O υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης ενημέρωσε τη Βουλή και την επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για την τραγωδία στα Τέμπη.

Θα ήταν προσβολή στη μνήμη των νεκρών να υπάρξει πολιτική αντιπαράθεση” είπε στο ξεκίνημα της ομιλίας του από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Επικρατείας, ενώ όπως ενημέρωσε σε έναν μήνα από σήμερα θα είναι έτοιμο το πόρισμα της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων για την τραγωδία στα Τέμπη που βύθισε στο πένθος την Ελλάδα.

Παράλληλα τόνισε ότι “μέσα στην εβδομάδα θα προκηρυχθεί διεθνής πρόσκληση ενδιαφέροντος για να στελεχωθεί σε ανώτατο επίπεδο ο ΟΣΕ“.

Η τραγωδία στα Τέμπη ήταν το αποτέλεσμα μιας αλληλουχίας λαθών. Μολονότι ήταν σε πλήρη λειτουργία η τηλεδιοίκηση στο σημείο. Ήταν υποχρέωση των σταθμαρχών να χαράσσουν αυτόματη πορεία στον πίνακα αυτό δεν συνέβη. Έγινε χειροκίνητα. Τοποθετήθηκαν λάθος τα κλειδιά και δεν υπήρξε μετέπειτα παρακολούθηση του πίνακα αλλά επίσης δεν υπήρξε και καμία ενημέρωση από την αμαξοστοιχία ότι μπαίνει σε άλλη γραμμή. Κανένα ανθρώπινο λάθος δεν μπορεί να γίνει άλλοθι για τις καθυστερήσεις και τα λάθη. Είναι χρέος μας να τα αναδείξουμε. Υπήρξε ανάληψη ευθύνης. Μια συγνώμη δεν υποκαθιστά το αδιανόητο που συνέβη αλλά είναι μια ελάχιστη υποχρέωση. Ενεργοποιήθηκε το πρωτόκολλο μαζικών καταστροφών για να συντονιστούν όλες οι κρατικές δομές” ανέφερε στη συνέχεια ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

Σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση των σιδηροδρομικών , είπε:

Να επισημάνω ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υφίσταται για tiw κρίσιμες θέσεις πρωτίστως σταθμαρχών – είναι εγκεκριμένo από την ΡΑΣ και περιλαμβάνει 712 ώρες άσκησης, 6,5 μηνες 6 ημέρες και 7 ώρες ανα ημέρα . Θεωρία και εκπαίδευση στο πεδίο και εξεταστικό στάδιο. Το πρόγραμμα θα επαναξιολογηθεί συνολικά“.

Σε ό,τι αφορά τις υποδομές ασφαλείας, ο κ. Γεραπετρίτης είπε:

Eίναι ζήτημα που έχει μακρά και όχι εύκολη ιστορία. Η σύμβαση που αφορούσε την τεχνολογική αναβάθμιση υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2014. Περιλαμβάνει συνολική αναβάθμιση όλων των σηματοδοτών σε 52 σταθμούς. Σε πλήρη ανάπτυξη θα οδηγήσουν σε πλήρες δίκτυο σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Οι συμβάσεις θα ολοκληρωθούν εντός του 2023. Εως το τέλος Ιουνίου το βόρειο κομμάτι και ως το τέλος Σεπτεμβρίου του το νότιο κομμάτι της γραμμής. Αρα από τον Οκτώβριο θα έχουμε λειτουργικά πλήρη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση. Θα έχουμε σοβαρότατη αναβάθμιση σε ηλεκτρονικά μέσα“.

Γιώργος Γεραπετρίτης: “Θα είχαμε περισσότερες ασφαλιστικές δικλείδες”

O Γιώργος Γεραπετρίτης στη συνέχεια της ομιλίας του στη Βουλή, τόνισε:

“Σήμερα μόνο 3 χώρες της ΕΕ έχουν τέτοιο ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικής διοίκησης. Δυστυχώς το αποκτούμε με καθυστέρηση. Δεν μπορεί κανείς να πει αν θα είχαμε προλάβει αυτό το κακό αν λειτουργούσε αυτό το σύστημα. Όμως θα είχαμε περισσότερες ασφαλιστικές δικλείδες για να το αποφύγουμε.

Η αρχική σύμβαση έχει πάρει πολλές παρατάσεις. Η πρώτη προθεσμία ήταν να ολοκληρωθεί 2016. Είχε ολοκληρωθεί ένα μικρό μέρος των παραδοτέων. Δεν χρειάζεται να σας πω τι σημαίνει «παραδίδω ένα έργο». Σημαίνει ότι το παραδίδω λειτουργικό μετά από δοκιμή σε χρήση. Δεν σημαίνει παραδίδω το ότι έχω κάνει την πρόβλεψη της εκταμίευση τω ποσών. Αυτό δεν είναι παράδοση γι αυτό και αυτό που ακούω ότι είχε παραδοθεί ένα μέρος που αγγίζει το 70%, δεν είναι σωστό. Η πραγματικότητα είναι ότι το 2016 είχε παραδοθεί λιγότερο από το 33% του συνολικού έργου. Και μιλώ για λειτουργικά παραδοθέν .

Δεν υπήρξε τίποτε άλλο. Γι αυτό το 33% υπήρξαν σοβαρότατα ζητήματα. Διαπιστώθηκε ότι ένα μέρος του 33% δεν ήταν πιστοποιημένο από τον εγκεκριμένο οργανισμό. Αρα δεν ήταν λειτουργικό ένα μέρος καθώς δεν ήταν συμβατό με τα υπόλοιπα συστήματα του ΟΣΕ. Από τα 33% το 15% έγινε από την αρχή μετά από το 2021 και μάλιστα έγινε αδαπάνως διότι οφείλετο σε πλημμελή εκτέλεση της σύμβασης. Αρα από το 2016 πρακτικά λειτουργικά παραδόθηκε το 18%.

Επειδή στο μεσόδιάστημα προέκυψε δημοσιονομικός έλεγχος και ζήτημα νέας αρχιτεκτονικής καθυστέρησε να υπάρξει η αναγκαία συμπληρωματική σύμβαση για κάλυψη των κενών. Η Τεχνική Υπηρεσία του ΟΣΕ ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2017 προειδοποιούσε την διοίκηση ότι άμεσα έπρεπε να υπογραφεί νέα συμπληρωματική σύμβαση.

Από τον Σεπτέμβριο 2017 δεν υπάρχει καμία απολύτως πράξη έως το 2019. Για 2 χρόνια δεν υπήρξε καμία εξέλιξη. Από το 2021 εως σήμερα ολοκληρώθηκε πρόσθετο έργο με πρωτόκολλα παραλαβής 52%. Σήμερα τυπικά έχει παραδοθεί το 70%.

Αρα εως το 2016 παραδόθηκε λειτουργικά 18%. Από 2016 έως 2019 0%. Και από 2019 εως σήμερα επιπλέον 52%. Αυτά είναι αδιάσειστα στοιχεία.

Η ανάδοχος εταιρεία Αλστομ έχει αναλάβει το έργο και το παρακολουθούμε με μεγάλη αυστηρότητα. Ο πρωθυπουργός είχε επικοινωνία με τη μητρική εταιρεία και έλαβε διασφαλίσεις για μη καθυστερήσεις. Ευελπιστούμε βάσιμα ότι το έργο θα ολοκληρωθεί στον προβλεπόμενο χρόνο ώστε από Οκτώβριο όλο το δίκτυο Αθήνας – Θεσσαλονίκης να έχει τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Έγινε προσπάθεια από διοικήσεις για να τρέξουν τα έργα. Υπήρξαν οι παθογένειες που συνοδεύουν τα δημόσια έργα με αποτέλεσμα το ανθρώπινο χέρι να έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από ηλεκτρονικά μέσα επιτήρησης. Μέχρι Σεπτέμβριο που θα παραδοθεί όλο το έργο θα υπάρξει αυστηρότερο πλαίσιο σε ό,τι αφορά τη λειτουργία, κάτι που σημαίνει μεγαλύτερο αριθμό προσωπικού στα κρίσιμα πόστα, μείωση δρομολογίων για διασφάλιση της παρακολούθησής τους , μείωση ταχύτητας συρμών, ταχύτατη αποπεράτωση διαδικασιών προσλήψεων, αύξηση μηχανοδηγών και συνοδών μελών , αστυνόμευση δικτύου για κλοπές και δολιοφθορές. Θα γίνει κακούργημα όχι μόνο η κλοπή σιδηροδρομικού υλικού αλλά και η κλεπταποδοχή”.

Ειδήσεις σήμερα:

Λαχταριστό κέικ μπανάνας με μόλις 4 υλικά

Εορτολόγιο – Ποιοι γιορτάζουν σήμερα, 15 Μαρτίου;

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις