Η Rosaviatsia, η ρωσική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας ανακοίνωσε ότι το αεροσκάφος της Azerbaijan Airlines το οποίο κατέπεσε και συνετρίβη στο Καζακστάν την Τετάρτη «αποφάσισε να παρεκκλίνει του αρχικού του προορισμού», του Γκρόζνι, λόγω πυκνής ομίχλης και λόγω συναγερμού για ουκρανική επίθεση με drones στην περιοχή της Τσετσενίας.

«Εκείνη την ώρα, ουκρανικά στρατιωτικά drones πραγματοποιούσαν τρομοκρατικές επιθέσεις κατά μη στρατιωτικών υποδομών των πόλεων Γκρόζνι και Βλαντικαυκάζ», δήλωσε στο Telegram ο επικεφαλής της Rosaviatsia Ντμίτρι Γιαντρόφ.

Σύμφωνα με την Rosaviatsia, στον πιλότο του αεροσκάφους «προτάθηκαν εναλλακτικά αεροδρόμια προσγείωσης», «αλλά εκείνος επέλεξε το Ακτάου στο Καζακστάν», δηλαδή να διασχίσει κατά πλάτος ολόκληρη την Κασπία Θάλασσα (!).

Η Μόσχα έχει ζητήσει να μην εξαχθούν συμπεράσματα για την συντριβή πριν από την ολοκλήρωση της έρευνας από το Καζακστάν και το Αζερμπαϊτζάν.

Τέσσερις αζερικές πηγές δήλωσαν στο Reuters ότι το αεροσκάφος επλήγη από τα ρωσικά αντιαεροπορικά συστήματα.

Παράλληλα, η αεροπορική εταιρεία Azerbaijan Airlines ανακοίνωσε ότι τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το αεροσκάφος που συνετρίβη στο Καζακστάν δέχθηκε «εξωτερική φυσική και τεχνική επέμβαση».

Ο δραματικός διάλογος του πιλότου με τον πύργο ελέγχου

Στις τελευταίες επικοινωνίες του με τον πύργο ελέγχου, ο πιλότος εκφράζει αγωνία και καταγράφεται η σοβαρότητα της κατάστασης. Το αεροπλάνο συνετρίβη κοντά στην πόλη Άχταου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 38 άνθρωποι, ενώ οι αρχές αναφέρουν ότι πιθανότατα καταρρίφθηκε από ρωσικό αντιαεροπορικό σύστημα.

Σύμφωνα με τη Daily Mail, που δημοσίευσε τα τελευταία μηνύματα του πιλότου, το αεροσκάφος παρουσίασε σοβαρές βλάβες στα συστήματα του και ζητούσε επείγουσα βοήθεια από τον πύργο ελέγχου.

Στις 8:12, το πλήρωμα ανέφερε ότι «χάθηκαν και τα δύο GPS» του αεροπλάνου και ζήτησε βοήθεια για να επιστρέψει στο αεροδρόμιο του Μπακού, αφού το αεροδρόμιο του Γκρόζνι είχε κλείσει. Στη συνέχεια, το πλήρωμα ανέφερε: «Έχουμε βλάβη ελέγχου, χτύπημα πουλιού στο πιλοτήριο».

Ο πύργος ελέγχου απάντησε με την εξής ερώτηση: «AXY8243 κατανοητό, τι είδους βοήθεια χρειάζεστε;». Ο κυβερνήτης ανακοίνωσε ότι προσπαθούσε να επιστρέψει στο Μπακού, αλλά στις 8:17, ενημέρωσε ότι κατευθυνόταν προς το αεροδρόμιο Mineralnye Vody στη νότια Ρωσία. Ο πύργος ελέγχου του έδωσε εντολή να εκτελέσει αριστερή τροχιά, αλλά η απάντηση από το πιλοτήριο ήταν: «Δεν μπορώ να εκτελέσω, ο έλεγχος έχει χαθεί».

Λίγα λεπτά αργότερα, στις 8:19, ο πιλότος ανέφερε: «Δεν μπορώ να διατηρήσω τα 150, έχουμε υψηλή πίεση στην καμπίνα». Στις 8:20, την προγραμματισμένη ώρα άφιξης της πτήσης, ο πιλότος είπε: «Αριστερά 360, το αεροπλάνο μου χάνει τον έλεγχο». Στις 8:21, το πλήρωμα αποφάσισε να κατευθυνθεί προς τη Μαχατσκάλα, αλλά δύο λεπτά αργότερα ανέφεραν ότι «τα υδραυλικά έχουν αποτύχει».

Αν και ο πιλότος αργότερα δήλωσε ότι το αεροπλάνο ήταν «εντάξει», ο έλεγχος εδάφους ανέφερε ότι «σας ακούω πολύ δύσκολα… πείτε μου το υψόμετρό σας». Στη συνέχεια, το αεροπλάνο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ για 37 λεπτά και επανεμφανίστηκε καθώς προσπαθούσε να προσγειωθεί στο Ακτάου.

Το ρωσικό κανάλι στο Telegram VChK-OGPU ανέφερε ότι ο πιλότος αρχικά μπέρδεψε το ισχυρό χτύπημα του αεροπλάνου με σύγκρουση με σμήνος πουλιών, ενώ η ζημιά που καταγράφηκε υποδεικνύει ότι το αεροσκάφος πιθανότατα καταρρίφθηκε από έναν πύραυλο αντιαεροπορικής άμυνας που εκτοξεύθηκε κοντά στο αεροπλάνο.

Ειδήσεις σήμερα:

Επικαιροποιήθηκε το έκτακτο δελτίο καιρού της ΕΜΥ – Ισχυρές βροχές και χιονοπτώσεις τις επόμενες ώρες

Ρωσικός πύραυλος συνέτριψε το αεροσκάφος της Azerbaijan Airlines, λέει το Αζερμπαϊτζάν

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις