Πανελλήνιος θρήνος για τον τραγικό χαμό των δύο πιλότων του Canadair που συνετρίβη στην Κάρυστο, στο πλαίσιο επικίνδυνης επιχείρησης κατάσβεσης της φωτιάς.

Στο συγκλονιστικό βίντεο ντοκουμέντο από τη στιγμή της συντριβής, διακρίνεται το αεροπλάνο να κάνει ρίψη νερού, να παίρνει δεξιά στροφή, και να χτυπά σε κλαδί δέντρου, χάνοντας τον πλωτήρα από το δεξί φτερό του με αποτέλεσμα να οδηγηθούν στον θάνατο ο Σμηναγός Χρήστος Μουλάς, 34 ετών και ο Ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης, 27 ετών.

Τα μοιραία 9 δευτερόλπετα

Τα ακριβή αίτια της πτώσης αναζητούν εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας, οι οποίοι εξετάζουν το οπτικό υλικό.

Aπό τη στιγμή που το Canadair CL-215 χτύπησε σε δέντρο και έχασε τον ένα πλωτήρα, οι δύο ιπτάμενοι είχαν μόλις 9 δευτερόλεπτα για να αντιδράσουν.

Στο βίντεο ντοκουμέντο φαίνεται το καναντέρ να κάνει δύσκολους ελιγμούς, στη προσπάθεια να σβήσει τη φωτιά στη χαράδρα. Στη φάση της ρίψης του νερού, φαίνεται στα πλάνα, να προσκρούει με το δεξί φτερό σε δέντρο και να χάνει τον δεξιό πλωτήρα που έχει στο κάτω μέρος του δεξιού φτερού, γεγονός που αύξησε τη δεξιά κλίση του αεροσκάφους. Ύστερα δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών.

Το σπασμένο κλαδί

H κάμερα της ΕΡΤ εντόπισε σε ένα σημείο, κοντά στη συντριβή του Canadair, με ένα σπασμένο κλαδί που θεωρείται πιθανό να είναι αυτό στο οποίο προσέκρουσε το πυροσβεστικό αεροσκάφος.

Το πυροσβεστικό αεροσκάφος που συνετρίβη έκανε ρίψεις μαζί με ακόμη ένα Canadair στη συγκεκριμένη εστία φωτιάς (καθώς επιχειρούν πάντα σε ζεύγη).

Είχαν απογειωθεί από τη Νέα Αγχίαλο, πέρασαν πάνω από τη Χαλκίδα και έφτασαν στην Κάρυστο για να επιχειρήσουν στο συγκεκριμένο σημείο.

Εκτός από τον πλωτήρα μάλλον έπαθε ζημιά και στο πηδάλιο

Για τα αίτια της πτώσης του αεροσκάφους μίλησε στην ΕΡΤ ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης ο οποίος δήλωσε ότι το βίντεο αυτό θα μας στοιχειώνει για πάντα.

Όπως είπε ο ίδιος, προκύπτουν ερωτήματα από το επίμαχο βίντεο εκφράζοντας την απορία εάν ο πλωτήρας ήταν το μόνο σύστημα που υπέστη ζημιά.

«Για όσους βλέπουν και ξαναβλέπουν αυτό το βίντεο να επισημάνουμε να προσέξουν εκείνο το κόκκινο κομμάτι του πτερυγίου που αμέσως μετά πηγαίνοντας προς το εσωτερικό της πτέρυγας βρίσκεται το πηδάλιο Στο πίσω μέρος της πτέρυγας είναι ένα από τα πηδάλια ελέγχου. Είναι το πηδάλιο κλίσης» είπε εκτιμώντας ότι το πιθανότερο είναι να είχε χαθεί ο έλεγχος του αεροσκάφους.

«Έχουμε ξαναδεί αεροπλάνα να χάνουν τον πλωτήρα (το βοηθητικό εξάρτημα του Canadair το οποίο τον βοηθάει στην προσθαλάσσωση για να μην ακουμπήσει το φτερό κάτω). Έχει συμβεί σε υδροληψία. Δεν ήμασταν μέσα στο αεροπλάνο. Δεν έχουμε τα στοιχεία, αλλά το ερώτημα που υπάρχει είναι αν το εκείνο το πτερύγιο που υπάρχει σε εκείνο το σημείο παρέμεινε ακέραιο στη συνέχεια. Διότι αν δεν παρέμεινε, τότε το αεροπλάνο θα είχε ένα σοβαρό πρόβλημα ελέγχου» σημείωσε.

Ειδήσεις σήμερα:

Τα τελευταία λόγια των δύο πιλότων του Canadair που συνετρίβη στην Κάρυστο

Καύσωνας: Η πιο δύσκολη μέρα του καλοκαιριού – Πού θα δείξει 46 βαθμούς το θερμόμετρο

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις