Είναι πασίγνωστο γεγονός πως όποτε εντοπιστεί ένα σημαντικό πρόβλημα στους δρόμους μιας ελληνικής πόλης που δεν έχει διορθωθεί, οι πολίτες προχωρούν στη δημιουργία μιας κλασικής ελληνικής πατέντας. Μια νέα πατέντα εντοπίστηκε αυτή τη φορά στη Θεσσαλονίκη, σε μια στάση λεωφορείου. Πρόκειται για μια ακόμη επίδειξη της ελληνικής εφευρετικότητας που δυστυχώς χρησιμοποιείται συχνά σε τέτοιες περιπτώσεις.

Μια στάση λεωφορείου στη Θεσσαλονίκη, αντί να έχει το κλασικό σιδερένιο παγκάκι για να κάθονται όσοι αναμένουν το λεωφορείο έχουν τοποθετηθεί δύο ξύλινες καρέκλες, μιας και παγκάκι δεν υπάρχει. Μια φωτογραφία από τη συγκεκριμένη στάση έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου και προκάλεσε όπως ήταν φυσικό την αγανάκτηση των social media.

Θεσσαλονίκη

Όπως ανέφερε στο GRTimes.gr ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων του Δήμου Θεσσαλονίκης Μάκης Κυριζήδης, αρμοδιότητα του οποίου είναι οι στάσεις λεωφορείου και η συντήρηση τους, έχει τα χέρια του δεμένα από το τέρας της γραφειοκρατίας και τριών υπηρεσιών.

Ο τύπος του στεγάστρου βάσει των Εθνικών Τεχνικών προδιαγραφών και ελάχιστου απαιτητού πλάτους πεζοδρομίου του ΟΑΣΑ για τοποθέτηση στεγάστρου σε συνδυασμό με το άρθρο 2 της ΥΑ 52907/2009 “Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους των οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών” και έχει εγκριθεί από τον αρμόδιο φορέα ΟΣΕΘ, καθορίζεται ως Β.” εξηγεί αρχικά ο αντιδήμαρχος για τις προϋποθέσεις των στάσεων.

Επίσης, σχετικά με τη στάση διευκρίνισε πως “Στη στάση έχει τοποθετηθεί ειδικό στασίδι (δοκός), για να εξασφαλίζεται η ελεύθερη όδευση των πεζών και η απρόσκοπτη κυκλοφορία των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου για να τοποθετηθεί στεγάστρου τύπου Α, ήτοι στέγαστρο με κάθισμα“.

Όσον αφορά για το παγκάκι και την τοποθέτηση του, τόνισε πως “Η πίστη τήρηση των συγκεκριμένων τεχνικών χαρακτηριστικών των στεγάστρων αποσκοπεί αποκλειστικά στην ελεύθερη κίνηση των πεζών και την ασφαλή κυκλοφορία ατόμων με ειδικές ανάγκες. Ελάχιστο απαιτητό πλάτος πεζοδρομίου, για στέγαστρο τύπου Α, ήτοι στέγαστρο με κάθισμα, συμπεριλαμβανομένου του κρασπέδου είναι 3.70 m“.

Τέλος, ο αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης σημείωσε πως “αν αλλάξουν τα ανωτέρω (υπουργική απόφαση, προδιαγραφές ΟΑΣΑ, νομοθετική παρέμβαση) και χορηγηθεί κατ’ εξαίρεση της νομοθεσίας άδεια τοποθέτησης από τον αρμόδιο ΟΣΕΘ, θα τοποθετήσουμε άμεσα το παγκάκι“.

Ειδήσεις σήμερα

Πέμπτη με ζέστη και δυνατά μελτέμια στο Αιγαίο

Ζώδια – Αυτές είναι οι καλές και οι κακές ημέρες του Αυγούστου!

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις