Ταινίες της εβδομάδας: Το “λουσάτο” μυστήριο στον Νείλο του Κένεθ Μπράνα και τα ερωτικά vibes του Αγίου Βαλεντίνου φαίνεται πως έφεραν ξανά τον κόσμο στις αίθουσες την εβδομάδα που μας πέρασε, στοιχείο αναμφίβολα ενθαρρυντικό για την εγχώρια κινηματογραφική κίνηση σε μια περίοδο που ευτυχώς για όλους (και συγκεκριμένα για τους διανομείς) τα μέτρα για τον κορονοϊό “χαλαρώνουν”.

Μένει να φανεί πώς θα “αντιδράσει” το κοινό στις νέες κυκλοφορίες που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν μια από τις πιο “πιασάρικες” οσκαρικές ταινίες της χρονιάς, δύο blockbuster δράσης με αστεράτους πρωταγωνιστές και δύο ιστορίες μετάβασης από την παιδικότητα, στην εφηβεία και από την εφηβεία στην ενηλικίωση.

Ας τα δούμε, όμως, αναλυτικά.

Η ταινία της εβδομάδας / “Η μέθοδος των Γουίλιαμς” (“King Richard”) του Ρεϊνάλντο Μάρκους Γκριν

Με 6 υποψηφιότητες για Όσκαρ, ανάμεσα τους και αυτή του α’ ανδρικού ρόλου για την πολυσυζητημένη ερμηνεία του Γουίλ Σμιθ, η αληθινή ιστορία που προηγήθηκε του τενιστικού θρύλου που έγραψαν η Βίνους και η Σερίνα Γουίλιαμς αποτελεί -χωρίς μεγάλο ανταγωνισμό εδώ που τα λέμε- το κινηματογραφικό γεγονός αυτής της εβδομάδας.

Πολύ συνοπτικά, ο Ρίτσαρντ Γουίλιαμς (Γουίλ Σμιθ), ένας μεσόκοπος, ιδιόρρυθμος μαύρος οικογενειάρχης που ζει στο Κάμπτον και έχει περάσει κάμποσα στη ζωή του (όπως επαναλαμβάνει συχνά ο ίδιος) έχει ετοιμάσει και ακολουθεί πιστά ένα σχέδιο 78 σελίδων που θα οδηγήσει τις κόρες του Σερίνα και Βίνους στην κορυφή του παγκόσμιου τένις. Και αυτό είναι μόνο η αρχή του θρύλου…

Η ιστορία των αδελφών Γουίλιαμς αποτελεί πράγματι μια από τις πιο επιδραστικές και εμπνευσμένες ιστορίες στη σύγχρονη αθλητική pop κουλτούρα. Η επιτυχία, αλλά και η ευρύτερη απήχηση της Βίνους και της Σερίνα ήταν θέμα χρόνου να εμπνεύσουν το Χόλιγουντ και ιδιαιτέρως σε περιόδους όπου η Ακαδημία “διψά” για αντιρατσιστικά success story (οι λόγοι αυτής της επιλογής αποτελούν μια άλλη ιστορία), το “King Richard” ήταν αναμενόμενο, αφενός να σκάσει στις αίθουσες έπειτα από μεγάλο hype, αφετέρου να φιγουράρει στις top οσκαρικές κατηγορίες.

Safe, διδακτικό, πολιτικά ορθό, με κοινωνικές και ταξικές νύξεις πολύ προσεκτικές, διστακτικές και μαζεμένες, το φιλμ του Γκριν παίρνει ‘’τικ’’ σε όλα όσα απαιτεί ένα οσκαρικό κοινωνικό δράμα. Κοινώς, μπορεί να σε εμπνεύσει, κατά στιγμές ακόμα και να σε συγκινήσει, όμως συνειδητά αποφεύγει να ρίξει φως στις πιο σκοτεινές πτυχές της ίδιας της ιστορίας που αφηγείται.

Η ωραιοποιημένη ματιά της μετάβασης των Γουίλιαμς από την αμφισβήτηση στην αναγνώριση στερεί από το φιλμ το οποίο δραματουργικό βάθος. Η ερμηνεία του Γουιλ Σμιθ επενδύει σε επαναλαμβανόμενα μοτίβα κινησεολογίας και εκφοράς του λόγου, ενώ ο ίδιος ο χαρακτήρας του Ρίτσαρντ Γουίλιαμς δεν “χωράει” μέσα στις νευρώσεις και την “τρέλα” του το βάρος του πρωταγωνιστή. Το τέλος της ταινίας, αποτελεί την αρχή ενός μεγάλου αθλητικού παραμυθιού, που συνέβη και το ζήσαμε όλοι. Αυτό από μόνο του αρκεί για να χαμογελάσεις και να δεις με συμπάθεια το “King Richard”. Συμπάθεια και τίποτα παραπάνω.

“Uncharted” του Ρούμπεν Φλάισερ

Όσοι είστε geeks και φανς των video games τότε σίγουρα θα έχετε εμπλακεί με κάποιον τρόπο στις περιπέτειες του Νέιθαν Ντρεικ στο ομώνυμο παιχνίδι “Uncharted”. Στην εν λόγω κινηματογραφική μεταφορά του πασίγνωστου και κατά γενική ομολογία υπερ-επιτυχημένου video game βρίσκουμε στον πρωταγωνιστικό ρόλο των Τομ Χόλαντ – στο απόγειο του κυριολεκτικά μετά την αδιανόητη επιτυχία του “Spiderman: No Way Home” – πλάι στον (από πότε είναι αυτή η εφημερίδα) Μαρκ Γουόλμπεργκ να αναζητούν τον χαμένο θησαυρό του Φέρντιναντ Μάγκελαν. Το κατά πόσο το εγχείρημα θα λειτουργήσει μένει να φανεί. Οι πρώτες κριτικές από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού δεν στέλνουν και τα πιο αισιόδοξα μηνύματα.

“Ένας Οργισμένος Άνδρας Εκδικείται” του Γκάι Ρίτσι

Ο Γκάι Ρίτσι κινούμενος στα γνωστά και αγαπημένα του γκανγκστερικά νερά, συναντά τον Τζέισον Στέιθαμ, ο οποίος υποδύεται έναν μυστηριώδη μισθοφόρο, υπεύθυνο για τη μεταφορά εκατομμυρίων στο LA. Λίγα τα λόγια, περιττές οι συστάσεις. Ο Γκάι Ρίτσι διανύει μια από τις πιο ακομπλεξάριστες περιόδους της καριέρας του, ο Στέιθαμ είναι όσο ‘’οργισμένος’’ και διψασμένος για εκδίκηση απαιτεί ο ρόλος του, και ο δείκτης ‘’διασκέδαση’’ χτυπάει στο κόκκινο.

“Τα Μυστικά της Αδερφής μου” της Αιτέν Αμίν

Η πρόταση της Αιγύπτου για τα φετινά Όσκαρ είναι μια κοινωνικοπολιτική ματιά στις ζωές δύο εφήβων κοριτσιών που ζουν σε μια μικρή πόλη στο Δέλτα του Νείλου. Η 19χρονη Σουάντ προσπαθεί να κρατήσει μυστική από το συντηρητικό της περίγυρο, τη “δεύτερη” διαδικτυακή της ζωή, μέχρι που όλα θα ανατραπούν και η 13χρονη αδελφή της Ραμπάμπ θα κληθεί να διαδραματίσει έναν ρόλο κρίσιμο, εύθραυστο και καθοριστικό για εκείνη και την αδελφή της όσο βαδίζει στο μονοπάτι της ενηλικίωσης.

“Φύλακας Αδερφός” του Φερίτ Καραχάν

Με παράσημο το Βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο τμήμα ‘’Πανόραμα’’ της Μπερλινάλε του 2021, το φιλμ του Φερίτ Καραχάν αφηγείται την ιστορία δύο Κούρδων μαθητών του Γιουσούφ και του Μέμο που ζουν στα απομακρυσμένα και αφιλόξενα βουνά της Ανατόλια. Μέχρι που χωρίς κάποιον εμφανή λόγο και αφορμή ο Μέμο καταρρέει και αρρωσταίνει βαριά. Πώς θα αντιδράσει ο φίλος του, αλλά και όλο το κοινωνικό σύστημα γονιών, καθηγητών και συμμαθητών που τους περιβάλλει;

Παίζονται ακόμα…

Έγκλημα στο Νείλο” του Κένεθ Μπράνα – Αν σας ενδιαφέρει να μάθετε γιατί ο Πουαρό του Κένεθ Μπράνα απέκτησε αυτό το ιλαρό μουστάκι κι αν είστε λάτρεις της Άγκαθα Κρίστι, τότε δείτε το. Οπτικά εντυπωσιακό, με μια “παλιακή” χολιγουντιανή λάμψη, αλλά και με μια αρκετά προβλέψιμη και χλιαρή απόδοση του βιβλίου της θρυλικής Άγκαθα.

Η Μεγάλη Απόδραση” του Σεμπάστιαν Μάιζε – Μάλλον από τις καλύτερες κυκλοφορίες του 2022. Γερμανός ομοφυλόφιλος μπαινοβγαίνει στη φυλακή από το 1945 μέχρι το 1969 λόγω της περιβόητης Παραγράφου 175 που καθιστούσε την ομοφυλοφιλία ποινικό αδίκημα. Ο δρόμος προς την ελευθερία, όμως, είναι τελικά αμφίσημος και αχαρτογράφητος.

Τελευταίοι και Πρώτοι Άνθρωποι” του Γιόχαν Γιόχανσον – Το μέλλον εκπέμπει SOS στο τώρα μέσα από ένα ηχογραφημένο μήνυμα της Τίλντα Σουίντον, σκηνοθετημένο από έναν συνθέτη που πέθανε λίγο μετά την ολοκλήρωση της πρώτης του ταινίας. Πένθιμο ρέκβιεμ, απροσδιόριστης γοητείας το οποίο παρότι μιλά για το τέλος, ανυψώνει τελικά την ‘’γιορτή’’ του να ζεις. Ξεχωριστό.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Θοδωρής Λέννας

Ειδήσεις σήμερα:

Δίωξη σε πέμπτο ηθοποιό για βιασμό κατά συρροή – Τέσσερις γυναίκες τον κατήγγειλαν

Το μεγαλύτερο μπλε διαμάντι του κόσμου βγαίνει σε δημοπρασία – Είναι πανέμορφο και η τιμή του “ζαλίζει” (vid)

Ο ηθοποιός Φώτης Σπύρου αποκαλύπτει για τον Φιλιππίδη -“Πέταγε τασάκια, έχει κάνει φρικτά πράγματα που δε λέγονται” (vid)

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις