Η Audi παρουσίασε σήμερα στην Αττική το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό SUV Q4 e-tron.

Στη λίστα με τα χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου μηδενικών ρύπων περιλαμβάνονται, το μοντέρνο design, οι προηγμένες τεχνολογίες, οι καινοτόμες λύσεις στον έλεγχο, τον χειρισμό, τις οθόνες και τα τελευταία συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται τοποθετημένη μεταξύ των αξόνων, εξασφαλίζοντας χαμηλό κέντρο βάρους και ισορροπημένη κατανομή μαζών. Η καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας ποικίλλει από 52 kWh (55 kWh ακαθάριστο) για το Q4 35 e-tron, έως 77 (82) kWh για τη μεγάλη μπαταρία στα Q4 40 e-tron και Q4 50 e-tron quattro.

Τα Q4 35 e-tron και Q4 40 e-tron έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, με ισχύ 170 ίππων (125 kW) και 204 ίππων (150 kW) αντίστοιχα. Η κορυφαία έκδοση Q4 50 e-tron quattro έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, υλοποιώντας ηλεκτρική τετρακίνηση quattro. Η μέγιστη ισχύς 299 ίππων (220 kW), εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα ενώ η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα είναι στα 180 χλμ./ώρα.

Αν χρησιμοποιηθεί φορτιστής 125 kW, σε ιδανικές συνθήκες φορτίζεται με αρκετή ενέργεια σε μόλις 10′, για διάνυση περίπου 130 χιλιομέτρων (WLTP), αναφέρει η μάρκα. Η αυτονομία φτάνει έως και 520 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP (για το πισωκίνητο Q4 40 e-tron), σύμφωνα με τον κατασκευαστή.

Ο σύγχρονος σχεδιασμός εξασφαλίζει και χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,28.

Προαιρετικά, εξοπλίζεται με head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, ενώ διαθέσιμοι και προβολείς LED Matrix, φωτίζουν το δρόμο χωρίς να ενοχλούν άλλους χρήστες του δρόμου. Σε παγκόσμια πρώτη, ο οδηγός μπορεί να επιλέγει μεταξύ τεσσάρων φωτιστικών υπογραφών για το αυτοκίνητο, από το σύστημα αφής MMI. Εντελώς καινούργιο είναι το πεπλατυσμένο τόσο πάνω όσο και κάτω πολυλειτουργικό τιμόνι, το οποίο διευκολύνει την πρόσβαση και την ανάγνωση των επιφανειών αφής, που χρησιμοποιεί ο οδηγός για τον έλεγχο του ψηφιακού πίνακα οργάνων.

H είσοδος στο Audi Q4 e-tron είναι εύκολη. Οι πόρτες ανοίγουν φαρδιά και τα καθίσματα βρίσκονται σε μια άνετα υψηλή θέση. Όταν είναι σκοτάδι, τα φώτα προβολής στους εξωτερικούς καθρέφτες ρίχνουν φως με το λογότυπο e-tron στο δρόμο έξω από τις μπροστινές πόρτες (προαιρετικά). Η προβολή βασίζεται στη σχεδιαστική ιδέα των λεπτών οριζόντιων γραμμών στους προβολείς και τα πίσω φώτα. Στο ηλεκτρικό SUV, ο οδηγός και έως και τέσσερις επιβάτες απολαμβάνουν ένα γενναιόδωρα ευρύχωρο εσωτερικό, που καθίσταται δυνατό εν μέρει από το γεγονός ότι υπάρχει μόνο ένα επίπεδο πάτωμα αντί για κεντρική σήραγγα. Η θέση του καθίσματος στη δεύτερη σειρά είναι σχεδόν επτά εκατοστά υψηλότερη από ό,τι στο μπροστινό μέρος, ενώ εξακολουθεί να προσφέρει άφθονο χώρο κεφαλής – και ο χώρος για τα γόνατα είναι επίσης άφθονος.

Προαιρετικά, η Audi θα παρέχει την πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή, η οποία εκτείνεται σε μια μεγάλη περιοχή της οροφής. Η σκοτεινή απόχρωση και το σχεδόν αδιαφανές ηλεκτρικά ελεγχόμενο κάλυμμα εμποδίζει το εσωτερικό να θερμανθεί.

Παρέχει μεγάλη ποσότητα αποθηκευτικών χώρων – συμπεριλαμβανομένου του ντουλαπιού εμπρός από το συνοδηγό, προσφέρουν έως και όγκο 24,8 λίτρων. Η κεντρική κονσόλα ενσωματώνει δύο θήκες, ένα διαμέρισμα αποθήκευσης 4,4 λίτρων με κάλυμμα, δύο (ή τέσσερις προαιρετικά) υποδοχές USB τύπου-C και, προαιρετικά, το Audi phone box για το κινητό τηλέφωνο. Και οι τέσσερις επενδύσεις θυρών διαθέτουν θήκες για μπουκάλια που χωρούν έως και ένα λίτρο και βρίσκονται πολύ ψηλά στο μπροστινό τμήμα του υποβραχιόνιου και είναι επομένως πολύ εύκολα προσβάσιμα.

Ο χώρος αποσκευών του Q4 e-tron παρέχει 520 λίτρα χώρου για τις αποσκευές. Αναδιπλώνοντας τις πλάτες, οι οποίες χωρίζονται σε αναλογία 40:20:40, δημιουργείται μια σχεδόν επίπεδη επιφάνεια. Όταν φορτώνεται μέχρι πάνω, ο χώρος αποσκευών παρέχει όγκο 1.490 λίτρα.

Κατά την διάρκεια της παρουσίασης, δόθηκε η δυνατότητα και για μια σύντομη δοκιμή.

Ο υπογράφων επέλεξε την έκδοση Audi Q4 40 e-tron, που εκτιμάται ότι θα έχει και το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά λόγω των χαρακτηριστικών του.

Η συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας είναι 17,3 – 16,3 kWh/100 χλμ. (NEDC), συνδυασμένες εκπομπές 0 γραμ./χλμ., σύμφωνα με τον κατασκευαστή.

Διαθέτει τη μεγάλη μπαταρία, η οποία αποθηκεύει 77 kWh ενέργειας (82 kWh ακαθάριστο). Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει 204 ίππους (150 kW) και ροπή 31,4 χλγμ. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 8,5 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Μια φόρτιση είναι αρκετή για έως και 520 χιλιόμετρα (WLTP), ανακοίνωσε η μάρκα. Σύμφωνα με το WLTP, το Audi Q4 40 e-tron χρησιμοποιεί κατά μέσο όρο 19,0 έως 17,3 kWh ανά 100 χιλιόμετρα.

Στη δοκιμή, στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον, διαπιστώθηκε ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο και πως η μικρή ακτίνα στροφής βελτιώνει σημαντικά τις δυνατότητες του να κινηθεί στους δρόμους όπου απαιτούνται συχνές αλλαγές στις λωρίδες κυκλοφορίας και κατεύθυνσης. Επίσης, λόγω της μικρής ακτίνας στροφής παρκάρει πολύ εύκολα παρά τον μεγάλο όγκο του.

Στην Αττική Οδό και στην Εθνική Οδό, δοκιμάσθηκε η ικανότητα του πολυτελούς αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων, στην ανάπτυξη της ταχύτητας σε μικρό χρονικό διάστημα καθώς και η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Όπως διαπιστώθηκε, όταν πατηθεί βαθιά το γκάζι, οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές, παρά το μεγάλο βάρος λόγω της προσθήκης των μπαταριών.

Η αεροδυναμική του αμαξώματος και οι τεχνικές βελτιώσεις έχουν μειώσει σημαντικά τους αεροδυναμικούς θορύβους. Επίσης, περιόρισαν και την κατανάλωση ενέργειας επιτρέποντας την κίνηση και σε μεγάλες διαδρομές εφόσον βέβαια δεν ξεπεραστούν τα όρια ταχύτητας.

Ένα ακόμη στοιχείο που αξίζει να τονισθεί είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Η απουσία του κινητήρα εσωτερικής καύσης, οι κατάλληλες μονώσεις και οι παρεμβάσεις σε καίρια σημεία του αυτοκινήτου συμβάλουν στην επίτευξη πολύ χαμηλού επιπέδου θορύβου ακόμη και με ταχύτητες κοντά στη τελική που αναπτύσσει το πολυτελές μοντέλο. Οι επιβάτες απολαμβάνουν την ησυχία, την απουσία κραδασμών και την σταθερότητα του αυτοκινήτου ακόμη και όταν το κοντέρ δείξει 160 χλμ./ώρα.

Θετικά σχόλια για την οδική συμπεριφορά του premium αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων. Τόσο στην ευθεία όσο και στις στροφές, κινείται με υποδειγματικό τρόπο, παρά το αυξημένο βάρος. Είναι σταθερό, δεν επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους – σε μερικά σημεία ήταν πολύ ισχυρή η ένταση τους- το τιμόνι μεταφέρει άμεσα τις πληροφορίες στα χέρια του οδηγού, τα νέα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης αντιδρούν άμεσα για να βελτιώσουν την ασφαλή κίνηση και οι αναρτήσεις απορροφούν αποτελεσματικά τις δυνάμεις από την κίνηση του αυτοκινήτου.

Οι δημοφιλείς παράμετροι που χαρακτηρίζουν όλα τα μοντέλα της πολυτελούς μάρκας και συμβάλουν στην επιτυχία της φίρμας στη διεθνή αγορά, έχουν διατηρηθεί και στο πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό SUV.

Τιμές: Q4 e-tron 35 170 ίππων προς 44.900 ευρώ, επιδότηση 5.432 ευρώ, τιμή με επιδότηση 39.469 ευρώ. Αντίστοιχα, Q4 e-tron 40, 204 ίππων, 52.100 ευρώ, 6.000, με επιδότηση 46.100. Q4 e-tron 50 quattro 299, 58.450, 6.000, με επιδότηση 52.450 ευρώ.

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις