Κυρανάκης: Στις 13 Σεπτεμβρίου ξεκινά η 24ωρη λειτουργία σε μετρό, λεωφορεία και τραμ κάθε Σάββατο
'Τελευταίο καλοκαίρι στα ΜΜΜ χωρίς κλιματισμό". δήλωσε

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ανακοίνωσε πως από το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2025 και κάθε Σάββατο, τα μέσα μαζικής μεταφοράς – μετρό, λεωφορεία και τραμ – θα λειτουργούν όλο το 24ωρο.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, αναφέρθηκε στις βελτιώσεις στις συγκοινωνίες, σχολιάζοντας παράλληλα τις συνθήκες μετακίνησης τις ημέρες του καύσωνα και την ανακατασκευή των συρμών του ΗΣΑΠ που πραγματοποιείται στον Βόλο.
Όσον αφορά το πρόβλημα του κλιματισμού στα ΜΜΜ, επεσήμανε πως ορισμένα βαγόνια διαθέτουν μεν κλιματιστικά, αλλά η αποτελεσματικότητά τους μειώνεται όταν οι επιβάτες ανοίγουν τα παράθυρα. Σημείωσε, επίσης, ότι από τους 52 συρμούς της Γραμμής 2 και 3 του μετρό, μόνο οι 32 διαθέτουν λειτουργικό κλιματισμό.
Ο κ. Κυρανάκης δεσμεύτηκε πως:
“Δεσμεύομαι προσωπικά ότι αυτό είναι το τελευταίο καλοκαίρι που την βιώνουμε. Κατ’ αρχάς, καλό είναι κάποια στιγμή να ζητήσετε τον λόγο απ’ αυτούς που παρήγγειλαν μετρό χωρίς κλιματισμό. Γιατί αυτά δεν παραγγέλθηκαν τους 4 μήνες που είμαι εγώ στο υπουργείο. Παραγγέλθηκαν πριν κάποιες δεκαετίες“.
“Στην Ελλάδα λοιπόν, κάποιος είχε τη φαεινή ιδέα να παραγγείλει συρμούς πολλών εκατομμυρίων, χωρίς κλιματισμό. Καλό είναι να ζητηθεί ο λόγος και απ’ αυτούς, κάποια στιγμή – Θα πάμε σε μέτρα ανακαίνισης συρμών. Δηλαδή θα βγαίνουν απ’ το δίκτυο κάποιοι συρμοί – αυτό μπορεί να επηρεάσει τη συχνότητα, θέλω να είμαι καθαρός“.
Όταν παίρνεις μια απόφαση και λες “θα βγάλω έναν συρμό για να τον ανακαινίσω”, γιατί πρέπει να πάρεις μια απόφαση και να πεις “χρειάζεται κλιματισμό; Ναι, χρειάζεται”. Πρέπει να το βγάλω απ’ τη λειτουργία, να τον ανακαινίσω, να του αλλάξω και τα μηχανολογικά του και να τον ξαναβάλω. Αυτό λοιπόν θα γίνει. Στον ΗΣΑΠ έχουμε συρμούς απ’ το 1980».
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στην κατάργηση των τρόλεϊ, η οποία θα γίνει σε δύο φάσεις, καθώς κρίθηκε οικονομικά ασύμφορη η αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου.
Η διαδικασία περιλαμβάνει:
- Ξήλωμα καλωδίων και στύλων από δρόμους σε Αθήνα και Πειραιά, εκτός από μεγάλους κεντρικούς άξονες όπως η λεωφόρος Συγγρού
- Αντικατάστασή τους με νέα ηλεκτρικά λεωφορεία
Όπως διευκρίνισε, “οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ θα απορροφηθούν στα λεωφορεία”.
Ακολούθησε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις