“Hola…!” λένε με το που πατήσει κάποιος το πόδι του στο Μαϊάμι, καθώς έχει στενές σχέσεις με τη Λατινική Αμερική και οι περισσότεροι είναι Ισπανόφωνοι.

Η πόλη Βασίλειο όπως αλλιώς την αποκαλούν, έχει “άρωμα” γυναίκας, γιατί ιδρύθηκε από την Τζούλια Τατλ το 1825 που καλλιεργούσε λεμόνια στο Κλίβελαντ. Τότε η πόλη αυτή είχε τη διάκριση να είναι η μοναδική πόλη των ΗΠΑ που ιδρύθηκε από γυναίκα!

Η διαμονή

Ποιος θα το φανταζόταν ότι μετά από χρόνια το Μαϊάμι θα είχε τεράστια εμπορική και τουριστική ανάπτυξη και θα αποτελούσε ένα μεγάλο παγκόσμιο κέντρο ταχείας επένδυσης και πόλο έλξης πλούσιας διαμονής, μεγαλύτερης από το Ντουμπάϊ και Αμπού Ντάμπι.

Εδώ θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε ότι η διαμονή κοστίζει αρκετά στα ξενοδοχεία. Προτιμήστε Airbnb που είναι κάπως πιο οικονομικά, αλλά και πάλι θα έλεγα ότι είναι υπερεκτιμημένα. Σκεφτείτε ότι κάτω από γέφυρες υπήρχαν επιγραφές που τόνιζαν ότι απαγορεύεται το κάμπινγκ!

Σε ένα ταξίδι πάντα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για όλα. Με το που φτάσαμε Μαϊάμι μας ήρθε μήνυμα από τον οικοδεσπότη ότι πρέπει να ακυρώσει τη διαμονή γιατί έχουν κόψει το νερό στο δωμάτιο.

Αναγκαστήκαμε λοιπόν να αναζητήσουμε άλλο κατάλυμα. Βρήκαμε ευτυχώς ένα Hostel με μπανγκαλόου στην περιοχή του Μαϊάμι που ονομάζεται ανατολική Αβάνα (East Havana), θυμίζει πραγματικά τη γνωστή Αβάνα της Κούβας.

Μαϊάμι
Οι γεφυρούλες, οι λίμνες και το καταπράσινο τοπίο με φοίνικες

Το Μαϊάμι βρίσκεται νοτιοανατολικά της ακτής στη χερσόνησο της πολιτείας Φλόριντας στις όχθες του Ατλαντικού Ωκεανού. Αποτελεί μητροπολιτική περιοχή, την 5η μεγαλύτερη στις Η.Π.Α.!

Ο τρόπος που έχει χτιστεί είναι μοναδικός γιατί είναι γεμάτη λιμνούλες με γέφυρες που ενώνουν μεγάλα η μικρά κομμάτια. Βλέποντας τα όλα αυτά πανοραμικά από το αεροπλάνο θύμιζαν μικρά “νησάκια”, ενώ υπήρχε πράσινο παντού.

Οι περισσότερες μάλιστα γέφυρες είναι έτσι φτιαγμένες ώστε να ανοίγουν και να περνάνε τα πλοία ανάμεσα τους. Δείτε το παρακάτω βίντεο και θα καταλάβετε.

Ο καιρός στο Μαϊάμι, η τουριστική περίοδος και οι τυφώνες…

Σε αυτό έχει συμβάλει και το τροπικό κλίμα που επικρατεί. Συχνές βροχές και με Χειμώνες ήπιους και ξηρούς, που η θερμοκρασία σπάνια πέφτει κάτω από 20 °C. Από Μάιο μέχρι Σεπτέμβριο ο καιρός είναι ζεστός και αρκετά βροχερός με μέση θερμοκρασία τους 27 °C, το διάστημα αυτό η πόλη είναι σε επιφυλακή για τυφώνες που σχηματίζονται στον Ατλαντικό.

Ο πιο γνωστός καταστροφικός τυφώνας ήταν το 1992 ονόματι “Άντριου”, αλλά ευτυχώς ήταν ελεγχόμενη η κατάσταση από τις αρμόδιες αρχές. Εμείς θα λέγαμε πήγαμε το επικίνδυνο διάστημα του Αυγούστου, αλλά ευτυχώς οι καιρικές συνθήκες ήταν εξαιρετικές. Η πιο τουριστική περίοδος στο Μαϊάμι να ξέρετε είναι από Οκτώβριο έως Απρίλιο. Το διάστημα που πήγαμε λοιπόν ήταν πιο οικονομικά, αλλά με κίνδυνο ενός τυφώνα!

