Τα ακριβή αίτια και τις συνθήκες του σφοδρού τροχαίου με τους δύο νεκρούς και τους τέσσερις τραυματίες στα διόδια Πολυμύλου Κοζάνης στην Εγνατία Οδό αναζητούν οι Αρχές.
Θύματα του τροχαίου δυστυχήματος είναι δύο Έλληνες του εξωτερικού 72 και 69 ετών, που είχαν έρθει στην Ελλάδα από την Ελβετία για τις διακοπές του Πάσχα, και απανθρακώθηκαν μέσα στο αυτοκίνητο που είχαν νοικιάσει.
Την ίδια ώρα, ο Ουκρανός οδηγός της νταλίκας που προκάλεσε το δυστύχημα, εν μέσω πυκνής ομίχλης, πήρε προθεσμία για να απολογηθεί τη Μεγάλη Παρασκευή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 38χρονος ισχυρίζεται πως να αυτοκίνητο του έκοψε το δρόμο και αναγκάστηκε να κόψει απότομα το τιμόνι στα αριστερά και έτσι, έπεσε στα διόδια.
Σε βάρος του, ασκήθηκε ποινική δίωξη για επικίνδυνη οδήγηση, με αποτέλεσμα την πρόκληση θανατηφόρου ατυχήματος, που είναι κακούργημα, για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και πρόκληση σωματικής βλάβης κατά συρροή.
Τροχαίο στην Εγνατία: Τα ερωτήματα
Από τη φονική σύγκρουση στα διόδια Πολυμύλου προκύπτουν σοβαρά ερωτήματα. Όχι για το τι έγινε, αλλά γιατί έγινε, με τις αρχές εστιάζουν στον λόγο που σταμάτησαν και τα δυο αυτοκίνητα στο σημείο.
Τα σοβαρά ερωτήματα που προκύπτουν, σύμφωνα με την ΕΡΤ, είναι τα εξής:
–Αντιλήφθηκε ο πρώτος οδηγός ότι μπήκε σε λωρίδα E-PASS; Αρχικά, υπήρχαν αναφορές πως ο οδηγός ΙΧ είχε σταματήσει και έκανε όπισθεν, κάτι που θα μπορούσε να έχει προκαλέσει τη σύγκρουση. Όμως αυτό διαψεύδεται επίσημα.
Η Κωνσταντία Δημογλίδου, εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛΑΣ, σημείωσε ότι δεν προκύπτει κίνηση με την όπισθεν του πρώτου οδηγού, αλλά σύμφωνα με την προανάκριση γινόταν κανονικά η διέλευση και στη συνέχεια έγινε η πρόσκρουση του φορτηγού. “Θα πρέπει να το διαπιστώσουμε και με τηλεοπτικό υλικό, κάτι το οποίο δεν έχει γίνει ακόμη. Δεν έχουμε λάβει υλικό για να δούμε αν όντως ισχύει“.
–Οι φωτεινές σημάνσεις των διοδίων είναι επαρκείς σε συνθήκες ομίχλης; Σύμφωνα με την τροχαία υπήρχε περιπολικό στο σημείο με αναμμένο φάρο για την προειδοποίηση των οδηγών, καθώς υπήρχε πυκνή ομίχλη.
Ωστόσο, ήταν αρκετή η ομίχλη για να μην αντιδράσει ποτέ ο οδηγός του φορτηγού ή υπήρχαν και άλλες παραλείψεις;
«Σήμανση πάντα υπάρχει και πάντα η Εγνατία Οδός βγάζει τη σήμανση στο δίκτυό της. Το θέμα είναι οι επικρατούσες συνθήκες και το μέγεθος της ομίχλης. Μπορεί να διαφοροποιείται αυτό ανα 2 ή ανά 3 λεπτά, δεν μπορώ αυτό να το γνωρίζω γιατί δεν ήμουν εκεί παρόν όπου είχε έντονη ομίχλη. Δεν μπορώ να ξέρω αν το είδε ο οδηγός και πόσο ευδιάκριτο ήταν», είπε στην ΕΡΤ ο αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας της Δυτικής Μακεδονίας, Γιάννης Κιοσσές.
–Είχε πομποδέκτη, άνοιξε η μπάρα; Σύμφωνα με την Εγνατία Οδό, τα συστήματα λειτουργούσαν όπως προβλέπεται. Στην κατάθεσή του και ο πρώτος οδηγός ισχυρίζεται ότι βρισκόταν σε κανονική διέλευση και ότι η μπάρα είχε ανέβει κανονικά.
–Τηρήθηκαν τα όρια ταχύτητας σε συνθήκες ομίχλης; Αν όλα λειτουργούσαν και υπήρχε σήμανση, το ερώτημα είναι γιατί ο οδηγός δεν πρόλαβε να σταματήσει; Με τι ταχύτητα κινούνταν τελικά το φορτηγό;
«Πρέπει να προσαρμόσουμε πάρα πολύ την ταχύτητά μας, να την μειώσουμε, την κατεβάσουμε πάρα πολύ, να κρατάμε πολύ μεγάλες αποστάσεις από το προπορευόμενο αυτοκίνητο και πρέπει να είσαι και σε απόλυτη προσήλωση σε αυτό που κάνεις. Δεν μπορεί να είσαι χαλαρός καθόλου διότι με 100 χιλιόμετρα διανύεις περίπου 50 μέτρα το δευτερόλεπτο, 40 μέτρα το δευτερόλεπτο, που σημαίνει τα δύο δευτερόλεπτα αντίδρασης θέλουν πάνω από 50 έως 100 μέτρα για να μπορέσουμε να αντιδράσουμε», δήλωσε ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης, σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας στην Περιφέρεια Αττικής, που μίλησε στο ERTNews.
Οι απαντήσεις στο τι πραγματικά συνέβη εκείνα τα κρίσιμα δευτερόλεπτα βρίσκεται στο βιντεοληπτικό υλικό που ακόμη δεν έχει παραδοθεί στις αρμόδιες αρχές, ενώ αν δεν έχει καταστραφεί ίσως μπορέσει να ρίξει φως στα αίτια της τραγωδίας.
Τροχαίο στην Εγνατία: Έπαιζε με το κινητό ο οδηγός της νταλίκας;
Παράλληλα, νέες αποκαλύψεις βλέπουν το φως της δημοσιότητας γύρω από το προφίλ του 38χρονου οδηγού. Σύμφωνα με το Star, oι αστυνομικοί της Τροχαίας ερευνούν, αν η προσοχή του οδηγού αποσπάστηκε από κάτι και αν αυτό θα μπορούσε να ήταν το κινητό του τηλέφωνο.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, αν το παραπάνω σενάριο ισχύει, αυτή δεν θα ήταν η πρώτη φορά, καθώς ο 38χρονος ήταν ιδιαίτερα ενεργός στα social media και σχεδόν σε όλα του τα ταξίδια έκανε ζωντανές μεταδόσεις.
Ακόμη πιο εξοργιστικό είναι το γεγονός ότι σε κάποια από αυτά, τα χέρια του δεν ακουμπούσαν καν το τιμόνι. Με το ένα κρατούσε το κινητό του τηλέφωνο και με το άλλο το τσιγάρο, ενώ έπαιρνε και πόζες βάζοντας το ένα πόδι μακριά από τα πετάλια.
Έλον Μασκ: Το σχέδιο για «λεγεώνα παιδιών» και η «στρατολόγηση γυναικών» μέσω του X
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"