Η ακρίβεια “χτύπησε” και τα παγωτά με τις τιμές φέτος όχι απλά να έχουν πάρει την ανηφόρα αλλά να μοιάζουν απίστευτες.

Μόλις οι θερμοκρασίες άρχισαν να ανεβαίνουν, όσοι πήγαν να απολαύσουν το πρώτο τους παγωτό, “πάγωσαν” με τον λογαριασμό.

Το γνωστό παγωτό “ξυλάκι” ή ο “πύραυλος” κοστίζουν φέτος κατά μέσο όρο 3,5 ευρώ όταν πέρυσι οι τιμές για τα αντίστοιχα κυμαίνονταν από 2,20 έως 2,50 ευρώ.

Γιατί έχουν αυξηθεί οι τιμές στα παγωτά

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδος Απόστολο Ραυτόπουλο, η τόσο μεγάλη αύξηση στα παγωτά είναι αδικαιολόγητη.

«Φέτος, στα παγωτά που έχουν μπει στη ζωή μας λόγω καλοκαιριού, παρατηρείται αύξηση στις τιμές τους έως και 40% σε σχέση με πέρυσι. Είτε πρόκειται για τα οικογενειακά παγωτά, είτε για τα ατομικά.  Ξυλάκια, πύραυλοι, κυπελλάκια…” αναφέρει ο ίδιος μιλώντας στο DEBATER. 

“Αυτό είναι ανήκουστο και δεν μπορεί να δικαιολογηθεί. Αυτό αποτελεί για εμάς αισχροκέρδεια και κερδοσκοπία” τονίζει ο κ. Ραφτόπουλος εξηγώντας ότι “δεν έχουν αυξηθεί τα γάλατα, το νωπό γάλα ή το αγελαδινό ή το πρόβειο σε τέτοιο βαθμό που να παρασύρει και τις τιμές των παγωτών” σημειώνει ο ίδιος.

“Να τονίσουμε βέβαια ότι κανένα από τα παγωτά δεν εμπεριέχει γάλα. Αυτό που εμπεριέχουν τα παγωτά είναι αποβουτυρωμένο γάλα σε σκόνη και όχι νωπά γάλατα” προσθέτει.

“Το αγελαδινό γάλα το Νοέμβριο του 2022 το πούλαγε ο κτηνοτρόφος στην γαλακτοβιομηχανία 0,61 ευρώ μεσοσταθμική τιμή. Και τον μήνα Μάιο που μας πέρασε το πουλούσε 0,45 λεπτά. Έχοντας δηλαδή μία μείωση 35% περίπου στην τιμή που πουλούσε ο κτηνοτρόφος στην γαλακτοβιομηχανία” συμπληρώνει ο κ Ραφτόπουλος θέλοντας να εξηγήσει ότι οι τιμές είναι αδικαιολόγητα σε αυτά τα ύψη.

“Έχουμε παρατηρήσει την αύξηση αυτή από το Μάιο που έχουν ξεκινήσει να πωλούνται τα παγωτά στους καταναλωτές” αναφέρει τέλος σημειώνοντας πως έχει ενημερωθεί σχετικά το υπουργείο Ανάπτυξης.

Οι τιμές στα παγωτά φέτος – Ενδεικτικά παραδείγματα

Παγωτό γρανίτα ατομικό για παιδιά

Πέρυσι 0,90€ – Φέτος 1,30€ (αύξηση 45%)

Παγωτό ξυλάκι ή πύραυλος

Πέρυσι 2,20-2,50€ – Φέτος 3,50€ 

“Ελεύθερη αγορά βέβαια είμαστε και όσο θέλουν βγάζουν οι παγωτοβιομηχανίες τα παγωτά τους. Αυτοί τιμολογούν τα προϊόντα τους. Εκείνο που μου κάνει εντύπωση είναι ότι σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Εμπορίου και Ανάπτυξης, με ΦΕΚ αναφέρεται ότι δεν μπορεί οποιαδήποτε επιχείρηση να έχει περιθώριο κέρδους μεγαλύτερο από το περιθώριο κέρδους που είχε τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2021” σχολιάζει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών.

“Δηλαδή οι παγωτοβιομηχανίες τον Σεπτέμβριο του 2021 είχαν 45% κέρδος στα παγωτά σε σχέση με το 2022; Ποιο είναι το περιθώριο εμπορικού κέρδους το οποίο μας αναφέρουν για τα παγωτά;» αναφέρει τέλος στο DEBATER.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΛΑΖΟΣ ΜΑΝΤΙΚΟΣ

Ειδήσεις σήμερα:

Ιερέας «εισέβαλε» με το αυτοκίνητό του σε χώρο λαϊκής αγοράς στον Βόλο – Τραυματίστηκε μία γυναίκα

Χειρουργήθηκε ο Ναδάλ – Η φωτογραφία μετά την επέμβαση

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις