ΗΣΑΠ: Οδηγός ένιωσε αδιαθεσία από την ζέστη την ώρα δρομολογίου – Τι απαντά η ΣΤΑΣΥ
Δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός στην καμπίνα

Είναι γνωστό ότι οι συνθήκες στους συρμούς του ΗΣΑΠ θυμίζουν περισσότερο ΜΜΜ τριτοκοσμικής χώρας με την κατάσταση να γίνεται ακόμη χειρότερη κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών.
Ένα ακόμη περιστατικό που καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι ΣΤΑΣΥ έρχεται να δείξει ξανά τις χρόνιες παθογένειες της Γραμμής 1. Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, οδηγός συρμού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θησείο – Πειραιάς, του ήρθε τάση λιποθυμίας εν ώρα υπηρεσίας, αφού υπέστη θερμικό σοκ λόγω μη λειτουργίας του κλιματιστικού στην καμπίνα χειρισμού.
Το συμβάν ήρθε να επιβεβαιώσει τις σοβαρές ελλείψεις στον στόλο των συρμών του ΗΣΑΠ, αλλά και την αδυναμία του δικτύου να προσαρμοστεί στις ακραίες θερμοκρασίες του φετινού καλοκαιριού.
Οι αντιδράσεις από τα Σωματεία Εργαζομένων και Ηλεκτροδηγών της ΣΤΑΣΥ ήταν άμεσες. Σε κοινή τους ανακοίνωση, κάνουν λόγο για κατάρρευση των υποδομών και πλήρη αδιαφορία για τις βασικές συνθήκες ασφαλείας και υγείας. «Η κατάσταση έχει ξεφύγει. Πλέον, είναι πιο πιθανό να ψήσεις αυγά στην κονσόλα του συρμού, παρά να εργαστείς με στοιχειώδη ασφάλεια», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο των ηλεκτροδηγών, Χρήστο Κούκη, πριν το περιστατικό με τον συνάδελφο του του είχε ήδη γίνει αίτημα για αλλαγή συρμού, λόγω της ακατάλληλης θερμοκρασίας στην καμπίνα, το οποίο όμως δεν έγινε δεκτό. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι δεν προκλήθηκε ατύχημα, καθώς ενεργοποιήθηκε το προβλεπόμενο σύστημα αυτόματης ακινητοποίησης του τρένου – μια δικλείδα ασφαλείας που, ευτυχώς, λειτούργησε σωστά.
Παρά την αποφυγή των χειρότερων, το περιστατικό υπερτονίζει τις ανησυχίες για τη βιωσιμότητα του συγκοινωνιακού δικτύου της Αθήνας και τη πίεση που υφίστανται οι εργαζόμενοι και οι πολίτες κατά της μετακίνησης τους με τα ΜΜΜ.
ΗΣΑΠ: Η απάντηση της ΣΤΑΣΥ
Αναφορικά με το περιστατικό αδιαθεσίας και όχι λιποθυμίας οδηγού συρμού στη Γραμμή 1 του μετρό το απόγευμα της Πέμπτης 24 Ιουλίου, η ΣΤΑΣΥ επισημαίνει τα ακόλουθα:
«- Το τεχνικό πρόβλημα στο σύστημα κλιματισμού της καμπίνας του οδηγού προέκυψε κατά τη διάρκεια του δρομολογίου και ενώ ο συρμός ήταν λειτουργικός από την έναρξη της κυκλοφορίας στις 5μιση το πρωί.
– Όταν ο οδηγός ενημέρωσε για τη βλάβη, δόθηκε εντολή απόσυρσης του συρμού στην τεχνικοεπισκευαστική βάση του Πειραιά.
– Κατά τη διάρκεια της διαδρομής και συγκεκριμένα στον σταθμό Θησείο, ο οδηγός ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου, πως ένοιωσε αδιαθεσία. Σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, κλήθηκε το ΕΚΑΒ και τον συρμό οδήγησε στην τεχνικοεπισκευαστική βάση του Πειραιά άλλος οδηγός.
– Στον οδηγό παρασχέθηκε βοήθεια από το ΕΚΑΒ και με δική του ευθύνη αποχώρησε, χωρίς να αιτηθεί τη διακομιδή του στο νοσοκομείο.
– Σε περιόδους υψηλών θερμοκρασιών, η ΣΤΑ.ΣΥ προγραμματίζει επιπλέον βάρδιες 4 οδηγών, ώστε να μειώνεται ο χρόνος παραμονής των οδηγών στην καμπίνα τους. Πιο συγκεκριμένα, κατά το χρονικό διάστημα 12:00-18:00 τα διαλείμματα των οδηγών γίνονται πιο συχνά από τα συνηθισμένα, ούτως ώστε ο χρόνος συνεχούς οδήγησης να μην υπερβαίνει τη 1 ώρα.
– Η λειτουργία της τεχνικοεπισκευαστικής βάσης του Πειραιά παραμένει αδιάλειπτη και υπό δύσκολες συνθήκες οι εργαζόμενοι της ΣΤΑ.ΣΥ εργάζονται για την αποκατάσταση των τεχνικών βλαβών που ανακύπτουν καθημερινά. Για την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της βάσης, το αμέσως επόμενο διάστημα προκηρύσσεται η πρόσληψη 104 επιπλέον τεχνικών».
Ακολούθησε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις