Παρέμβαση στη συζήτηση για το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών “Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις” στην Ολομέλεια της Βουλής πραγματοποίησε το μεσημέρι της Τρίτης ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Δείτε την ομιλία του πρωθυπουργού:
Ο πρωθυπουργός, στην αρχή της ομιλίας του, αναφέρθηκε στα συνεχή τροχαία δυστυχήματα, που σημειώνονται στη χώρα μας, με αιτία τη μέθη, τη χρήση κινητού και την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη.
“Ειδικά στη σημερινή συνεδρίαση θα ήθελα να μιλήσω όχι μόνο ως Πρωθυπουργός, αλλά ως πολίτης και πατέρας που ακούει κάθε πρωί ένα ακόμα θανατηφόρο τροχαίο, με θύματα νέους που γύρισαν από βραδινή έξοδο, εργαζόμενους που πήγαιναν στη δουλειά τους ή ηλικιωμένους που παρασύρθηκαν από έναν μεθυσμένο οδηγό, ο οποίος έτρεχε υπερβολικά και παραβίασε το κόκκινο. Είναι ειδήσεις που μας ταράζουν, αλλά δεν αρκούν για να αλλάξουν παγιωμένες αντιλήψεις. Το παρατηρεί κανείς καθημερινά, βλέποντας οδηγούς να μιλούν στο κινητό τηλέφωνο ή αναβάτες χωρίς κράνος” υπογράμμισε και πρόσθεσε:
“Όταν συμβεί το κακό, είναι συνήθως πολύ αργά. Έφτασε η ώρα να κοιταχτούμε στον καθρέφτη. Είμαστε η πρώτη χώρα στην ΕΕ σε αριθμό νεκρών στον δρόμο. Έχουμε πιο σύγχρονους δρόμους, όμως η τάση είναι και πάλι ανοδική. Σε κάποιες περιφέρειες της χώρας η εικόνα είναι πιο τραγική. Σήμερα είναι η ώρα της ευθύνης. Καταρτίσαμε νέο ΚΟΚ., που ρυθμίζει σε νέα βάση το καθεστώς ποινών για παραβάσεις. Οι κυρώσεις οδηγούν σε αλλαγή κουλτούρας. Ποινές που αντιστοιχούν σε επικινδυνότητα, διαχωρίζοντας την πρώτη παράβαση από τη συνεχιζόμενη παραβατικότητα”.
Όπως σημείωσε, ο νέος ΚΟΚ ρυθμίζει σε τελείως νέα βάση το καθεστώς των παραβάσεων, με αυστηρότερες κυρώσεις και ποινές που αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα, διακρίνοντας την πρώτη παράβαση από την επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά.
“Δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία στον δρόμο και γενικότερα στον χώρο της δημόσιας ζωής. Αυτή τη λογική υπηρετούν τα υψηλότερα πρόστιμα και η οριστική αφαίρεση διπλώματος. Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και τα πρόστιμα για χρήση αλκοόλ και παράβαση ορίου ταχύτητας. Αν δείτε τα στατιστικά, έχουμε δυσανάλογους θανάτους και βαριές κακώσεις από ατυχήματα συμπολιτών μας χωρίς κράνος. Πρέπει να είμαστε αμείλικτοι. Οι ρυθμίσεις του ΚΟΚ περιγράφηκαν διεξοδικά από τον Υπουργό και τον Εισηγητή. Χαίρομαι γιατί ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ τάσσονται επί της αρχής υπέρ” τόνισε.

Προχωράμε στην πιλοτική λειτουργία μετρό και τραμ τα ξημερώματα του Σαββατοκύριακου, για να διευκολύνουμε τους νέους να μην παίρνουν το αυτοκίνητο. Οι νέοι θα ήθελαν να έχουν μια αξιόπιστη επιλογή, ιδίως κατά την επιστροφή τους – γι’ αυτό και στηρίζουμε τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες. Βλέπετε ότι οι έλεγχοι αλκοτέστ συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό. Ένας στους τέσσερις θανάτους συνδέεται με κατανάλωση αλκοόλ.
Όπως ανέφερε, “τρίτη αιτία συγκρούσεων είναι η χρήση κινητού. Οι ειδικοί λένε ότι ειδικά τα γραπτά μηνύματα αυξάνουν τον κίνδυνο 23 φορές. Παίζουμε τη ζωή μας και τη ζωή των άλλων”.
“Θα επιμείνω στην υπερβολική ταχύτητα, το αλκοόλ και το κράνος. Οι ποινές θα συνδέονται με το επίπεδο επικινδυνότητας. Πρέπει να τιμωρούμε πρωτίστως τους υπότροπους. Παράλληλα, για τη χρήση μη ζώνης και κράνους, που βρίσκονται στις πιο συχνές παραβάσεις, τα πρόστιμα θα φτάνουν τα 350 ευρώ, τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνεπιβάτη. Αυτή η στατιστική αίματος και πόνου είναι η απάντηση σε όσους χαρακτηρίζουν σκληρές τις ρυθμίσεις. Ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Οι ρυθμίσεις θα κάνουν τον επιπόλαιο οδηγό να σκεφτεί διπλά και τριπλά πριν βάλει σε κίνδυνο τη ζωή του και των υπολοίπων”, σημείωσε.
Μια ακόμα καινοτομία είναι η καθιέρωση ορίου 30 χλμ/ώρα μέσα στις πόλεις, σε μονόδρομους: “Δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό. Η μείωση ταχύτητας έχει δοκιμαστεί και σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες με επιτυχία. Κάντε μόνοι σας μια παρατήρηση. Εγώ βλέπω στον περιφερειακό του Λυκαβηττού την ανάπτυξη ταχύτητας από Ι.Χ., που αν πεταχτεί ένας πεζός, δεν υπάρχει περιθώριο αντίδρασης”, είπε, εξηγώντας ότι και με βάση τους συγκοινωνιολόγους, οι μικρότερες ταχύτητες μπορούν να βελτιώσουν και την ίδια την κίνηση“.
Ο κ. Μητσοτάκης έκανε επίσης λόγο για αλλαγή συνήθειας με πολλαπλάσιο όφελος, προσθέτοντας ότι η Πολιτεία δεν μπορεί να έχει έναν τροχονόμο σε κάθε δρόμο. “Γι’ αυτό και η τρίτη επιλογή είναι η εγκατάσταση καμερών. Στόχος μας είναι να φτάσουμε τις 1.500 κάμερες. Πιλοτικά, θα εγκατασταθούν και στα λεωφορεία για έλεγχο των λεωφορειολωρίδων” υπογράμμισε.
Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, “τα έσοδα από τις ψηφιακές κλήσεις θα μπαίνουν σε Ταμείο Οδικής Ασφάλειας για έργα αναβάθμισης του οδικού δικτύου. Όσο περισσότερα έσοδα έχουμε από κλήσεις, τόσο θα προκύπτει ανάγκη για παρεμβάσεις. Δεν είναι σκοπός η είσπραξη εσόδων από πρόστιμα. Το αντίθετο.
Η Πολιτεία προχωρά επίσης σε μια σειρά προσωρινών παρεμβάσεων σε κεντρικούς οδικούς άξονες, όπου γνωρίζουμε ότι έχουμε μεγάλα προβλήματα. Μιλώ για τον ΒΟΑΚ – ο Υπουργός μού είπε ότι κάποια έργα θα έχουν ολοκληρωθεί άμεσα. Όποιος ταξιδεύει στην Πατρών-Πύργου θα έχει δει ότι ήπιες παρεμβάσεις έχουν μειώσει τα δυστυχήματα. Το ίδιο θέλουμε να κάνουμε και στον ΒΟΑΚ.
Δεν λύνει το πρόβλημα της οδικής συμπεριφοράς ένας νέος ΚΟΚ. Απαιτούνται περισσότερα, ασφαλέστερα Μ.Μ.Μ., καλύτεροι δρόμοι, καλύτερη εκπαίδευση στα σχολεία. Ίσως πρέπει να ξαναδούμε το πλαίσιο των εξετάσεων. Και ναι, πολιτική της κυβέρνησης είναι να στρέψουμε τον κόσμο με μεγαλύτερη συχνότητα στα Μ.Μ.Μ., όσο αυτά ενισχύονται. Βρέθηκα πριν λίγες ημέρες στον Βόλο, όπου επισκευάζονται με μεγάλη ταχύτητα οι απαξιωμένοι συρμοί του παλιού ηλεκτρικού. Ξαναχτίζονται από την αρχή. Δεκατέσσερις τέτοιοι συρμοί θα μπορέσουν να μπουν στο δίκτυο έως το 2026 και θα βρούμε πόρους να ανατάξουμε το σύνολο του στόλου. Η προτεραιότητα που δίνουμε είναι, σύντομα, στις γραμμές κορμού να έχουμε ουσιαστική βελτίωση στη συχνότητα των δρομολογίων. Όταν οι πολίτες της Αθήνας πειστούν ότι τα Μ.Μ.Μ. είναι αξιόπιστα, θα αφήσουν τα αυτοκίνητά τους“.
Τρίτη αιτία συγκρούσεων είναι η χρήση κινητού. Οι ειδικοί λένε ότι ειδικά τα γραπτά μηνύματα αυξάνουν τον κίνδυνο 23 φορές. Παίζουμε τη ζωή μας και τη ζωή των άλλων», ανέφερε.
“Να κλείσω ευχαριστώντας τα κόμματα της αντιπολίτευσης για τη δημιουργική διάθεση που επέδειξαν σε αυτό το σημαντικό νομοσχέδιο. Είναι από τις λίγες φορές που, σε ένα περιβάλλον μεγάλης έντασης στο Κοινοβούλιο, καταφέραμε να προσεγγίσουμε ένα ζήτημα εθνικής εμβέλειας μέσα από το πρίσμα του εθνικού συμφέροντος, για να ανατάξουμε την τραγική πρωτιά που έχει η χώρα μας”, κατέληξε ο πρωθυπουργός.
Αντετοκούνμπο: Πήγε να καρφώσει και βρέθηκε στο πάτωμα – Η τούμπα του Έλληνα σταρ που έγινε viral (βίντεο)
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"