Το “βραχιολάκι” φέρνει μείωση στις αναμονές στα νοσοκομεία – Πώς λειτουργεί το σύστημα
Εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στα μέσα Μαΐου

Σημαντική μείωση του χρόνου αναμονής στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) των νοσοκομείων προκύπτει από τη μέχρι σήμερα εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης των ασθενών, το λεγόμενο «βραχιολάκι», σε δέκα νοσοκομεία.
Ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης στα νοσοκομεία που έχουν ενταχθεί στο σύστημα ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης είναι 4 ώρες.
Ειδικότερα, κατά 4 ώρες έχει μειωθεί ο χρόνος αναμονής στα επείγοντα του νοσοκομείου «Ευαγγελισμός», το πρώτο νοσοκομείο που εφαρμόζει από τις 15 Μαΐου το «βραχιολάκι». Από 9 ώρες η αναμονή φτάνει στις 5 ώρες. Σημειώνεται, ότι το επείγον περιστατικό δεν έχει αναμονή.
Ο χαμηλότερος χρόνος εντοπίζεται στο «Παίδων Αγία Σοφία» όπου απαιτείται 1 ώρα και 58 λεπτά και ο υψηλότερος χρόνος στον Ευαγγελισμό όπου απαιτούνται 5 ώρες και 16 λεπτά.
Από τις 15 Μαϊου που ξεκίνησε το νέο σύστημα μέχρι τις 18 Ιουλίου που εφαρμόστηκε στο «Αττικόν», στο σύνολο των 10 νοσοκομείων έχουν εξυπηρετηθεί 44.032 ασθενείς.
Στα Παθολογικά Ιατρεία ο μεσος χρόνος αναμονής υπολογίζεται σε λιγότερο από 2 ώρες, με τον υψηλότερο χρόνο αναμονής να καταγράφεται στον «Ευαγγελισμό» στις 3 ώρες και 19 λεπτά.
Στα Καρδιολογικά Ιατρεία ο χρόνος αναμονής υπολογίζεται σε 1 ώρα. Στο «ΚΑΤ» καταγράφεται ο υψηλότερος χρόνοςαναμονής 2 ώρες και 32λεπτά.
Στον χειρουργικό τομέα ο χρόνος αναμονής ειναι 1 ώρα. Στο νοσοκομειο «Γ. Γεννηματάς» καταγράφεται ο υψηλοτερος χρόνος αναμονής με 1 ώρα και 44 λεπτά.
Στο ακτινολογικό ο μέσος χρόνος αναμονής είναι 15 λεπτά, με τον μεγαλύτερο χρόνο αναμονής να καταγράφεται στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Πατρών με 24 λεπτά.
Το «βραχιολάκι» εφαρμόζεται στα εξής νοσοκομεία: «Άγιοι Ανάργυροι – Γενικό Ογκολογικό Νοσοκομείο Κηφισιάς», «Γ. Γεννηματάς», «Ευαγγελισμός», «ΚΑΤ», «Λαϊκό», «Σισμανόγλειο», «Αττικόν», «Αγία Σοφία», «Αγλαΐα Κυριακού» και «Πατρών» (Ρίο).
Κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του συστήματος από τον υπουργό Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη και τον υφυπουργό, Μάριο Θεμιστοκλέους, αναφέρθηκε ότι η εικόνα των ΤΕΠ έχει αλλάξει. Όπως τόνισε ο κ. Γεωργιάδης, στα νοσοκομεία που εφαρμόζεται το νέο σύστημα επικρατούν ηρεμία και ταξη, καθώς ο ασθενής γνωρίζει τη σειρά του και πού θα πάει.
Το επόμενο διάστημα θα εφαρμοστεί το βραχιολάκι στο «Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων», στο «Νοσοκομείο Καρπάθου», στον «Άγιο Σάββα» και στο «Παίδων Πεντέλης». Στα τέλη Σεπτεμβρίου θα εφαρμοστεί σε ακόμη 10 νοσοκομεία και έως τον Φεβρουάριο 2026 θα εφαρμόζεται σε 100 νοσοκομεία.
Το «βραχιολάκι» είναι ένα μέτρο που εντάσσεται στον συνολικό σχεδιασμό του υπουργείου Υγείας για την αλλαγή εικόνας στις εφημερίες, όπως σημείωσε ο υπουργός Υγείας.
Οι αλλαγές εφημέρευσης των νοσοκομείων της Αττικής, η ενίσχυση των ΤΕΠ με προσωπικό, ο σύγχρονος ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός, η συνδρομή εθελοντών του Ερυθρού Σταυρού που βοηθούν και καθοδηγούν τους ασθενείς μέσα στο νοσοκομείο και η ανακαίνιση των ΤΕΠ, έχουν αλλάξει την εικόνα στις εφημερίες. Ειδικότερα, έχουν προσληφθεί στα ΤΕΠ Αττικής 188 νοσηλευτές, 99 τραυματιοφορείς, 30 γιατροί, 171 άτομα λοιπό προσωπικό.
Σύμφωνα με τον κ. Θεμιστοκλέους, σε 12 μήνες από σήμερα θα έχουν παραδοθεί όλες οι ανακαινίσεις στα 47 ΤΕΠ που είναι σε εξέλιξη.
Πάντως, ένα πρόβλημα που εξακολουθεί να να καταγράφεται είναι ότι περίπου το 30% των ασθενών που προσέρχεται στα ΤΕΠ δεν θα έπρεπε να πηγαίνει στα νοσοκομεία αν λειτουργούσε ολοκληρωμένα το σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Ειδικότερα, από 49.000 ασθενείς που φόρεσαν το «βραχιολάκι», οι 17.000 δεν έπρεπε να βρίσκονται στα ΤΕΠ.
Περίπου τον Νοέμβριο, το σύστημα ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης των ασθενών θα περάσει σε άλλη φάση, με το άνοιγμα της πλατφόρμας για την παρακολούθηση του χρόνου αναμονής στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών των νοσοκομείων.
Στόχος της νέας εφαρμογής είναι η συλλογή πραγματικών δεδομένων για το τι συμβαίνει στα ΤΕΠ, ώστε να υπάρχει παρέμβαση σε συνθήκες υπερβολικής καθυστέρησης, να γνωρίζει ο ασθενής τον χρόνο αναμονής σε κάθε νοσοκομείο και να σχεδιάζονται στοχευμένες πολιτικές.
Πώς λειτουργεί το σύστημα
Με την άφιξή του στο νοσοκομείο, ο πολίτης παραλαμβάνει το εισιτήριό του, γνωστό ως «βραχιολάκι», από το ειδικό εκδοτήριο που βρίσκεται στην είσοδο των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ).
Αυτό το εισιτήριο τον συνοδεύει σε όλα τα στάδια της ιατρικής εξυπηρέτησής του και φέρει έναν κωδικό QR. Όταν σκανάρει τον κωδικό έχει τη δυνατότητα:
– Nα μάθει τον αριθμό του εισιτηρίου του.
– Nα γνωρίζει πόσα άτομα προηγούνται στην αναμονή.
– Nα πληροφορηθεί τον εκτιμώμενο χρόνο αναμονής.
– Να ακυρώσει το εισιτήριό του για οποιονδήποτε λόγο.
Υπενθυμίζεται, ότι όταν οι ασθενείς περνούν από τη Διαλογή των ΤΕΠ, ανάλογα με τη βαρύτητα του περιστατικού, χαρακτηρίζονται στο ηλεκτρονικό σύστημα με τα εξής χρώματα:
- Απαλό μπλε (ελαφρύ περιστατικό)
- Πράσινο (ήπιας βαρύτητας περιστατικό)
- Κίτρινο (μεσαίας βαρύτητας περιστατικό)
- Πορτοκαλί (σοβαρό περιστατικό).
- Κόκκινο (Πολύ σοβαρό περιστατικό).
Ακολούθησε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις