Συνέντευξη στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ έδωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως η οποία αναφέρθηκε εκτενώς στις προτεραιότητες της κυβέρνησης για τον τρόπο ανοίγματος των σχολείων από την επόμενη χρονιά.

Για την Νίκη Κεραμέως η κυβέρνηση έχει απόλυτο και μοναδικό στόχο την επιστροφή στη διά ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασία, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στην σκία της αύξησης των κρουσμάτων και της εξάπλωσης της μετάλλαξης Δέλτα.

Νίκη Κεραμέως: Ευχαριστώ τους εκπαιδευτικούς που εμβολιάστηκαν

Η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι ο εμβολιασμός αποτελεί το “υπερόπλο” κατά της πανδημίας και ενημέρωσε ότι έχουν ήδη εμβολιαστεί πάνω από το 74% των εκπαιδευτικών. Μάλιστα η κ. Κεραμέως τους ευχαρίστησε δημοσίως, χαρακτηρίζοντας αυτό το ποσοστό ως ένα τεράστιο βήμα που δεν φτάνει γιατί “χρειαζόμαστε και άλλους”. Κάλεσε δε εκ νέου όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και τους φοιτητές να “αξιοποιήσουν αυτό το δώρο της επιστήμης και να εμβολιαστούν”.

Ως προς τον τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιηθεί η εκπαιδευτική διαδικασία κι αν θα υπάρχει πρόβλεψη για δια ζώσης παραδόσεις μόνο σε εμβολιασμένους φοιτητές η υπουργός απάντησε ότι “τα συζητάμε όλα. Και τα ΑΕΙ θέλουν η διδασκαλία να γίνεται δια ζώσης. Τις επόμενες εβδομάδες θα συζητήσουμε όλους τους όρους με το οποίο θα γίνει αυτό εφικτό. Εξετάζεται είσοδοπς με πιστοποιητικό εμβολιασμού και εργαστηριακά τεστ για ανεμβολίαστους”

Τι θα γίνει με τους εμβολιασμούς των 12-17 ετών

Ως προς τους εμβολιασμούς της ηλικιακής ομάδας 12 με 17 η υπουργός παιδείας ξεκαθάρισε ότι αν ένα παιδί είναι πλήρως εμβολιασμένο, ακολουθώντας την λογική της επιτροπής των ειδικών δεν θα κάνει τεστ όπως στα πλοία. Από την άλλη πλευρά το σελφ τεστ θα υπάρχουν τα σχολεία: “1 στα 2 κρούσματα στη χώρα το ανακαλύπταμε από σελφ τεστ”

Ειδική αναφορά έκανε η υπουργός Παιδείας στις Πανελλαδικές εξετάσεις και στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής: “Σε σχέση με πέρυσι υπάρχει ένας αριθμός υποψηφίων που δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις… Εμείς θέλουμε απόφοιτους όχι εισαχθέντες” ανέφερε η υπουργός παιδείας.

Για Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής: Ανεβάσαμε τα ακαδημαϊκά κριτήρια

Ως προς τις αλλαγές της κυβέρνησης: “Κάναμε μια μεγάλη αλλαγή, δηλαδή ότι μπήκανε ακαδημαϊκά κριτήρια για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο (…) Τέθηκαν ελάχιστες προϋποθέσεις για να μην εγκλωβίζονται τα παιδιά μας. Να έχουμε υπόψη μας ότι 4 στους 10 φοιτητές δεν αποφοιτούν γιατί δεν πληρούς τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις”

Και συνέχισε λέγοντας ότι η ελάχιστη βάση εισαγωγής διαμορφώενται από το ίδιο το πανεπιστήμιο φέρνοντας ως παράδειγμα τις Αρχιτεκτονικές που επέλεξαν να πάνε ψηλά.

Για το μηχανογραφικό των υποψηφίων τόνισε: υπάρχουν 2 επιλογές. Η 1η επιλογή στα Πανεπιστήμια μέσω Πανελλαδικών. Η 2η επιλογή το παράλληλο μηχανογραφικό με έγγραφη σε δημόσιο ΙΕΚ και τα παιδιά να ακολουθήσουν τον δρόμο της κατάρτισης”.

Στο παράλληλο μηχανογραφικό, η Νίκη Κεραμέως διευκρίνισε ότι υπάρχουν ειδικές θέσεις για web designers, web developers, τεχνικούς τουριστικών επαγγελμάτων, κλάδους που σύμφωνα με την ίδια έχουν υψηλή ζήτηση στην αγορά εργασίας.

Η κοινωνία θέλει την αξιολόγηση

Υπνθύμισε δε ότι από το Σεπτέμβριο το υπουργείο θεσμοθετεί νηπιαγωγείο και διδασκαλία αγγλικών από τα 4. Εξηγώντας το σκεπτικό της η υπουργός διερωτήθηκε “γιατί να πληρώνει ο γονιός φροντιστήρια”, ενώ αναφέρθηκε και στις 11.700 προσλήψεις στην γενική εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια.

Τέλος αναφέρθηκε επιγραμματικά στην λογική του νέου ν/σ για την παιδεία: “Στο νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα φεύγουμε από τη λογική ενός βιβλίου. Θα έχει ο εκπαιδευτικός 2 ή 3 να επιλέξει. Όλα τα βιβλία θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή βιβλιοθήκη, όποτε φεύγουμε από την λογική της αποστήθισης”

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε σε έρευνα που λέει ότι 7,5/ 10 πολίτες θέλουν την αξιολόγηση: “Η κοινωνία το ζητά, οι πολιτικοί θα το κάνουν πράξη” το μήνυμα της.

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις