Ερωτήματα για τη σκοπιμότητα του έργου “Thessaloniki FSRU που θα χωροθετηθεί στον Όρμο της Θεσσαλονίκης θέτουν τέσσερις (4) Βουλευτές της Νέας Αριστεράς με ερώτηση που κατέθεσαν προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με πρωτοβουλία της Βουλεύτριας Φλώρινας και Γραμματέως της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, Πέτης Πέρκα.

Πρόκειται για ένα νέο μεγάλο έργο Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) που περιλαμβάνει έναν υπεράκτιο τερματικό σταθμό ΥΦΑ αποτελούμενο από δύο πλοία, ένα FSRU (Floating Storage and Regasification Unit) και ένα FSU (Floating Storage Unit), με σκοπό κυρίως την κάλυψη ιδίων αναγκών της «ELPEDISON A.E.» και συγκεκριμένα την τροφοδοσία των παρακείμενων σταθμών ηλεκτροπαραγωγής της, ισχύος 418 MW και μίας νέας μονάδας ισχύος 826 MW που η εταιρεία εξετάζει να κατασκευάσει στη Θεσσαλονίκη, καθώς και τη διοχέτευση επιπλέον ποσοτήτων φυσικού αερίου στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ). 

Οι Βουλευτές επισημαίνουν ότι ο Υπεράκτιος Πλωτός Τερματικός Σταθμός ΥΦΑ θα είναι μόνιμα αγκυροβολημένος στον Όρμο της Θεσσαλονίκης, δηλαδή στο βορειότερο τμήμα του Θερμαϊκού Κόλπου και συγκεκριμένα σε απόσταση περίπου 3,4 χιλιομέτρων νότια-νοτιοδυτικά του προβλήτα 6 του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και περίπου 3,27 χιλιόμετρα ανατολικά του χερσαίου δυτικού ορίου του Εθνικού Πάρκου Αξιού (προστατευόμενη περιοχή NATURA & RAMSAR).

Αναδεικνύουν ακόμη την πλήρη αντίθεσή της Περιφερειακής Ένωσης των Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ), όπως αυτή εκφράστηκε στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της 15ης Ιουνίου 2023 για την κατασκευή του «Thessaloniki FSRU», αλλά και για τη διαδικασία που τηρήθηκε ως προς την ενημέρωση των δήμων για την έκφραση της γνώμης τους, με αφορμή την αίτηση τροποποίησης της άδειας που κατείχε η εταιρεία την περίοδο μεταξύ των δύο εθνικών εκλογών. 

Στις 13.07.2023, μία μέρα μετά τις εθνικές εκλογές, οι Δήμοι Δέλτα, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας, Θέρμης και Δήμο Θερμαϊκού ενημερώθηκαν με επιστολής της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) για το σχετικό αίτημα της εταιρείας με επιστολή της. Άγνωστο παραμένει αν είχε ζητηθεί από τον Δήμο Θεσσαλονίκης γνωμοδότηση για την αρχική χωροθέτηση του Πλωτού Τερματικού Σταθμού ΥΦΑ, και αν ναι τι απάντησε ο Δήμος Θεσσαλονίκης. 

Οι Βουλευτές της Νέας Αριστεράς υπογραμμίζουν επιπλέον πως το Προσχέδιο της Αναθεωρημένης έκδοσης του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) (Οκτώβριος 2023) που έχει υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφού το τελικό αναμένεται να κατατεθεί τον Ιούνιο του 2024, φαίνεται ότι έχει «χώρο» για άλλη μία μονάδα ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο και θέτουν σοβαρά ερωτηματικά σχετικά με το εάν έργα μονάδων ηλεκτροπαραγωγής και υποδομών φυσικού, ορυκτού αερίου συνάδουν με τους στόχους για την κλιματική ουδετερότητα.

Ζητούν συγκεκριμένα να μάθουν: αν θα ληφθούν υπόψη οι αντιρρήσεις της Περιφερειακής Ένωσης των Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ) και των Δήμων, αντιρρήσεις που εστιάζουν τόσο στην επικινδυνότητα της εγκατάστασης του πλωτού σταθμού σε τόσο μικρή απόσταση από το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, όσο και περιβαλλοντικές του επιπτώσεις, πώς η απόφαση της κυβέρνησης να αυξήσει τη συμμετοχή του ορυκτού αερίου στην ηλεκτροπαραγωγή για το 2030, συνάδει με το στόχο της κλιματικής ουδετερότητας, σε ποιο στρατηγικό σχεδιασμό εντάσσεται η κατασκευή Πλωτού Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στον Όρμο της Θεσσαλονίκης, καθώς και ποια είναι η σκοπιμότητα κατασκευής του εν λόγω έργου. Ζητούν τέλος τη γνώμη της ΡΑΑΕΥ για αυτά τα ζητήματα.

Οι ειδήσεις σήμερα:

Κυβερνητικές πηγές: Την Τρίτη το “ραντεβού” Μητσοτάκη με τους αγρότες – 10 εκπρόσωποι τους στη συνάντηση

Μητσοτάκης στη Βουλή: Σύντομα η αύξηση του ορίου για τη Golden Visa

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις