Βιβλίο: Ημιτελή θεωρεί η Βρετανή συγγραφέας Sophie Haydock την ιστορία του φημισμένου ζωγράφου Έγκον Σίλε (Egon Schiele) έτσι όπως παρουσιάζεται στα βιβλία διδασκαλίας, και στο μυθιστόρημά της “The Flames”, με το οποίο έκανε το ντεμπούτο της, ζωντανεύει τις τέσσερις γυναίκες τις οποίες ο καλλιτέχνης απαθανάτισε σε χαρτί και καμβά σε διάφορα στάδια γύμνιας: την αδελφή του, την Gertrude Schiele, τη σύζυγό του, την Edith Harms., την κουνιάδα του, την Adele Harms και την ερωμένη του, τη Walburga “Wally” Neuzil (Vally, στο μυθιστόρημα).

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Artnet News, η Haydock εξηγεί ότι στη δική της αφήγηση, οι τέσσερις γυναίκες δεν ήταν απλώς μούσες που παθητικά ανέμεναν τον χρωστήρα του ζωγράφου, αλλά παθιασμένες γυναίκες με βαθιά συναισθήματα και πλούσια εσωτερική ζωή, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη δημιουργία του έργου του.

Η συγγραφέας παραδέχεται ότι θέλησε να γράψει για τις γυναίκες στη ζωή του Σίλε για να αντισταθμίσει τη ματιά του άντρα καλλιτέχνη σε αυτές: “Στον τοίχο του δωματίου μου στο πανεπιστήμιο, είχα μια καρτ ποστάλ με την Adele Harms, ένα από τα πιο διάσημα έργα του Σίλε, το “Καθιστή Γυναίκα με Λυγισμένο Γόνατο”. Φορά αυτό το πράσινο πουκάμισο και τα πόδια της έχουν ανοίξει και κατά κάποιον τρόπο αποκαλύπτεται. Κάθεται σε αυτή την ερωτική, αισθαντική στάση και έχει αυτό το πραγματικά όμορφο βλέμμα που δεν ξεχνιέται. Όταν ανακάλυψα ότι ήταν η κουνιάδα του καλλιτέχνη γεννήθηκαν ερωτήματα μέσα μου. Τι μπορεί να αισθανόμουν εγώ (στη θέση της); Οπότε ναι, έχει να κάνει με το να επαναδιεκδικήσω αυτές τις γυναίκες από την αντρική ματιά αλλά επίσης να επαναδιεκδικήσω όντως για αυτές τις ίδιες, τη συναισθηματική ζωή αυτών των γυναικών”.

Αισθάνθηκε, ίσως, ενοχή γράφοντας για τον Σίλε, για το ότι ενδεχομένως ήταν κατά έναν τρόπο ένας σεξουαλικός θηρευτής ή ότι εκμεταλλευόταν αυτές τις γυναίκες; ““Εκμετάλλευση” είναι πολύ βαριά κουβέντα, αλλά νομίζω ότι ο Σίλε ήταν αδίστακτος στις φιλοδοξίες του. Και πιστεύω ότι ήταν έτοιμος να θυσιάσει όλες τις πιο πολύτιμες σχέσεις του για να γίνει μεγάλος καλλιτέχνης. Νομίζω ότι ήξερε τι μπορούσε να του δώσει μια γυναίκα και τι μπορούσε να πάρει από μια γυναίκα.

Και δεν νομίζω ότι πολυένιωθε ενοχή καθώς προχωρούσε. Και υπάρχει μια λεπτή γραμμή όταν είσαι ένας νέος καλλιτέχνης που προσπαθεί να σοκάρει την κοινωνία και να καταλύσει φραγμούς. Νομίζω ότι η εμπειρία να πάει φυλακή και να εκτίσει ποινή 24 ημερών πραγματικά τον άλλαξε” τόνισε η Sophie Haydock.

Στο “The Flames” “(αυτές οι γυναίκες) κατά κάποιον τρόπο ζωγραφίζουν αυτού του είδους το πορτρέτο του καλλιτέχνη. Θέλησα να δημιουργήσω αυτή την ανατροπή. Είναι ένα πορτρέτο που μετακινείται και αλλάζει καθώς προχωρά το βιβλίο. Έχεις μια ελαφρώς διαφορετική άποψη για τον Σίλε όταν τον βλέπεις μέσα από τα μάτια της Gertie, της αδελφής του.

Ή, μέσα από τα μάτια της γυναίκας του. Και είναι ένα πορτρέτο που, όπως και τα έργα του Σίλε, δεν είναι πάντα συμπαθητικό. Δεν είναι πάντα όμορφο. Συχνά, είναι πρόκληση. Μπορεί να είναι γκροτέσκο. Αλλά δεν απομακρύνεται από το ποιες ενδέχεται να ήταν αυτές οι γυναίκες και από το ποιες θα μπορούσαν να ήταν οι ιστορίες τους” υπογραμμίζει η συγγραφέας.

Ειδήσεις σήμερα:

Αδιανόητο περιστατικό στο Κιλκίς – Χτύπησε έγκυο για 2.000 ευρώ – Έχασε το παιδί η γυναίκα

Νέο ανιστόρητο παραλήρημα Ακάρ για την Κύπρο – Βρίσκει ειδυλλιακή την τουρκική κατοχή – “Μετά το ’74 σταμάτησαν τα δάκρυα”

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις