Αίσθηση προκαλούν οι καταγγελίες για τις συνθήκες και την κατάσταση του Euroferry Olympia, που φλέγεται από τα ξημερώματα της Παρασκευής. Την ίδια ώρα, τα σωστικά συνεργεία συνεχίζουν να ερευνούν το πλοίο πόντο πόντο, προκειμένου να εντοπίσουν τους αγνοούμενους.
“Οι ώρες είναι πάρα πολλές και οι ελπίδες όσο περνούν λιγοστεύουν” δήλωσε στον ΑΝΤ1 και την εκπομπή “Καλημέρα Ελλάδα” ο Ηλίας Γεροντιδάκης, γιός του ενός εκ των δύο αγνοούμενων Ελλήνων οδηγών φορτηγού, που αναζητούνται μαζί με άλλους οκτώ αλλοδαπούς συναδέλφους τους.
Οδηγός φορτηγού και ο ίδιος, έχοντας κάνει αρκετά ταξίδια και με το συγκεκριμένο πλοίο, ο κ. Γεροντιδάκης είπε “ο πατέρας μου ήταν στο κεντρικό κατάστρωμα, πάνω από εκείνο που ήταν το παλικαράκι που βγήκε ζωντανό. Η φωτιά ξέσπασε στο κατάστρωμα πάνω από το οποίο ήταν ο πατέρας μου, οι φλόγες και οι καπνοί πήγαιναν προς τα πάνω“.
“Οι συνθήκες είναι άθλιες στο καράβι αυτό, όπως και σε άλλα της εταιρείας Grimaldi“, επεσήμανε και προσέθεσε πως ο πατέρα του “συνήθως ανέβαινε στο κατάστρωμα, αλλά δεν ξέρω αν έμεινε πάνω ή αν κατέβηκε στο αυτοκίνητο στο γκαράζ“.
Όπως είπε, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς της πλοιοκτήτριας εταιρείας, “έξοδος διαφυγής στο γκαράζ δεν υπάρχει. Τα αυτοκίνητα είναι τόσο κολλητά το ένα με το άλλο και δεν υπάρχει διαφυγή. Έτσι είναι σε όλα τα γκαράζ. Δεν είναι σχεδόν κολλητά, είναι κολλητά“.
“Το συγκεκριμένο καράβι είναι για να κουβαλάει μόνο ασυνόδευτα αυτοκίνητα, μόνο τα τρέιλερ από τα φορτηγά. Δεν είναι για ανθρώπους. Πρέπει να ήταν πάρα πολύ λίγοι οι οδηγοί, όχι όσοι ήταν τώρα“, κατέληξε ο γιός του ενός εκ των δέκα αγνοούμενων.
Στην ίδια εκπομπή μίλησε και ο επιβαίνων στο Euroferry Olympia, οδηγός φορτηγού και ο ίδιος, Γιώργος Παρλάντζας, ο οποίος είπε “στο γκαράζ 3 είχα παρκάρει εγώ. Σκάλες υπάρχουν στο γκαράζ του πλοίου, από αυτές ανεβαίνουν άλλωστε οι οδηγοί στο κατάστρωμα“.
“Αν η φωτιά εκδηλώθηκε στο γκαράζ 3 που πίσω είναι ανοιχτό και είχε οξυγόνο, η φωτιά πήγε γρήγορα διαστάσεις. Αν ήταν κάποιος στο γκαράζ Νο2, δουλεύουν και οι μηχανές κάτω, δεν μπορεί να ακούσει κάποιος τι γίνεται στο άλλο κατάστρωμα“.
Όπως σημείωσε, “το σύστημα πυρασφάλειας δούλευε, έπεφταν νερά, αλλά δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα, από την στιγμή που έσκαγαν λάστιχα και τα καύσιμα… το καράβι από μόνο του ήταν εύφλεκτο“.
“Επιθεωρήσεις ίσως να γίνονται, χωρίς όμως να υπάρχουν οχήματα μέσα στο πλοίο“, είπε από την πλευρά του ο Απόστολος Κενανίδης, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών – Αυτοκινητιστών Ελλάδας, ο οποίος επανέλαβε τις καταγγελίες των επαγγελματιών οδηγών για τον τρόπο στάθμευσης των οχημάτων στα γκαράζ του πλοίου.
Αντικρούοντας όσα υποστήριξε νωρίτερα, στην ίδια εκπομπή, ο εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας, ο κ. Κενανίδης είπε πως “το ένα αυτοκίνητο είναι δίπλα στο άλλο, για να μπουν όσο το δυνατόν περισσότερα φορτηγά γίνεται μέσα στο γκαράζ. Σε περίπτωση πυρκαγιάς πρέπει να μπορεί κάποιος με έναν πυροσβεστήρα ή μια μάνικα να φτάσει για να την σβήσει στην αρχή της”.
Σε ότι αφορά τις αναφορές της Grimaldi Group πως οι περισσότεροι οδηγοί δεν ήταν στα οχήματα τους, αλλά είχαν ανέβει στα καταστρώματα, ο κ. Κενανίδης απάντησε πως “έχουν ανέβει στο κατάστρωμα, διότι για να παρκάρει ένα φορτηγό, πρέπει να κατέβει ο οδηγός του άλλου, γιατί μετά δεν μπορεί να έχει πρόσβαση στο όχημα. Είναι κολλητά τα αυτοκίνητα, μετά δεν μπορεί ούτε να περάσει για να μπει κάποιος στο φορτηγό του“.
Ο κ. Κενανίδης επανέλαβε και τις καταγγελίες του για τις συνθήκες υγιεινής στις καμπίνες του πλοίου, που ωθούν πολλούς οδηγούς να μείνουν στα αυτοκίνητα τους, αλλά και την διαχρονική “κώφωση” των αρμόδιών στις καταγγελίες των επαγγελματιών αυτοκινητιστών για τα εν λόγω πλοία και τις συνθήκες στα ταξίδια τους.
Euroferry Olympia: “Όλα ήταν όπως πρέπει στο γκαράζ και τις καμπίνες ”
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της ναυτιλιακής εταιρείας Grimaldi Group Πολ Κυπριανού, μίλησε για τις καταγγελίες οδηγών πως δεν μπορούσε να περάσει ένας σχετικά εύσωμος άνθρωπος ανάμεσα στα οχήματα κι επομένως δεν υπήρχε ευχέρεια και για πυρόσβεση αμέσως μετά από την εκδήλωση της φωτιάς.
“Υπήρχαν διάδρομοι στο γκαράζ ανάμεσα στα αυτοκίνητα, για αυτό άλλωστε και οι περισσότεροι οδηγοί είχαν ανέβει στο κατάστρωμα του πλοίου” είπε ο κ. Κυπριανού.
Επανέλαβε ότι οι οδηγοί που εγκλωβίστηκαν μέσα στα οχήματα τους στο γκαράζ του Euroferry Olympia είναι παραβάτες του διεθνούς κανόνα που αναφέρει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν επιβάτες στα γκαράζ των πλοίων στην διάρκεια του ταξιδιού.
Ο κ. Κυπριανού υπεραμύνθηκε της ασφάλειας του πλοίου και της ύπαρξης συστημάτων πυρασφάλειας, σημειώνοντας πως στις 16 Φεβρουαρίου είχε γίνει επιθεώρηση τους από τις ελληνικές Αρχές και είδε δοθεί άδεια για να ταξιδέψει το πλοίο.
Ακόμη, ανέφερε πως δεν μπορεί κάποιος να ξέρει αν υπήρξε δυσλειτουργία του συστήματος πυρασφάλειας, εάν δεν σβηστεί η φωτιά και επιτραπεί η έρευνα στο πλοίο.
Ο εκπρόσωπος της Grimaldi Group απέκρουσε και τις κατηγορίες για τις συνθήκες στις καμπίνες του πλοίου, καθώς και τις καταγγελίες οδηγών πως είναι γεμάτες ψύλλους και κοριούς, λέγοντας δε πως υπήρχαν διαθέσιμα κρεβάτια για όλους τους οδηγούς στο συγκεκριμένο δρομολόγιο και ότι γίνονται τακτικά καθαρισμοί και απολυμάνσεις στους χώρους του πλοίου.
Euroferry Olympia: Συνεχίζονται οι έρευνες για τους αγνοούμενους
Εν τω μεταξύ, συνεχίζονται και σήμερα από εξειδικευμένα συνεργεία και στελέχη της ΕΜΑΚ οι έρευνες στο πλοίο Euroferry Olympia για τον εντοπισμό των 10 αγνοουμένων.
Στο εσωτερικό του πλοίου φέρεται, πλέον, ότι δεν υπάρχουν φλόγες παρά μόνο καπνοί, ενώ έχει οδηγηθεί ρυμουλκούμενο στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Κέρκυρας, όπου ρυμουλκά σκάφη συνεχίζουν τις ρίψεις νερού για να επιτευχθούν η ψύξη των μεταλλικών επιφανειών και η πτώση των θερμοκρασιών. Σε πολλά σημεία του Euroferry Olympia, κατά την κατάσβεση της φωτιάς, η θερμοκρασία ξεπέρασε τους 500 βαθμούς Κελσίου.
Η δύναμη της ΕΜΑΚ που βρίσκεται, ήδη, στο σημείο όπου είναι αγκυροβολημένο το πλοίο αναμένεται να ενισχυθεί σήμερα από 42 έμπειρα στελέχη της Πυροσβεστικής, τα οποία θα επιχειρήσουν σε όλο το πλοίο προκειμένου να εντοπίσουν τους αγνοούμενους.
Δεν αποκλείεται να γίνει προσπάθεια για τη διάνοιξη των πορτών στα γκαράζ του πλοίου, όπου οι πόρτες είναι πυροστεγείς και έχουν κλείσει. Εκτός από τη θερμοκρασία μέσα στο πλοίο, οι αναθυμιάσεις και οι καπνοί είναι ιδιαίτερα τοξικοί.
Άνδρες της ΕΜΑΚ που ανέβηκαν εκ νέου, χθες, στο φλεγόμενο πλοίο εντόπισαν τη σορό ενός 58χρονου οδηγού σε καμπίνα φορτηγού στο γκαράζ 2. Νωρίτερα, είχε διασωθεί ένας Λευκορώσος 21 ετών, οδηγός φορτηγού με λιθουανικές πινακίδες.
Στη θαλάσσια περιοχή όπου βρίσκεται το πλοίο υπάρχουν τρία πλωτά του Λιμενικού Σώματος, πέντε ρυμουλκά, ένα σκάφος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ενώ παραμένουν σε ετοιμότητα δύο ελικόπτερα.
Ακρίβεια – Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης της;
Μελέτη ανατρέπει όσα ξέραμε για τα λαχανικά – Δεν μειώνουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο
“Έβαλε μουσική, έκλεισε τις πόρτες, με γράπωσε…” – 20χρονη καταγγέλλει τον σύζυγό της για ξυλοδαρμό
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"