Την πεποίθηση ότι το νέο οδικό έργο του κάθετου Άξονα 61 που θα συνδέει την Καβάλα με την Δράμα και κατ’ επέκταση με το δίκτυο της Εγνατίας Οδού θα ολοκληρωθεί νωρίτερα από τις συμβατικές υποχρεώσεις, εξέφρασε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης από την Καβάλα όπου βρέθηκε σήμερα το μεσημέρι με την ευκαιρία της εγκατάστασης του ανάδοχου εργολάβου και την έναρξη των εργασιών.

Ο κ. Καραγιάννης επισκέφθηκε το εργοτάξιο στην περιοχή του Αμυγδαλεώνα, στη δημοτική ενότητα Φιλίππων, όπου ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής του πρώτου τμήματος του οδικού έργου, μήκους ενός χιλιομέτρου. Ολόκληρος ο οδικός άξονας θα είναι μήκους 8,5 χιλιομέτρων και αναμένεται να αποσυμφορήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την εθνική οδό Καβάλας – Δράμας, που διέρχεται μέσα από οικισμούς και των δυο περιφερειακών ενοτήτων.

Η κατασκευή του δρόμου αποτελούσε πάγιο αίτημα και των δύο γειτονικών κοινωνιών (Καβάλας – Δράμας) αλλά κυρίως της δραμινής κοινωνίας καθώς μέσα από αυτό το έργο, η ακριτική περιοχή συνδέεται πλέον με την Εγνατία και κατ’ επέκταση με όλα τα διευρωπαϊκά δίκτυα. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 49.000.000 ευρώ και μέχρι στιγμής υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΑΜΘ 2014-2020.

Ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, παρουσία του περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστου Μέτιου και του διευθύνοντα συμβούλου της Εγνατίας ΑΕ Κώστα Κουτσούκου τόνισε τη σημασία της ολοκλήρωσης του έργου, ακόμα και πολύ νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση που είναι οι τριάντα μήνες, ώστε να αποδοθεί στους πολίτες και έτσι να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής τους.

Να σημειωθεί ότι ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, η εθνική οδός Καβάλας – Δράμας, κυρίως στο τμήμα που διέρχεται μέσα από τη δημοτική ενότητα Φιλίππων, επιβαρύνεται σημαντικά και δέχεται ένα τεράστιο αριθμό αυτοκίνητων, με αποτέλεσμα να παρατηρείται έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα και τροχαία ατυχήματα.

Ο κ. Καραγιάννης ζήτησε από την Εγνατία, σε συνεργασία με τον περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο να επιλύσουν το συντομότερο δυνατό όλα τα προβλήματα που παρατηρούνται κυρίως σε θέματα όπως οι απαλλοτριώσεις, αλλά να ολοκληρωθούν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και οι εκπονήσεις των υπόλοιπων μελετών για το σύνολο του κάθετου οδικού άξονα.

Σημείωσε, μάλιστα, ότι από τη μεριά του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια ώστε όλα τα έργα να παραδίδονται πολύ νωρίτερα από τους αρχικούς χρόνους που προβλέπονται στις συμβάσεις, παρά το γεγονός ότι τα δημόσια έργα χαρακτηρίζονται από μια πολυπλοκότητα και παρατηρούνται καθυστερήσεις.

Ο κάθετος άξονας που θα συνδέει την Ξάνθη με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα

Επόμενος σταθμός της επίσκεψης του κ. Καραγιάννη στην περιοχή της ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ήταν η Ξάνθη. Εκεί, επισκέφθηκε το εργοτάξιο της κατασκευής του νέου οδικού έργου Άξονας 71, που θα συνδέει την Ξάνθη με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.

Το έργο αφορά την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Δημάριο -ελληνοβουλγαρικά σύνορα, μήκους περίπου 8 χλμ. και συγκεκριμένα την ολοκλήρωση του τεχνικού αντικειμένου της εργολαβίας «Κάθετος Άξονας 70 Εγνατίας Οδού: Τμήμα: «Μελίβοια- Ελληνοβουλγαρικά σύνορα» Υποτμήμα: «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα».

Ο νέος κάθετος άξονας θα συνδέει την Εγνατία Οδό με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα σε θέση νέου μεθοριακού σταθμού. Αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου. Με την κατασκευή του θα συνδεθεί το Σμόλιαν και το Ρούντοζεμ της Βουλγαρίας με τον οδικό άξονα προς Ξάνθη, μέσω της υφιστάμενης οδού, και κατ’ επέκταση με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού μέσω των ανισόπεδων κόμβων Βανιάνου και Βαφέικων.

Το έργο, συνολικής αξίας 10,7 εκατ. ευρώ, αναπτύσσεται σε ορεινό έως πολύ ορεινό ανάγλυφο. Ξεκινά από την υφιστάμενη οδό, η οποία σήμερα καταλήγει εντός του οικισμού Δημάριο, παρακάμπτει τον οικισμό στα ανατολικά με πορεία βόρεια, έτσι ώστε να καταλήξει σε συμφωνηθέν σημείο στην ελληνοβουλγαρική μεθόριο.

Γιώργος Καραγιάννης: Τους πρώτους μήνες του 2024 η παράδοση του έργου οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμανιού Θεσσαλονίκης με ΠΑΘΕ και Εγνατία

Τις εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη για την οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης επιθεώρησε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, στο πλαίσιο της επίσκεψής του σε εργοτάξια της Εγνατίας Οδού στη Βόρεια Ελλάδα.

Με την νέα σύνδεση η κυκλοφορία από ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδό προς τον 6ο Προβλήτα και αντίστροφα, θα διεξάγεται μέσω οδογέφυρας απρόσκοπτα, χωρίς να παρεμβάλλονται ισόπεδοι κόμβοι και σηματοδότες.

Έτσι, θα αποσυμφορηθεί η περιοχή της Δυτικής εισόδου της Θεσσαλονίκης, καθώς ο φόρτος των οχημάτων μεταφορών προς το Λιμένα θα εκτρέπεται νωρίτερα, από την περιοχή της συμβολής της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ.

Επιπλέον θα επιτευχθεί η άμεση αποφόρτιση του τοπικού οδικού δικτύου από τις κινήσεις βαρέων φορτηγών και η αποκατάσταση της τοπικής κυκλοφορίας της οδού Καλοχωρίου με τον ΠΑΘΕ, στην κατεύθυνση προς Αθήνα, και αντίστροφα καθώς και τη σύνδεση του 6ου Προβλήτα με το Καλοχώρι και αντίστροφα.

“Οι εργασίες προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και ήρθα εδώ για να ζητήσω να επιταχύνουμε ακόμα περισσότερο, καθώς πρόκειται για ένα έργο που θα αλλάξει ουσιαστικά τις μετακινήσεις σε ό,τι αφορά τη σύνδεση με το λιμάνι και τις εμπορευματικές μεταφορές, ενώ θα δώσει πολύ μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη του μεγαλύτερου λιμανιού της Βόρειας Ελλάδας”, δήλωσε ο κ Καραγιάννης και τόνισε: ” Τους πρώτους μήνες του 2024 θα έχει ολοκληρωθεί και αυτό το έργο. Στη Θεσσαλονίκη, άλλωστε, είπε , έχουμε προγραμματίσει πολλά έργα, τα οποία αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη. Το Μετρό τελειώνει. Το Flyover ξεκινά. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι πρώτες γεωτεχνικές εργασίες και θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι οι επόμενες γεωτεχνικές εργασίες θα πραγματοποιούνται κατά τις βραδινές ώρες. Επίσης το επόμενο διάστημα θα συγκροτηθεί μία ομάδα, μία task force, με τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ώστε να αντιμετωπίσουμε όλα τα κυκλοφοριακά ζητήματα που θα προκύψουν στην πόλη, ώστε να συνδράμουμε με την τεχνογνωσία μας. Ο προγραμματισμός μας και για τα αντιπλημμυρικά έργα,τις 17 νέες σχολικές μονάδες καθώς και όλα τα υπόλοιπα οδικά έργα που γίνονται στη Θεσσαλονίκη, προχωρά με συνέπεια, συνέχεια και σταθερότητα».

Το έργο περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης του ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού με τον 6ο προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο περιοχής Καλοχωρίου, μήκους περίπου 3,5 χλμ.

Παράλληλα αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου στην βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου αποκαθιστώντας την σύνδεσή του με τον 6ο Προβλήτα και τον ΠΑΘΕ.

Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η κατασκευή 6 μεγάλων τεχνικών (γεφυρών) συνολικού μήκους 1.374μ. καθώς και έργα οδοποιίας για την υλοποίηση των προσβάσεων στην οδογέφυρα και την βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και λειτουργικότητας του τοπικού οδικού δικτύου της βιομηχανικής περιοχής Καλοχωρίου.

Εντός του 2024 αναμένεται να ολοκληρωθεί η οδική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και της 6ης προβλήτας με την ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, ένα δύσκολο τεχνικά έργο, «κολλημένο» από το 2010, που είχε επανεκκινήσει το 2021. Επισκεπτόμενος σήμερα το εργοτάξιο, ο υφυπουργός Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, δήλωσε πως οι εργασίες προχωρούν με γοργούς ρυθμούς, με προοπτική το έργο «να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2024». Συμπλήρωσε πως επισκέφτηκε το εργοτάξιο στην 6η προβλήτα για να ζητήσει τόσο από τον ανάδοχο (ΑΚΤΩΡ), όσο και από την Εγνατία Οδό ΑΕ (διευθύνουσα υπηρεσία), οι εργασίες να τρέξουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, γιατί πρόκειται για έργο που «πραγματικά θα αλλάξει τις μετακινήσεις και τις εμπορευματικές μεταφορές της πόλης και θα δώσει πολύ μεγάλη ώθηση στο μεγαλύτερο λιμάνι της Βόρειας Ελλάδας».

Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στα υπόλοιπα προγραμματισμένα έργα υποδομών στη Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας ότι «το Μετρό τελειώνει και το “fly over” (στην περιφερειακή οδό) ξεκινά», ενώ γνωστοποίησε ότι οι επόμενες γεωτεχνικές εργασίες (στο fly over) θα γίνονται βράδυ, ώστε να μην υπάρχει κυκλοφοριακή επιβάρυνση και ότι το επόμενο διάστημα θα συγκροτηθεί «νέα task force με την τοπική αυτοδιοίκηση και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ώστε να αντιμετωπίσουμε όλα τα κυκλοφοριακά ζητήματα στην πόλη». Πρόσθεσε δε, ότι εφαρμόζεται με συνέπεια, συνέχεια και σταθερότητα ο προγραμματισμός του υπουργείου και για άλλα δημόσια έργα, όπως τα αντιπλημμυρικά και οι 17 σχολικές μονάδες.

Την ικανοποίησή του για την πορεία του έργου σύνδεσης της 6ης προβλήτας, το οποίο «ήταν για δέκα χρόνια πραγματικά σταματημένο και πλέον έχει φτάσει στη φάση της ολοκλήρωσης», εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Κωνσταντίνος Κουτσούκος, περιγράφοντας τις σημαντικές τεχνικές δυσκολίες του πρότζεκτ, που εξαιτίας του «άσχημου» υπεδάφους χρειάστηκε να υποστηριχθεί με πολλές εργασίες υπογείως. Συνολικά, χρειάστηκε να τοποθετηθούν 12-15 χιλιόμετρα φρεατοπασάλων και 75 χλμ χαλικοπασάλων και να κατασκευαστούν 20 βάθρα, πάνω στα οποία θα «καθίσει» η προβλεπόμενη γέφυρα. Η κατασκευή της υποδομής, όπως διευκρίνισε, έχει προχωρήσει σε μήκος 1,5 χλμ, στο τμήμα από το λιμάνι ως την οδό Αγίας Βαρβάρας, ήτοι το έργο έχει φτάσει στα μισά της γέφυρας. «Οι εργασίες που έχουν γίνει υπογείως είναι τρεις φορές το έργο που φαίνεται σε ανάπτυξη» είπε χαρακτηριστικά. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας και είναι πρότζεκτ- «γέφυρα» με το επόμενο ΕΣΠΑ, με συμβατικό προϋπολογισμό 26 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ.

Υπενθυμίζεται ότι στο παρελθόν είχε κατασκευαστεί μόνο ο ένας κλάδος της γέφυρας, ο δεξιός, ενώ η ολοκλήρωση του δεύτερου, (κατεύθυνση από τον ΠΑΘΕ προς το λιμάνι), μήκους περίπου 3,5 χλμ., είχε «παγώσει» λόγω προβλημάτων στους σχετικούς διαγωνισμούς. Την κατασκευή του ανέλαβε το 2021 η ΑΚΤΩΡ. Με βάση στοιχεία, που είχαν ανακοινωθεί παλαιότερα, με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης έργου, με τη νέα σύνδεση, η κυκλοφορία από ΠΑΘΕ/Εγνατία Οδό προς την 6η προβλήτα του λιμένος της Θεσσαλονίκης και αντιστρόφως, θα διεξάγεται μέσω της οδογέφυρας απρόσκοπτα, χωρίς ισόπεδους κόμβους και σηματοδότες, με ταχύτητα μελέτης 80 χλμ/ώρα.

Χάρη στο έργο, θα αποσυμφορηθεί η δυτική είσοδος της Θεσσαλονίκης, καθώς τα οχήματα μεταφορών με κατεύθυνση το λιμάνι θα εκτρέπονται πριν από τη συμβολή της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ, με αποτέλεσμα την ομαλότερη και ασφαλέστερη ροή τους, ενώ θα αποφορτιστεί και το τοπικό οδικό δίκτυο από την κίνηση βαρέων φορτηγών. Στη σημασία του έργου αναφέρθηκε σήμερα και ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Γεώργιος Κωνσταντόπουλος. «Το έργο θα διευκολύνει αφάνταστα τον επιχειρηματικό κόσμο στη Θεσσαλονίκη. Η σύνδεση αυτή ήταν ένα όνειρο για πολλούς και γίνεται πραγματικότητα. Οι μεταφορές θα είναι πολύ εύκολες πλέον» δήλωσε.

Το συνολικό έργο περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης του ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού με την 6η προβλήτα και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου. Παράλληλα αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου στην άτυπη βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου αποκαθιστώντας την σύνδεσή του με την 6η προβλήτα και τον ΠΑΘΕ. Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η κατασκευή έξι μεγάλων τεχνικών (γεφυρών), συνολικού μήκους 1,37 χλμ, καθώς και έργα οδοποιίας για την υλοποίηση των προσβάσεων στην οδογέφυρα και την βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και λειτουργικότητας του τοπικού οδικού δικτύου της βιομηχανικής περιοχής Καλοχωρίου.

Ειδήσεις σήμερα:

Εκλογές 2023: Τότε θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία

Επικό σποτ για τον Ημιμαραθώνιο Κρήτης – Ο Κυριάκος, ο Αλέξης που “έρχεται με φόρα” και το “αυτοί είστε”

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις