλούν να βλάψουν την εθνική ασφάλεια των Ηνωμένων Πολιτειών.
2.Με τη Διακήρυξη 9888 της 17ης Μαΐου 2019 (Ρύθμιση των εισαγωγών αυτοκινήτων και εξαρτημάτων αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες), συμφώνησα με τη διαπίστωση του Υπουργού στην έκθεση της 17ης Φεβρουαρίου 2019 ότι αυτοκίνητα και ορισμένα εξαρτήματα αυτοκινήτων εισάγονται στις Ηνωμένες Πολιτείες σε τέτοιες ποσότητες και υπό τέτοιες συνθήκες που απειλούν να βλάψουν την εθνική ασφάλεια των Ηνωμένων Πολιτειών. Έδωσα επίσης εντολή στον Εμπορικό Αντιπρόσωπο των Ηνωμένων Πολιτειών (Εμπορικός Αντιπρόσωπος), σε διαβούλευση με άλλους αξιωματούχους του εκτελεστικού κλάδου, να συνεχίσει τη διαπραγμάτευση συμφωνιών για την αντιμετώπιση της απειλούμενης υποβάθμισης της εθνικής ασφάλειας των Ηνωμένων Πολιτειών όσον αφορά τα εισαγόμενα αυτοκίνητα και ορισμένα ανταλλακτικά αυτοκινήτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ιαπωνία και οποιαδήποτε άλλη χώρα ο Εμπορικός Αντιπρόσωπος κρίνει κατάλληλη.
3.Οι διαπραγματεύσεις του εμπορικού αντιπροσώπου δεν οδήγησαν σε συμφωνίες του τύπου που προβλέπει το τμήμα 232.
4.Με τη Διακήρυξη 9888, διέταξα επίσης τον Υπουργό να παρακολουθεί τις εισαγωγές αυτοκινήτων και ορισμένων εξαρτημάτων αυτοκινήτων και να με ενημερώνει για οποιεσδήποτε περιστάσεις που, κατά τη γνώμη του Υπουργού, θα μπορούσαν να υποδηλώνουν την ανάγκη για περαιτέρω δράση βάσει του τμήματος 232 σε σχέση με τις εν λόγω εισαγωγές.
5.Ο Υπουργός με ενημέρωσε ότι, μετά την έκθεση της 17ης Φεβρουαρίου 2019, οι ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια παραμένουν και έχουν κλιμακωθεί. Η πανδημία COVID-19 εξέθεσε κρίσιμα τρωτά σημεία και σημεία ασφυξίας στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, υπονομεύοντας την ικανότητά μας να διατηρήσουμε μια ανθεκτική εγχώρια βιομηχανική βάση. Τα τελευταία χρόνια, οι αμερικανικής ιδιοκτησίας κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετώπισαν πολυάριθμες προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού, όπως ελλείψεις υλικών και εξαρτημάτων εισροών, ελλείψεις εργατικού δυναμικού και απεργίες, καθώς και ελλείψεις ηλεκτρικών εξαρτημάτων. Εν τω μεταξύ, οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, ωθούμενες από αθέμιτες επιδοτήσεις και επιθετικές βιομηχανικές πολιτικές, έχουν αναπτυχθεί σημαντικά. Σήμερα, μόνο περίπου τα μισά από τα οχήματα που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες κατασκευάζονται εγχώρια, μια μείωση που θέτει σε κίνδυνο την εγχώρια βιομηχανική μας βάση και την εθνική μας ασφάλεια, ενώ το μερίδιο των Ηνωμένων Πολιτειών στην παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων παραμένει στάσιμο από την έκθεση της 17ης Φεβρουαρίου 2019. Ο αριθμός των εργαζομένων στην εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει επίσης βελτιωθεί από την έκθεση της 17ης Φεβρουαρίου 2019.
6.Πληροφορήθηκα επίσης ότι οι συμφωνίες που συνήφθησαν πριν από την έκδοση της Διακήρυξης 9888, όπως οι αναθεωρήσεις της Συμφωνίας Ελευθέρων Συναλλαγών ΗΠΑ-Κορέας και της Συμφωνίας ΗΠΑ-Μεξικού-Καναδά (USMCA), δεν απέδωσαν επαρκή θετικά αποτελέσματα. Η απειλή για την εθνική ασφάλεια από τις εισαγωγές αυτοκινήτων και ορισμένων εξαρτημάτων αυτοκινήτων παραμένει και έχει αυξηθεί. Οι επενδύσεις που προκύπτουν από άλλες προσπάθειες, όπως η νομοθεσία, δεν έχουν επίσης αποφέρει επαρκή θετικά αποτελέσματα ώστε να εξαλειφθεί η απειλή για την εθνική ασφάλεια από τις εν λόγω εισαγωγές.
7.Αφού εξέτασα τις τρέχουσες πληροφορίες που προσφάτως παρασχέθηκαν από τον Υπουργό, μεταξύ άλλων, διαπιστώνω ότι οι εισαγωγές αυτοκινήτων και ορισμένων εξαρτημάτων αυτοκινήτων εξακολουθούν να απειλούν να βλάψουν την εθνική ασφάλεια των Ηνωμένων Πολιτειών και θεωρώ αναγκαία και κατάλληλη την επιβολή δασμών, όπως ορίζεται κατωτέρω, για την προσαρμογή των εισαγωγών αυτοκινήτων και ορισμένων εξαρτημάτων αυτοκινήτων, έτσι ώστε οι εισαγωγές αυτές να μην απειλούν να βλάψουν την εθνική ασφάλεια.
8.Για να διασφαλιστεί ότι η επιβολή δασμών στα αυτοκίνητα και ορισμένα μέρη αυτοκινήτων στην παρούσα διακήρυξη δεν θα καταστρατηγηθεί και ότι δεν θα υπονομευθεί ο σκοπός της παρούσας δράσης να εξαλειφθεί η απειλή για την εθνική ασφάλεια των Ηνωμένων Πολιτειών από τις εισαγωγές αυτοκινήτων και ορισμένων μερών αυτοκινήτων, θεωρώ επίσης αναγκαίο και σκόπιμο να καθιερωθούν διαδικασίες για τον προσδιορισμό και την επιβολή δασμών σε πρόσθετα μέρη αυτοκινήτων, όπως περιγράφεται περαιτέρω κατωτέρω.
9.Το άρθρο 232 προβλέπει ότι, σε αυτή την περίπτωση, ο Πρόεδρος λαμβάνει άλλα μέτρα που κρίνει αναγκαία για την προσαρμογή των εισαγωγών του σχετικού είδους, ώστε οι εισαγωγές αυτές να μην απειλούν να θίξουν την εθνική ασφάλεια.
10.Το τμήμα 604 του νόμου περί εμπορίου του 1974, όπως τροποποιήθηκε (19 U.S.C. 2483), εξουσιοδοτεί τον πρόεδρο να ενσωματώνει στο εναρμονισμένο δασμολόγιο των Ηνωμένων Πολιτειών (HTSUS) την ουσία των καταστατικών διατάξεων που επηρεάζουν τη μεταχείριση των εισαγωγών και τις ενέργειες βάσει αυτών, συμπεριλαμβανομένης της κατάργησης, τροποποίησης, συνέχισης ή επιβολής οποιουδήποτε δασμού ή άλλου περιορισμού εισαγωγής.
ΕΓΩ, ο DONALD J. TRUMP, Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, με την εξουσία που μου παρέχει το Σύνταγμα και οι νόμοι των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, συμπεριλαμβανομένου του τμήματος 301 του τίτλου 3 του Κώδικα των Ηνωμένων Πολιτειών, του τμήματος 604 του Νόμου περί Εμπορίου του 1974, όπως τροποποιήθηκε, και του τμήματος 232 του Νόμου περί Επέκτασης του Εμπορίου του 1962, όπως τροποποιήθηκε, διακηρύσσω τα εξής:
(1) Εκτός εάν προβλέπεται διαφορετικά στην παρούσα διακήρυξη, όλες οι εισαγωγές ειδών που αναφέρονται στο παράρτημα Ι της παρούσας διακήρυξης ή σε οποιοδήποτε μεταγενέστερο παράρτημα της παρούσας διακήρυξης, όπως ορίζεται σε μεταγενέστερη ανακοίνωση στο Ομοσπονδιακό Μητρώο, υπόκεινται σε δασμό 25% όσον αφορά τα εμπορεύματα που εισάγονται για κατανάλωση ή αποσύρονται από την αποθήκη για κατανάλωση, στις ή μετά τις 12:01 a. μ. ανατολικής θερινής ώρας στις 3 Απριλίου 2025, για τα αυτοκίνητα, και την ημερομηνία που καθορίζεται στο Federal Register για τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων, αλλά όχι αργότερα από τις 3 Μαΐου 2025, και θα συνεχίσει να ισχύει, εκτός εάν οι ενέργειες αυτές μειωθούν, τροποποιηθούν ή τερματιστούν ρητά. Ο ανωτέρω δασμός κατ’ αξίαν είναι επιπρόσθετος σε οποιουσδήποτε άλλους δασμούς, τέλη, εισφορές και επιβαρύνσεις που ισχύουν για τα εισαγόμενα αυτά αυτοκίνητα και ορισμένα είδη ανταλλακτικών αυτοκινήτων.
(2) Για τα αυτοκίνητα που πληρούν τις προϋποθέσεις για προτιμησιακή δασμολογική μεταχείριση βάσει της USMCA, οι εισαγωγείς των εν λόγω αυτοκινήτων μπορούν να υποβάλουν στον Υπουργό τεκμηρίωση που προσδιορίζει την ποσότητα του αμερικανικού περιεχομένου σε κάθε μοντέλο που εισάγεται στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το «αμερικανικό περιεχόμενο» αναφέρεται στην αξία του αυτοκινήτου που αποδίδεται σε μέρη που έχουν παραχθεί εξ ολοκλήρου, παραχθεί εξ ολοκλήρου ή μετατραπεί ουσιαστικά στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στη συνέχεια, ο Υπουργός μπορεί να εγκρίνει τις εισαγωγές τέτοιων αυτοκινήτων που είναι επιλέξιμες για την εφαρμογή του κατ’ αξίαν δασμού του 25 τοις εκατό της ρήτρας (1) της παρούσας διακήρυξης αποκλειστικά στην αξία του μη αμερικανικού περιεχομένου του αυτοκινήτου. Το µη αµερικανικό περιεχόµενο του αυτοκινήτου υπολογίζεται µε την αφαίρεση της αξίας του αµερικανικού περιεχοµένου ενός αυτοκινήτου από τη συνολική αξία του αυτοκινήτου.
(3) Εάν η Υπηρεσία Τελωνείων και Προστασίας των Συνόρων των ΗΠΑ (CBP) διαπιστώσει ότι η δηλωθείσα αξία του μη αμερικανικού περιεχομένου ενός αυτοκινήτου, όπως περιγράφεται στη ρήτρα (2) της παρούσας διακήρυξης, είναι ανακριβής λόγω υπερεκτίμησης του αμερικανικού περιεχομένου, ο δασμός 25 τοις εκατό εφαρμόζεται στην πλήρη αξία του αυτοκινήτου, ανεξάρτητα από το πραγματικό αμερικανικό περιεχόμενο του αυτοκινήτου. Επιπλέον, ο δασμός 25 τοις εκατό εφαρμόζεται αναδρομικά (από τις 3 Απριλίου 2025 έως την ημερομηνία της ανακριβούς υπερεκτίμησης) και μελλοντικά (από την ημερομηνία της ανακριβούς υπερεκτίμησης έως την ημερομηνία που ο εισαγωγέας διορθώνει την υπερεκτίμηση, όπως επαληθεύεται από την CBP) στην πλήρη αξία όλων των αυτοκινήτων του ίδιου μοντέλου που εισάγονται από τον ίδιο εισαγωγέα. Η παρούσα ρήτρα δεν εφαρμόζεται ούτε επηρεάζει με οποιονδήποτε άλλο τρόπο τυχόν άλλα εφαρμοστέα τέλη ή κυρώσεις.
(4) Ο κατ’ αξίαν δασμός 25 τοις εκατό που περιγράφεται στη ρήτρα (1) της παρούσας διακήρυξης δεν εφαρμόζεται στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων που πληρούν τις προϋποθέσεις για προτιμησιακή μεταχείριση βάσει της USMCA μέχρις ότου ο Υπουργός, σε διαβούλευση με την CBP, καθιερώσει διαδικασία για την εφαρμογή του δασμού αποκλειστικά στην αξία του μη αμερικανικού περιεχομένου των εν λόγω ανταλλακτικών αυτοκινήτων και δημοσιεύσει ανακοίνωση στο Ομοσπονδιακό Μητρώο.
(5) Προς αποφυγή αμφιβολιών, η ρήτρα (4) της παρούσας διακήρυξης δεν ισχύει για τα knock-down kits αυτοκινήτων ή τις συλλογές εξαρτημάτων. Η ρήτρα (4) της παρούσας διακήρυξης εφαρμόζεται μόνο σε μεμονωμένα εξαρτήματα αυτοκινήτων, όπως ορίζονται στο παράρτημα Ι της παρούσας διακήρυξης, τα οποία κατά τα άλλα πληρούν τις απαιτήσεις της ρήτρας (4) της παρούσας διακήρυξης.
(6) Ο Υπουργός, σε διαβούλευση με την Επιτροπή Διεθνούς Εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών και την CBP, καθορίζει τις τροποποιήσεις που απαιτούνται στο HTSUS για την εφαρμογή της παρούσας διακήρυξης και προβαίνει στις εν λόγω τροποποιήσεις στο HTSUS μέσω ανακοίνωσης στο Ομοσπονδιακό Μητρώο.
(7) Εντός 90 ημερών από την ημερομηνία της παρούσας διακήρυξης, ο υπουργός θεσπίζει διαδικασία για τη συμπερίληψη πρόσθετων ειδών ανταλλακτικών αυτοκινήτων στο πεδίο εφαρμογής των δασμών που περιγράφονται στη ρήτρα (1) της παρούσας διακήρυξης. Εκτός από τις προσθήκες που πραγματοποιούνται από τον Υπουργό, η διαδικασία αυτή προβλέπει την προσθήκη πρόσθετων ειδών ανταλλακτικών αυτοκινήτων κατόπιν αιτήματος εγχώριου παραγωγού αυτοκινήτου ή ειδών ανταλλακτικών αυτοκινήτων ή βιομηχανικής ένωσης που εκπροσωπεί έναν ή περισσότερους τέτοιους παραγωγούς, όταν το αίτημα αποδεικνύει ότι οι εισαγωγές πρόσθετων ειδών ανταλλακτικών αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί κατά τρόπο που απειλεί να βλάψει την εθνική ασφάλεια ή υπονομεύει με άλλο τρόπο τους στόχους που καθορίζονται σε οποιαδήποτε διακήρυξη που εκδίδεται βάσει της έκθεσης του Υπουργού της 17ης Φεβρουαρίου 2019 ή οποιωνδήποτε πρόσθετων πληροφοριών που υποβάλλονται στον Πρόεδρο σύμφωνα με τη ρήτρα (3) της διακήρυξης 9888 ή τη ρήτρα (9) της παρούσας διακήρυξης. Όταν ο Υπουργός λαμβάνει τέτοιο αίτημα από εγχώριο παραγωγό ή βιομηχανική ένωση, ο Υπουργός, μετά από διαβούλευση με την Επιτροπή Διεθνούς Εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών και την CBP, εκδίδει απόφαση σχετικά με το αν θα συμπεριλάβει τα είδη εντός 60 ημερών από την παραλαβή του αιτήματος.
Οποιαδήποτε πρόσθετα είδη ανταλλακτικών αυτοκινήτων που ο Υπουργός έχει καθορίσει ότι πρέπει να συμπεριληφθούν στο πεδίο εφαρμογής των δασμών που περιγράφονται στη ρήτρα (1) της παρούσας διακήρυξης θα συμπεριληφθούν από τις 12:01 π.μ. ανατολικής ώρας της ημέρας μετά την ανακοίνωση στο Ομοσπονδιακό Μητρώο που περιγράφει την απόφαση του Υπουργού. Η ειδοποίηση στο Federal Register γίνεται το συντομότερο δυνατό, αλλά όχι αργότερα από 14 ημέρες μετά την απόφαση του Υπουργού.
(8) Οποιοδήποτε αυτοκίνητο ή μέρος αυτοκινήτου, εκτός από εκείνα που είναι επιλέξιμα για εισαγωγή υπό «εγχώριο καθεστώς», όπως ορίζεται στο 19 CFR 146.43, που υπόκειται στον δασμό που επιβάλλεται από την παρούσα διακήρυξη και που εισάγεται σε ζώνη εξωτερικού εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών κατά ή μετά την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας διακήρυξης, σύμφωνα με τη ρήτρα (1) της παρούσας διακήρυξης, πρέπει να εισάγεται υπό «προνομιακό καθεστώς εξωτερικού», όπως ορίζεται στο 19 CFR 146. 41, και θα υπόκειται κατά την είσοδο για κατανάλωση σε όλους τους δασμούς κατ’ αξίαν που σχετίζονται με την κατάταξη στην αντίστοιχη διάκριση HTSUS.
(9) Ο Υπουργός θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις εισαγωγές αυτοκινήτων και ανταλλακτικών αυτοκινήτων. Ο Υπουργός θα επανεξετάζει επίσης, από καιρό σε καιρό, σε συνεννόηση με οποιονδήποτε ανώτερο αξιωματούχο του εκτελεστικού κλάδου που ο Υπουργός κρίνει σκόπιμο, την κατάσταση των εν λόγω εισαγωγών σε σχέση με την εθνική ασφάλεια. Ο Υπουργός ενημερώνει τον Πρόεδρο για οποιεσδήποτε περιστάσεις που, κατά τη γνώμη του Υπουργού, θα μπορούσαν να υποδηλώνουν την ανάγκη για περαιτέρω δράση του Προέδρου βάσει του τμήματος 232. Ο Υπουργός ενημερώνει επίσης τον Πρόεδρο για κάθε περίσταση που, κατά τη γνώμη του Υπουργού, μπορεί να υποδηλώνει ότι η αύξηση του δασμολογικού συντελεστή που προβλέπεται στην παρούσα διακήρυξη δεν είναι πλέον αναγκαία.
(10) Καμία επιστροφή δεν είναι διαθέσιμη όσον αφορά τους δασμούς που επιβάλλονται σύμφωνα με την παρούσα διακήρυξη.
(11) Ο Υπουργός μπορεί να εκδίδει κανονισμούς και οδηγίες σύμφωνα με την παρούσα διακήρυξη, μεταξύ άλλων για την αντιμετώπιση της λειτουργικής αναγκαιότητας.
(12) Η CBP μπορεί να λάβει κάθε αναγκαίο ή κατάλληλο μέτρο για τη διαχείριση των δασμών που επιβάλλονται με την παρούσα διακήρυξη.
(13) Οποιαδήποτε διάταξη προηγούμενων διακηρύξεων και εκτελεστικών διαταγμάτων που δεν συνάδει με τις δράσεις που αναλαμβάνονται με την παρούσα διακήρυξη αντικαθίσταται στο βαθμό της εν λόγω ασυμφωνίας.
ΣΕ ΠΙΣΤΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ, έθεσα το χέρι μου την εικοστή έκτη Μαρτίου, του έτους του Κυρίου μας δύο χιλιάδες είκοσι πέντε και της Ανεξαρτησίας των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής διακόσια σαράντα ένατη.
Πέφτουν οι μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών με τους δασμούς του Ντόναλντ Τραμπ
Οι μετοχές των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών υποχώρησαν μόλις ανακοινώθηκε ότι θα δοθεί συνέντευξη Τύπου. Γύρω στις 19.30 (ώρα Ελλάδας) η μετοχή της Ford υποχωρούσε κατά 1,55%, της General Motors κατά 1,65%, της Tesla κατά 6,63% και της Stellantis κατά 2,01%.
Τραμπ: «Όσες επεμβάσεις και να κάνετε, δεν θα γίνετε ποτέ γυναίκες»
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ μιλώντας νωρίτερα για τον «Μήνα ιστορίας της Γυναίκας» ανέφερε: «Τα φύλα είναι δύο. Διαφωνεί κανείς; Το 98% συμφωνεί. Αφήστε το 2% να λέει. Όσες επεμβάσεις και να κάνετε, δεν θα γίνετε ποτέ γυναίκα».
Trump: "No matter how many surgeries you have or chemicals you inject, if you are born with male DNA in every cell of your body, you can never become a woman. You're not gonna be a woman." pic.twitter.com/1LUqUOVKkF
— Aaron Rupar (@atrupar) March 26, 2025
Εγχειρίδιο της ΕΕ για περίπτωση πολέμου με “προμήθειες επιβίωσης 72 ωρών” – Τι περιλαμβάνει η λίστα
Γιατί τα “άκουσε” η προϊσταμένη Αρχαιοτήτων Αργολίδας από τη Μενδώνη (Βίντεο)
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"