Η νύχτα στην πόλη Βασίλειο και τα αμέτρητα πάρτυ

Περπατήσαμε στην περιοχή που μέναμε κοντά που θύμιζε Κούβα (East Havana). Να σας αναφέρουμε εδώ ότι ο πληθυσμός στο Μαϊάμι είναι πολυπολιτισμικός στο μεγαλύτερο του κομμάτι. Οι περισσότεροι δεν έχουν γεννηθεί στις Η.Π.Α. Είναι από Καραϊβική και Λατινική Αμερική.

Από Κούβα, Νικαράγουα, Αϊτή, Πουέρτο Ρίκο και Ονδούρα κατάγονται οι περισσότεροι, με τους Κουβανούς να αποτελούν την μεγαλύτερη πλειονότητα. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην περιοχή που μέναμε μιλούσαμε αγγλικά και δεν μας καταλάβαιναν. Οπότε αν μιλάτε Ισπανικά θεωρώ θα σας διευκολύνουν αρκετά, όχι ότι ήταν αρνητικοί να βοηθήσουν. Αλλά δεν καταλάβαιναν, αν και η επίσημη γλώσσα στο Μαϊάμι είναι και τα Αγγλικά, εκτός τα Ισπανικά και τα κρεολ.

Το Μαϊάμι δεν κοιμάται ποτέ, πραγματικά είναι μια πόλη γεμάτη πάρτι και καλλίγραμμα μελαμψά σώματα. Θα έλεγε κανείς ότι εδώ προσέχουν πολύ την εμφάνιση τους, κυρίως οι Αμερικανοί.

Η ημέρα στο Μαϊάμι Beach και στο Downtown με δωρεάν μετακίνηση (metromover & coral trail)!

Ξυπνήσαμε το πρωί και φάγαμε ένα πρωινό στο οποίο μας είχαν συνδυάσει αυγά και ανανά. Μπορεί να “ακούγεται” παράξενο, αλλά δεν ήταν άσχημο. Κάναμε το check out στο ξενοδοχείο και ξεκινήσαμε την εξερεύνηση.

Μαϊάμι

Για να δείτε το κέντρο της πόλης οικονομικά, αναζητήστε το “metromover” ! Επειδή η μορφολογία της περιοχής είναι όπως σας είπα με πολλά νερά, λίμνες και όχι σκληρό έδαφος, ήταν δύσκολο να φτιαχτεί μετρό κάτω από το έδαφος. Φτιάχτηκε λοιπόν υπέργειο και μάλιστα ένα μεγάλο του τμήμα του μετρό είναι δωρεάν για τους πολίτες, ώστε να μετακινούνται στο κέντρο της πόλης!

Το “metromover” έχει τρεις γραμμές, διαλέξτε την κίτρινη (ονομάζεται: Brickell loop), είναι η μεγαλύτερη και η ωραιότερη για να δείτε την περιοχή downtown στο Μαϊάμι. Γεμάτο ουρανοξύστες και κτήρια που πραγματικά θα σας κόψουν την ανάσα. Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το ότι ακόμα και στο πολύ κέντρο της πόλης, “φύτρωναν” φοίνικες στις ταράτσες και στα μπαλκόνια των κτηρίων.

Εκτός από το υπέργειο μέτρο που ένα μεγάλο του κομμάτι είναι δωρεάν, υπάρχει και τρόλεϊ με το όνομα “coral trail”. Θυμίζει τα παλιά βαγόνια τρένου και κάνει μεγάλες διαδρομές μέσα στην πόλη. Τώρα αν θέλετε να πάτε κάπου συγκεκριμένα και δεν σας βολεύουν αυτά τα δυο μεταφορικά μέσα που είναι δωρεάν, υπάρχουν τα λεωφορεία με πολύ μικρό κόστος, αλλά και το Uber. Προτιμήστε Uber παρά ταξί, συμφέρει περισσότερο.

Μαϊάμι
Η επικίνδυνη δουλειά να καθαρίζεις τζάμια σε ουρανοξύστη!

Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης μας μείναμε έκπληκτοι όταν είδαμε έναν άνδρα να αιωρείται στην κυριολεξία στα τζάμια ενός ουρανοξύστη και να τα καθαρίζει. Για να κάνεις μια τέτοια δουλειά σίγουρα θέλει θάρρος αλλά και δύναμη, καθώς όπως θα δείτε ο εργαζόμενος δεν είναι πάνω σε κάποια πλάκα και απλά καθαρίζει, αλλά με σχοινί έχει κατέβει από την ταράτσα του κτηρίου και κρέμεται στο κενό καθαρίζοντας τα. Χαράς το κουράγιο και το θάρρος τους θα λέγαμε.

Miami Beach

Δεν γίνεται να επισκεφθείς το Μαϊάμι και να μην δεις την παραλία του. Μια από τις πιο φημισμένες παραλίες του κόσμου.

Σαν τις Ελληνικές παραλίες βέβαια δεν είναι, αλλά είναι τεράστια με πύργους ναυαγοσωστικούς σαν σπίτια, λευκή άμμο και εξαιρετική θέα. Τώρα το νερό δεν θα έλεγα ότι με ενθουσίασε, κύμα στη θάλασσα και καθόλου ορατότητα που πατάς. Αξίζει όμως να την επισκεφθείτε και να αναζητήσετε τον Έλληνα που άνοιξε εστιατόριο πάνω στο Miami Beach με χρώματα Ελληνικά!

Μαϊάμι
Τελευταία ημέρα και ο Έλληνας που μας υποδέχθηκε με ουζάκι στο Μαϊάμι beach!

Δεν μπορώ να σας περιγράψω τη χαρά μας όταν είδαμε ελληνικό μαγαζί στο Μαϊάμι. Ο Έλληνας από τη Θάσο που έφτιαξε το δικό του εστιατόριο πάνω στο Miami Beach και το ονόμασε “Santorini by George”! Μέσα επικρατούν ελληνικά χρώματα, το μπλε, το άσπρο. Ενώ υπάρχουν φωτογραφίες και βίντεο από τη Σαντορίνη. Πήγαμε μεσημέρι με τις βαλίτσες και γεμάτοι εμπειρίες να αναζητήσουμε ένα σημείο να κάτσουμε για να δούμε τη φημισμένη παραλία του Μαϊάμι. Είδαμε όμως τη Σαντορίνη…!

Μπήκαμε μέσα και αμέσως είπαμε: “είμαστε από Ελλάδα!”. Άρχισαν οι σερβιτόροι να το λένε στα αγγλικά – κανένας δεν ήταν από την Ελλάδα, αλλά φαινόταν ότι την αγαπούσαν. Μας έφεραν το αφεντικό, Έλληνας από τη Θάσο. Γιώργος Βογιατζής το όνομα του… “Καθήστε να σας βάλω ούζο!” μας λέει. Ήταν ένα υπέροχο Ελληνικό γεύμα στο Μαϊάμι! Μεγάλες μερίδες και κυρίως Ελληνικές με μπόλικο μεράκι από την πατρίδα μας κυρίως. Οι ξένοι εκεί το λατρεύουν μάθαμε… Η Σαντορίνη είναι πάρα πολύ γνωστή στο Μαϊάμι και είδα ότι εκεί ένας Έλληνας με την επιχείρηση του έδωσε δουλειά σε νέους Αμερικανούς που σπουδάζουν.

Το εμπορικό κέντρο στο λιμάνι του Μαϊάμι και ο χυμός καρύδας!

Πριν φύγουμε από το Μαϊάμι επισκεφθήκαμε το εμπορικό κέντρο του λιμανιού, έχει ότι θέλετε να βρείτε. Από σουβενίρ, μέχρι ρούχα και φαγητό. Μάθαμε μάλιστα τι γεύση έχει το νερό της καρύδας. Γλυκό θα έλεγα αρκετά… Δείτε το παρακάτω βίντεο και θα καταλάβετε.

Νερό καρύδας με κομμάτια από καρύδα!

Το λιμάνι στο Μαϊάμι έχει μεγάλη εμπορευματική και επιβατική κίνηση, είναι το πρώτο στον κόσμο σε εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων. Εμείς στη συνέχεια πήραμε κρουαζιερόπλοιο για κρουαζιέρα στην Καραϊβική!

Το Μαϊάμι μπορεί να είναι μακριά από την Ελλάδα, αλλά αξίζει να το επισκεφθείτε και να το γνωρίσετε. Αν κάνετε μια καλή αναζήτηση με πρόγραμμα στα αεροπορικά. Τότε το ταξίδι σας πραγματικά θα βγει αρκετά οικονομικό. Τα αεροπορικά είναι που κοστίζουν σε ένα τέτοιο ταξίδι περισσότερο. Τα υπόλοιπα σας τα παραθέσαμε για να ξέρετε.

Το DEBATER θα σας ταξιδεύει στα καλύτερα με όσο γίνεται οικονομικότερες προτάσεις. Να έχουν οι βαλίτσες σας ωραίες αναμνήσεις… “Hola Miami…!”.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΛΑΖΟΣ ΜΑΝΤΙΚΟΣ

Ειδήσεις σήμερα:

SOS από τους ειδικούς για τις νυχτερίδες – Συνδέονται με κορονοϊούς που μολύνουν χιλιάδες άτομα ετησίως

“Βυθίστηκε” στο πένθος η ελληνική μουσική βιομηχανία – Έφυγε από τη ζωή ο Γιώργος Μακράκης (pics)

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις