Περιορισμένο είναι το ωράριο των καταστημάτων σήμερα Μεγάλη Παρασκευή 18/4, με τους καταναλωτές να έχουν έως και αύριο την ευκαιρία να κάνουν τις τελευταίες τους αγορές για το Πάσχα.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των εμπορικών συλλόγων, τα καταστήματα σήμερα, Μεγάλη Παρασκευή, ανοίγουν στη 1 το μεσημέρι και θα παραμείνουν ανοιχτά μέχρι τις 7 το απόγευμα ενώ το Μεγάλο Σάββατο θα λειτουργούν από τις 9 το πρωί μέχρι τις 3 το μεσημέρι, ή μέχρι τις 4 το απόγευμα (π.χ. Θεσσαλονίκη).
Πάντως, οι καταναλωτές καλό είναι να ενημερωθούν για το ωράριο πολυκαταστημάτων, μεγάλων καταστημάτων και αλυσίδων καταστημάτων που προτίθενται να επισκεφθούν καθώς την Μεγάλη Παρασκευή έχουν τη δυνατότητα να παραμείνουν ανοιχτά μέχρι τις 9 το βράδυ (το μέγιστο) και το Μεγάλο Σάββατο, έως τις 8 (το μέγιστο).
Τα σούπερ μάρκετ σήμερα ανοίγουν επίσης όλα στις 13:00, αλλά δεν κλείνουν την ίδια ώρα. Με βάση τα όσα έχουν ανακοινώσει στις σελίδες τους, έχουν τα ακόλουθα ωράρια:
Σκλαβενίτης: 13:00 – 20:00
ΑΒ Βασιλόπουλος: 13.00-20.00
My Market: 13:00 – 20:00
Lidl: 13:00 – 21:00
Μασούτης: 13:00 – 19:00
Κρητικός: 13:00 – 20:00
Γαλαξίας: 13:00 – 20:00
Τα σούπερ μάρκετ αύριο Μεγάλο Σάββατο, έχουν τα ακόλουθα ωράρια:
Σκλαβενίτης: 08:00 – 19:00
ΑΒ Βασιλόπουλος: 08:00 – 18:00
My Market: 08:00 – 20:00
Lidl: 07:45-21:00
Μασούτης: 08:00 – 20:00
Κρητικός: 08:00 – 20:00
Γαλαξίας: 08:00 – 20:00
Την Κυριακή του Πάσχα και τη Δευτέρα του Πάσχα, όλα τα καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά, καθώς πρόκειται για επίσημες αργίες.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία των εμπόρων, η πασχαλινή αγορά είναι μικρή σε διάρκεια, που δεν ξεπερνά την εβδομάδα, αλλά μεγάλη σε ένταση, με τζίρο που συνήθως κυμαίνεται στο 1,5 δις ευρώ.
Πόσο κοστίζει φέτος το πασχαλινό τραπέζι
Όπως έχει δηλώσει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης: «Ο πασχαλινός τζίρος δεν θα αναστήσει την αγορά, αλλά σίγουρα θα την τονώσει.Κατανοούμε απόλυτα, το κλίμα στην αγορά και τη ψυχολογία του καταναλωτή καθώς και το γεγονός πως για 5 στα 10 νοικοκυριά, το διαθέσιμο εισόδημα με δυσκολία καλύπτει τις μηνιαίες υποχρεώσεις τους. Η αγοραστική δύναμη, παρά τις νέες αυξήσεις των μισθών κατά 6% από την 1η Απριλίου, έχει περιοριστεί από τις πληθωριστικές αυξήσεις και έχει αλλάξει πολλές καταναλωτικές συνήθειες. Όμως αυτό που δεν αλλάζει και παραμένει σταθερή αξία για τη πασχαλινή αγορά είναι η διατήρηση των εθίμων με τα παραδοσιακά δώρα των γονιών και νονών στα παιδιά και τα βαφτιστήρια τους».
«Οι εκτιμήσεις της μέσης δαπάνης ανά νοικοκυριό για το φετινό Πάσχα, είναι όπως πάντα πολλές και με διαφορετικές μετρήσεις στην επιλογή ειδών, ποσοτήτων και φυσικά των μελών της οικογένειας στο πασχαλινό τραπέζι» πρόσθεσε ο ίδιος.
Σε ό,τι αφορά στο κόστος του πασχαλινού τραπεζιού (4-6 ατόμων), σύμφωνα με το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝ.ΕΜ.Υ. της ΕΣΕΕ), κυμαίνεται από 99,45 έως 142,95 ευρώ. Ως εκ τούτου, οι καταναλωτές θα αγοράσουν το ίδιο, σε σχέση με πέρυσι, καλάθι αγαθών, ακριβότερα κατά 6,2% έως 6,3%, Το εύρος των τιμών δικαιολογείται από την καταγραφή σειράς προϊόντων διαφορετικής ποιότητας, σε αρκετές τοπικές αγορές και διαφορετικούς τύπους καταστημάτων.
Όπως δήλωσε ο διοικητικός διευθυντής του ΙΝΕΜΥ Χ. Αράχωβας: «Το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ αποτυπώνει και φέτος τις τιμές των προϊόντων του πασχαλινού τραπεζιού, οι οποίες διατηρούν την ανοδική τους πορεία αλλά με σαφώς ηπιότερο ρυθμό συγκριτικά με τα προηγούμενα έτη. Η σημαντική αύξηση του κόστους σε αρνί και κατσίκι αλλά και στο σοκολατένιο αυγό οφείλεται: α) Στη διόγκωση του κόστους παραγωγής από τους κτηνοτρόφους εξαιτίας ανόδου των τιμών των ζωοτροφών κλπ εξόδων, β) στη μείωση της προσφοράς εξαιτίας των πληγμάτων πανώλης αλλά και ευλογιάς καθώς και στη μη πλήρη αποκατάσταση των ζημιών της κακοκαιρίας «Daniel» στη Θεσσαλία, γ) στο γεγονός ότι φέτος συμπίπτουν ορθόδοξο και καθολικό Πάσχα, εξέλιξη που ενισχύει τη ζήτηση σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και δ) στην αύξηση της διεθνούς τιμής του κακάο. Θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ότι οι ιδιαίτερα ισχυρές ανοδικές πιέσεις στο επίπεδο των τιμών που προηγήθηκαν, έχουν συρρικνώσει σημαντικά το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. Η εν λόγω πτώση του εισοδήματος κατευθύνει αναγκαστικά το ενδιαφέρον των καταναλωτών σε προϊόντα ανελαστικής ζήτησης, όπως τα τρόφιμα για το πασχαλινό τραπέζι, περιορίζοντας ουσιαστικά τους πόρους για την αγορά άλλων αγαθών και υπηρεσιών, σε μια μάλιστα περίοδο που η αγορά διέρχεται σοβαρών αναταράξεων, κυρίως σε διεθνές επίπεδο, οι οποίες όμως έχουν σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο και στην εγχώρια αγορά».
Εγνατία Οδός: Η τραγωδία στον Πολύμυλο ξύπνησε μνήμες από τα πολύνεκρα τροχαία – Η μακάβρια λίστα
Το βίντεο Μητσοτάκη στο TikTok για την οδική ασφάλεια: “Οδήγηση και αλκοόλ δεν πάνε μαζί, ποτέ”
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"