Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ομάδα από το Ινστιτούτο Τροποσφαιρικής Έρευνας του Λάιμπνιτζ της Γερμανίας, τα lockdown λόγω της πανδημίας μείωσαν σε πολύ μεγάλο βαθμό τις εκπομπές αιθάλης στο περιβάλλον.
Συγκεκριμένα, από αρχές του καλοκαιριού του 2020, όταν και επιβλήθηκαν τα περισσότερα καθολικά lockdown, οι εκπομπές αιθάλης στην Ευρώπη μειώθηκαν πιο απότομα από κάθε άλλη φορά από το 1945.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι σημαντικοί περιορισμοί στην κινητικότητα και την οικονομία, με τους οποίους αντέδρασαν οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες στην εξάπλωση του κορωνοϊού, προκάλεσαν δραστική μείωση των εκπομπών για μικρό χρονικό διάστημα.
Σημειώνεται πως σε αντίθεση με τα μακρόβια αέρια του θερμοκηπίου, όπως το διοξείδιο του άνθρακα, η αιθάλη είναι βραχύβια, παραμένοντας στην ατμόσφαιρα μόνο για λίγες ημέρες έως εβδομάδες, ωστόσο είναι επιβλαβής για το κλίμα και την υγεία και παράγεται από την καύση ορυκτών καυσίμων.
Η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, Μόρα Πέλκερ, δήλωσε ότι “λιγότερη αιθάλη στην ατμόσφαιρα θα συνέβαλε σημαντικά στον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής. Οι μειωμένες εκπομπές αιθάλης μέσω της λιγότερης καύσης ορυκτών καυσίμων όπως το ντίζελ, ο άνθρακας, το πετρέλαιο ή το ξύλο, θα βοηθούσε επίσης την υγεία εκατομμυρίων ανθρώπων σχετικά γρήγορα“.
Η ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τη Μόρα Πέλκερ συνέκρινε τα δεδομένα από δύο εκστρατείες μέτρησης του γερμανικού ερευνητικού αεροσκάφους “Halo” από το 2017 και το 2020. Η ομάδα είχε στο δυναμικό της και ερευνητές από το Ινστιτούτο Χημείας Max Planck, τα Πανεπιστήμια της Βρέμης, του Μάιντς και της Λειψίας και το Γερμανικό Αεροδιαστημικό Κέντρο (DLR). Τα αποτελέσματα έδειξαν τον ισχυρό αντίκτυπο των ανθρώπινων δραστηριοτήτων στην ποιότητα του αέρα.
Στη διάρκεια του lockdown του 2020, το ερευνητικό αεροσκάφος πέταξε πάνω από τη Γερμανία, τις χώρες της Μπενελούξ, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία, δηλαδή μεγάλα τμήματα της Κεντρικής, Δυτικής και Νότιας Ευρώπης. Προσδιορίστηκε η μάζα της αιθάλης και οι συγκεντρώσεις σωματιδίων στην κατώτερη τροπόσφαιρα. Στη συνέχεια, οι ερευνητές συνέκριναν τα δεδομένα με τα αποτελέσματα μετρήσεων από το 2017.
Το αποτέλεσμα έδειξε σημαντικό αντίκτυπο των μέτρων για την πανδημία: Κατά μέσο όρο, η ποσότητα αιθάλης στην κατώτερη τροπόσφαιρα στη νότια και δυτική Ευρώπη μειώθηκε κατά 41%. Αυτός ο αριθμός επαληθεύτηκε με τη βοήθεια δεδομένων κίνησης και πληροφοριών για την κατανάλωση καυσίμων.
Όλη η αλήθεια για το τροχαίο του τράπερ Trannos – Ξεκαθαρίζει τα πάντα ο μάνατζέρ του
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"