Τα μη κρατικά – μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια αναμένεται να ξεκινήσουν να λειτουργούν στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο του 2025.

Τουλάχιστον αυτός είναι ο στόχος της κυβέρνησης, η οποία προχωράει σε μια ιστορική μεταρρύθμιση, με την Ελλάδα πλέον να παύει να είναι “η μόνη χώρα στον πλανήτη χωρίς μη Κρατικά ΑΕΙ“, όπως είχε αναφέρει και ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης.

Τα κριτήρια για την αξιολόγηση των Ιδρυμάτων και των Τμημάτων καθώς και για την πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών αναμένεται να είναι πολύ αυστηρά ενώ θα χρειάζονται τουλάχιστον τρεις σχολές για να εξεταστεί ο φάκελός τους.

«Παράλληλα ένας λόγος που το κάνουμε αυτό είναι ότι δεν θέλουμε οι νέοι μας να πρέπει να φύγουν στο εξωτερικό για να σπουδάσουν. Είναι κάτι παραπάνω από 40.000. Η Κύπρος για παράδειγμα το πέτυχε αυτό. Το νούμερο που αφήνουμε στο εξωτερικό είναι γύρω στα 500.000.000. Δεν είναι οικονομικό το θέμα αλλά η Παιδεία» είχε αναφέρει σε συνέντευξη του στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης εξηγώντας τους λόγους που πήρε αυτή την απόφαση η κυβέρνηση.

Από την πλευρά του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης είχε καταστήσει σαφές πως προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι το δημόσιο πανεπιστήμια και τόνισε πως «περισσότερα από 60 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης θα κατευθυνθούν στην περαιτέρω ενίσχυση της διεθνοποίησης των Πανεπιστημίων. Δημιουργείται δυνατότητα χρηματοδότησης νεοφυών επιχειρήσεων στα ΑΕΙ η οποία αφορά αποκλειστικά φοιτητές ή ερευνητές. Για την συγκεκριμένη πρωτοβουλία έχουν προβλεφθεί πόροι ύψους 50 εκατ. ευρώ. Το δημόσιο πανεπιστήμιο θα ωφεληθεί με περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο ευρώ από τον Τακτικό Προϋπολογισμό, το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ».

Μη κρατικά πανεπιστήμια: Τα οφέλη της Ελλάδας

Η κυβέρνηση με αυτήν την ιστορική μεταρρύθμιση θέλει μέσα σε όλα να έχει οφέλη και η χώρα. Για παράδειγμα, αν οι Έλληνες απόφοιτοι των ξένων πανεπιστημίων παραμείνουν στο εξωτερικό, χάνεται η επένδυση σε ανθρώπινο κεφάλαιο, καινούργιες γνώσεις, ιδέες, τεχνολογίες, εφόσον παραμείνουν στις χώρες υποδοχής και δεν επιστρέψουν στην Ελλάδα.

Οι δείκτες της οικονομικής ανάπτυξης των χωρών, οι οποίες έχουν διευρύνει τις διεθνείς αγορές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ενισχύουν την εξαγωγή υπηρεσιών πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, έχουν βελτιωθεί κατά πολύ. Οι δαπάνες διαβίωσης των ξένων φοιτητών στη χώρα υποδοχής, η δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας, εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού, αλλά και πολλών ακόμη συναφών επιστημονικού – ερευνητικού χαρακτήρα επαγγελμάτων, συγκαταλέγονται στα οφέλη.

Παράλληλα ενισχύεται ο εκπαιδευτικός τουρισμός των ίδιων των φοιτητών, καθώς και συγγενών και φίλων τους Από το παραγόμενο εισόδημα και τις πάσης φύσης συναφείς συναλλαγές των εισερχομένων φοιτητών και επαγγελματιών του χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης, το κράτος εισπράττει φόρους. Τέλος, θα προχωρήσουν επενδύσεις στην εκπαίδευση και στην έρευνα, οι οποίες – όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες – θα συναγωνίζονται ή και θα ξεπερνούν τις επενδύσεις στη βιομηχανία, στις νέες τεχνολογίες, στην ενέργεια, στον τουρισμό κλπ.

Το ερώτημα, λοιπόν, του παρόντος debate είναι το εξής: Συμφωνείτε με τη λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα;

Ειδήσεις σήμερα:

Πού το πάει ο Μητσοτάκης για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών;

Καιρός σήμερα: Νεφώσεις και τοπικές βροχές

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις