Σφοδρή κόντρα έχει ξεκινήσει ανάμεσα σε Μάκη Βορίδη και Γιάννη Ραγκούση με αφορμή τον σταθμάρχη της τραγωδίας στα Τέμπη.

Ακόμα δεν έχουν στεγνώσει τα δάκρυα των οικογενειών των θυμάτων που έχασαν τη ζωή τους μετά τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη και η πολιτική κόντρα καλά κρατεί για τις ευθύνες του δυστυχήματος.

Συγκεκριμένα ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης και ο Τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Ραγκούσης έχουν ανοίξει ένα “γαϊτανάκι” με αλλεπάλληλες επιθέσεις για το ενδεχόμενο “ρουσφέτι” με τον σταθμάρχη της Λάρισας.

Ο Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ συγκεκριμένα με διπλή ανακοίνωση του έκανε επίθεση στον υπουργό Εσωτερικών σχετικά με τα όσα υποστηρίζει.

Το πρωί της Δευτέρας ο Γιάννης Ραγκούσης ανέφερε:

“H χθεσινοβραδινή απάντηση της κυβέρνησης, μέσω του Υπουργού Εσωτερικών κ. Μ. Βορίδη, αποτελεί την πιο επίσημη ομολογία κυβερνητικής ενοχής, καθώς και την πιο έγκυρη επιβεβαίωση της διαπίστωσης που καταλήξαμε ότι ‘τελικά, το πελατειακό-επιτελικό κράτος της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι αυτό που δυστυχώς βρίσκεται πίσω από την τραγωδία στα Τέμπη‘. Εξηγούμαστε:

-Τι προκύπτει από την αντιπαραβολή της χθεσινοβραδινής κυβερνητικής απάντησης, με το ΦΕΚ της μετάταξης του μοιραίου Σταθμάρχη στον ΟΣΕ της Λάρισας; Προκύπτει η πλήρη γνώση και συνέργεια της κυβέρνησης, στην προσπάθεια συγκάλυψης της παράνομης μετάταξης του μοιραίου Σταθμάρχη. Πώς;

Με την ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ εξαίρεση του ορίου ηλικίας, μέσα από την Υπουργική Απόφαση Καραμανλή, στις 30 Μαΐου 2022, (ΦΕΚ 2623). Τη συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση δηλαδή, που αναφέρει και επικαλείται στην απάντησή του ο κ. Βορίδης.

Γιατί ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ;

Διότι σύμφωνα με το ΦΕΚ της μετάταξης, άρα πριν από την Υπουργική Απόφαση Καραμανλή, στις 30 Μαΐου, είχαν ήδη συντελεστεί τα εξής:

Στις 7 Απριλίου 2022, ο ΟΣΕ είχε ήδη θέσει το όριο ηλικίας των 48 ετών ως προϋπόθεση για μετάταξη σε θέση Σταθμάρχη.

Στις 13 Απριλίου 2022, ο Σταθμάρχης είχε ήδη υποβάλλει αίτηση, η οποία θα έπρεπε αμέσως να είχε απορριφθεί λόγω υπέρβασης στο όριο ηλικίας.

Στις 17 Μαΐου 2022, με το έγγραφο προς την υπηρεσία του, καθώς και με το από 25 Μαΐου 2022 απαντητικό έγγραφο της υπηρεσίας του που ενέκρινε την μετάταξη, είχε ήδη ολοκληρωθεί παράνομα η προαπαιτούμενη διαδικασία.

Συνεπώς, μετά την απάντηση της κυβέρνησης μέσω του Υπουργού Εσωτερικών δεν απέμειναν ερωτήματα σε κανέναν πολίτη”.

“Τα στοιχεία, τα επίσημα έγγραφα, οι αδιαμφισβήτητες ημερομηνίες, η αλληλουχία των γεγονότων, καταδικάζουν απόλυτα την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Δυστυχώς, εάν είχε τηρηθεί η νομιμότητα, ο συγκεκριμένος υπάλληλος δεν θα είχε μπορέσει να καταλάβει τη συγκεκριμένη θέση του Σταθμάρχη Λάρισας και δεν θα βρισκόταν να ασκεί τα συγκεκριμένα καθήκοντα τη μοιραία βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου” καταλήγει ο Τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ.

Τέμπη: Το νέο “χτύπημα” Ραγκούση για την τηλεδιοίκηση της Λάρισας

Σε μια ακόμη καταγγελία μετά την τραγωδία στα Τέμπη προχώρησε με δήλωση του τη Δευτέρα (6/3) ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Ραγκούσης.

Αναλυτικά όσα ανέφερε:

“Συνεχίζουμε καθημερινά την προσπάθεια να επιτελέσουμε το καθήκον μας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας ώστε όλη η αλήθεια να έρθει στο φως. Και αυτό ως τον ελάχιστο φόρο τιμής σε όλα τα θύματα αυτής της αδιανόητης τραγωδίας που έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο.

Σήμερα, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με εν ενεργεία σταθμάρχες, συνομιλίες από τις οποίες κατά τη γνώμη μου προέκυψε ένα πολύ σοβαρό νέο δεδομένο, για το οποίο εμείς θα ενημερώσουμε αρμοδίως και θα προβούμε στις αναλυτικές και επίσημες δηλώσεις και το οποίο σίγουρα θα ρίξει περισσότερο φως στο ποιες είναι τελικά και πού ανήκουν οι ευθύνες για αυτή τη μεγάλη εθνική τραγωδία.

Τα νέα δεδομένα, έχουν να κάνουν με την τηλεδιοίκηση, που όπως μας είπαν οι εν ενεργεία σταθμάρχες, υπήρχε και λειτουργούσε στο σταθμό της Λάρισας μέχρι το καλοκαίρι του 2019, όπου και ξέσπασε μια πυρκαγιά στο σταθμό Ζαχάρεως και που αυτή η πυρκαγιά είχε ως αποτέλεσμα από τότε να τερματιστεί η λειτουργία της τηλεδιοίκησης.

Εκείνη την εποχή η τηλεδιοίκηση είχε πρόβλημα από διάφορα περιστατικά κλοπών κατά μήκος της διαδρομής. Αλλά υπήρχε τηλεδιοίκηση και έδινε την δυνατότητα στο σταθμό της Λάρισας να “βλέπει” σε μια πολύ μεγάλη απόσταση λίγο πριν το Πλατύ της Ημαθίας για περίπου 110 χιλιόμετρα.

Που σημαίνει ότι όσο ήταν σε λειτουργία το σύστημα της τηλεδιοίκησης, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2019, ο σταθμός της Λάρισας δεν ήταν “τυφλός”, αλλά μπορούσε να παρακολουθεί την πορεία και την εξέλιξη της πορείας των τραίνων.

Την ίδια στιγμή, είναι πολύ σημαντικό είναι ότι, όπως ενημερωθήκαμε, η λειτουργία της τηλεδιοίκησης από το 2004 μέχρι το 2019 είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει ο χώρος εδώ που βρίσκεται ο εκάστοτε σταθμάρχης την ώρα που πηγαινοέρχονται τα τραίνα, και να υπάρχει και να λειτουργεί το κέντρο της τηλεδιοίκησης με σταθμάρχη τηλεδιοίκησης.

Άρα, στη διάρκεια όπως μας εξηγήθηκε του συνόλου του 24ωρου κάθε μέρα, είχαμε δύο σταθμάρχες. Έναν συμβατικό σταθμάρχη και έναν δεύτερο, παράλληλα με τον πρώτο σταθμάρχη, τον σταθμάρχη της τηλεδιοίκησης.

Αυτό σταμάτησε, όπως ενημερωθήκαμε, τον Ιούλιο του 2019.

Προκύπτει λοιπόν μια εύλογη απορία, πώς είναι δυνατόν με μια πυρκαγιά στον σταθμό Ζάχαρη από το καλοκαίρι του 2019 να μην αποκαταστάθηκε το συντομότερο δυνατόν η ζημιά, και να φτάνουμε σήμερα, από το καλοκαίρι του 2019 και μετά να λειτουργεί χωρίς τηλεδιοίκηση ο σταθμός της Λάρισας και με έναν σταθμάρχη αντί για δύο;

Είναι πολύ σοβαρά νέα δεδομένα. Δεν είμαστε εισαγγελείς, ούτε κάνουμε έρευνα, αλλά έχει μεγάλη σημασία να διαλευκάνουμε την υπόθεση”.

Τέμπη: H απάντηση Βορίδη στην “επίθεση” Ραγκούση

Από την πλευρά του ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης απάντησε στον Γιάννη Ραγκούση με δηλώσεις του στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA.

Απαντώντας στην κριτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι η τοποθέτηση του σταθμάρχη, λόγω της ηλικίας του, ήταν παράνομη, ο κ. Βορίδης είπε:

“Αυτό λέει ο ΣΥΡΙΖΑ και είναι εσφαλμένο. Όρια ηλικίας ως προϋπόθεση για νεοπροσληφθέντες, ορίζει μια υπουργική απόφαση. Η τοποθέτηση (σ.σ. του σταθμάρχη) ήταν μετάταξη, ακριβώς για αυτό δεν υπάρχουν όρια ηλικίας. Η Υπουργική Απόφαση δε λέει τίποτα για 48 έτη. Το όριο ηλικίας, με βάση την ΥΑ για την πρόσληψη, είναι τα 28 έτη. Είναι ΥΑ του 2006, η οποία καθορίζει τα όρια ηλικίας και η οποία την επίμαχη χρονική στιγμή δεν έχει αλλάξει”.

Το όριο ηλικίας αντίθετα, τίθεται στο περίγραμμα θέσης του σταθμάρχη, σύμφωνα με τον υπουργό:

“Στο περίγραμμα θέσεως, το οποίο δεν έχει κανονιστικό χαρακτήρα, στα επιθυμητά προσόντα, αυτό είναι στο οποίο αναφέρθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρει όριο ηλικίας μέχρι 48 ετών. Αυτό όμως δεν ορίζεται κανονιστικά. Εκεί, αναφέρεται και γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών. Δε σημαίνει ότι δεν παίρνει κάποιον αν δεν έχει γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών γιατί αυτό δεν προσδιορίζεται από την προκήρυξη.

Η προκήρυξη για τη μετάταξη θέτει να έχει ΔΕ σταθμάρχης, να έχει δηλαδή ένα απολυτήριο λυκείου. Όλα τα υπόλοιπα δεν τίθενται. Τίθενται μόνο στο περίγραμμα θέσης, που δεν έχει κανονιστικό χαρακτήρα”.

Σύμφωνα με τον υπουργό, “οι μετατάξεις στον ΟΣΕ ποτέ δεν είχαν όριο ηλικίας“, και αυτό γιατί “ο οργανισμός του ΟΣΕ ποτέ δεν προέβλεπε μετατάξεις, γιατί ο ΟΣΕ έδιωχνε κόσμο, δεν έπαιρνε κόσμο. Δεν είχε μετατάξεις παρότι γινόντουσαν με βάση την κινητικότητα“.

Δεν είναι ρουσφέτι. Τι να εξυπηρετηθεί προνομιακά ο σταθμάρχης, όταν ζητάει (σ.σ. ο ΟΣΕ) 18 σταθμάρχες και σηκώνει προκήρυξη για 18 θέσεις και από αυτούς ανταποκρίνονται δύο”, είπε ο υπουργός, τονίζοντας ότι δεν υπήρχε προνομιακή μεταχείριση του 59χρονου.

Αναφερόμενος στη σύμβαση 717 του Οργανισμού που αφορά την τηλεματική, ο υπουργός Εσωτερικών τόνισε:

Το 2014 η σύμβαση 717 υπεγράφη από την κυβέρνηση Σαμαρά με τριετή διάρκεια. Αρχίζει να εκτελείται, σταματάει το 2016, μπαίνει σε λογική αναθεώρησης. Από το 2016 και εν συνεχεία «παγώνει» και επανενεργοποιείται το 2019 και εν συνεχεία υλοποιείται το 70% του έργου. Δεν υλοποιήθηκε το υπόλοιπο 30%, κάτι που είναι αντικείμενο ελέγχου“.

Όσο για τον λόγο που 9 χρόνια η εν λόγω σύμβαση δεν έχει εκτελεστεί: “Το βρήκα εξαιρετικά προβληματικό και πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο συγκεκριμένης διερευνήσεως”.

Σχετικά με την παραίτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, σημείωσε:

“Ο κ. Καραμανλής παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας την αντικειμενική πολιτική ευθύνη. Δεν έχει να κάνει με την υπαιτιότητα. Είσαι υπεύθυνος ενός φορέα που έχει συμβεί κάτι τόσο τραγικό και αναλαμβάνεις την αντικειμενική ευθύνη του φορέα. Αυτήν ανέλαβε ο κ. Καραμανλής. Ο επιμερισμός ειδικά για την εξέλιξη της συμβάσεως, πρέπει κανείς να δει λεπτομερειακά και αναλυτικά γιατί δεν έγινε”.

Διαφοροποιώ την έννοια της υπαιτιότητας με συγκεκριμένο λάθος από την έννοια της αντικειμενικής ευθύνης“, συμπλήρωσε, λέγοντας:

“Ο κυβερνητικός έλεγχος και η έρευνα πρέπει να πάει σε βάθος, να εντοπίσει συγκεκριμένα σημεία, να καταλογιστούν ευθύνες εφόσον υπάρχουν”.

Όσο για τις εκλογές:

“Η ΝΔ μέσα σε τρεισήμισι έτη έκανε πάρα πολύ καλά και προφανώς υπάρχουν και αστοχίες, υπάρχουν και ευθύνες. Αυτά θα συνεκτιμηθούν από τους πολίτες όλα μαζί”.

Ειδήσεις σήμερα:

Επιστολή Μητσοτάκη σε Ντογιάκο για τα Τέμπη – Ζητά κατά προτεραιότητα έρευνα και ανάθεση σε εφέτη–ανακριτή

“Έσπασε” ο πατέρας της Ελπίδας Χούπα στο DEBATER – “Μαζί της θα έμπαιναν στο ίδιο τρένο και τα άλλα δύο παιδιά μου”

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις