Θέλετε μέσα σε μια εβδομάδα να επισκεφθείτε πολλούς προορισμούς ξεκούραστα και ξέγνοιαστα; Ο πρώτος τρόπος είναι να πάτε με κάποιο οργανωμένο γκρουπ. Ο άλλος; Μια κρουαζιέρα όπου θέλετε εσείς! Εμείς επειδή φτάσαμε μέχρι το Μαϊάμι και όπως διαβάσατε και στο προηγούμενο μας οδοιπορικό στο Μαϊάμι είναι το μεγαλύτερο κέντρο για κρουαζιέρες.

Μπήκαμε σε ένα κρουαζιερόπλοιο προς Καραϊβική μεριά. Σκεφτείτε ότι το κρουαζιερόπλοιο είναι σαν ένα “κινητό ξενοδοχείο” ή “κινητή πολιτεία” που έχετε πληρώσει τη διαμονή σας. Σε άλλη περίπτωση θα έπρεπε να αλλάζαμε ξενοδοχεία. Σε αυτή την περίπτωση μένεις στο “ξενοδοχείο” και απλά αλλάζεις μέρη!

Σας έχουμε μερικές συμβουλές για όταν επιλέξετε κρουαζίερα για το ταξίδι σας, να περάσετε ωραία και να μην την πατήσετε με έξτρα έξοδα !

Αν δεν πίνετε πολύ αλκοόλ μην πάρετε αυτά τα πακέτα που σας λένε για απεριόριστο ποτό ακόμα και… νερό. Αν πίνετε όμως πολύ. Συμφέρει! Με το που μπείτε στο πλοίο θα προσπαθήσουν κατά την είσοδο σας, να σας πλασάρουν διάφορα πακέτα. Μέχρι που έφτασαν να μας πουν ότι αν δεν πάρουμε αυτό το πακέτο, δεν θα έχουμε νερό να πιούμε…! Μην πέσετε στην παγίδα. Παντού υπάρχουν σημεία για να γεμίσετε τα μπουκαλάκια σας με φρέσκο δροσερό νερό. Παίρνουν ποσοστά από αυτό οι πωλητές και είναι φυσικό να βρουν τρόπους να πουλήσουν, όταν καταλάβουν ότι είναι η πρώτη σας φορά! Ξοδέψτε αυτά τα χρήματα για ένα τουρ στις περιοχές που θα πάτε και πιστέψτε με συμφέρει!

Πάρτε αλλαξιές μαζί σας, το καθαριστήριο δεν συμφέρει στα περισσότερα.

Οποσδήποτε ένα καλό ρούχο μαζί σας για κάποιες καλές περιστάσεις του πλοίου. Θέατρο, επίσημο γεύμα με παρουσία του καπετάνιου (το δικαιούστε καθημερινά ένα καλό γεύμα εκτός από το απεριόριστο μπουφέ που θα έχετε κάθε ημέρα. Μην τα δοκιμάσετε όλα με την πρώτη. Κάθε ημέρα θα είναι μια ξεχωριστή ημέρα)

Δωρεάν γυμναστήριο. Επειδή θα φάτε καλά πάνω στο πλοίο. Σκεφτείτε και την σιλουέτα σας. Αν όχι. Χαλαρώστε. Είστε σε διακοπές…

Απολαύστε στο κατάστρωμα το ηλιοβασίλεμα και αν ξυπνήσετε νωρίς και την Ανατολή. Είναι κάτι μαγικό…

Βρείτε τα καλύτερα σημεία στο κατάστρωμα για ηλιοθεραπεία και βουτιές στην πισίνα. Όσο πιο νωρίς, τόσο πιο καλά. Μετά γίνεται ένας καλός χαμός. Α! και στις πισίνες ας είστε από τους πρώτους που θα τις “εγκαινιάσετε” το πρωί. Πάντα σκέφτομαι όλος αυτός ο κόσμος που μπαίνει αν είναι καθαρό το νερό. Σε εμάς τουλάχιστον το πλοίο τηρούσε αυστηρά τους κανόνες υγιεινής !

Σε ένα κρουαζιερόπλοιο για να έχεις Ίντερνετ κοστίζει αρκετά. Όποτε ενημερώστε τους δικούς σας ανθρώπους ότι θα χαθείτε για κάποιο διάστημα, θα εξαφανιστούν όλα τα ίχνη σας… Ευκαιρία για “αποτοξίνωση” και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μόλις φτάσετε στον πρώτο σας προορισμό σίγουρα θα βρείτε δωρεάν ασύρματο Wi-Fi για να επικοινωνήσετε με όσους εσείς θέλετε.

Σαν Χουαν, Πουέρτο Ρίκο

Το Πουέρτο Ρίκο και η πολύχρωμη πόλη του Σαν Χουαν

Η κρουαζιέρα ξεκίνησε στην Καραϊβική με πρώτο προορισμό το Σαν Χουαν, πρωτεύουσα του Πόρτο Ρίκο. Εκεί που γεννήθηκε ο Ρικυ Μάρτιν; Ε μην το πάμε εκεί. Και άλλες μεγάλες προσωπικότητες έχουν σχέση με το μέρος αυτό.

Ο Χριστόφορος Κολόμβος που ανακάλυψε το νησί το 1493 στο δεύτερο ταξίδι του. Ονόμασε όλο το νησί αρχικά Σαν Χουάν Μπατίστα, αλλά στη συνέχεια έγινε το όνομα της πρωτεύουσας και όλο το νησί ονομάστηκε Πόρτο Ρίκο, που σημαίνει “πλούσιο λιμάνι”!

Την ώρα που φτάσαμε ήταν σε εξέλιξη ένα φεστιβάλ με συναυλία και αμέτρητο κόσμο στο λιμάνι του Σαν Χουαν, να τραγουδάει ανέμελα και να πίνει τοπική μπύρα που μπορώ να σας πω ότι ήταν αρκετά καλή!

Πήραμε street food και φάγαμε με θέα το λιμάνι. Μπαίνοντας μέσα στο λιμάνι είδαμε μια πολύχρωμη πόλη. Ρωτήσαμε πως λέγεται, το όνομα της… La Perla. Επειδή όμως είχαμε φτάσει βράδυ, όλοι μας έλεγαν ότι είναι επικίνδυνη περιοχή για τουρίστες τη νύχτα. Δεν με πτοούσε αυτό, όταν όμως μου το είπε και ένας αστυνομικός, αποφασίσαμε να μην πάμε. Την απολαύσαμε από απόσταση ασφαλείας… Πολύχρωμα σπιτάκια και από μακριά καταλάβαινες ότι είναι φτωχογειτονιά, αλλά τόσο ωραία με τα διαφορετικά χρώματα της.

La Perla: Η πολύχρωμη πόλη του Σαν Χουαν

Την ώρα που περπατούσαμε μάλιστα κοντά σε ένα πάρκο, ακούσαμε έναν περίεργο ήχο και δεν ξέραμε τι είναι. Έμοιαζε με πτηνού ήχος, τελικά μας είπαν ότι αυτός ο ήχος ήταν από βατραχάκια. Σε συνδυασμό με το τοπίο και τον “φωτισμό βροχής” πάνω σε δέντρα χρόνων. Η ατμόσφαιρα ήταν σαγηνευτική!

Ο ήχος από τα βατράχια στο Σαν Χουαν, Πορτο Ρίκο

Το Πόρτο Ρίκο έχει περάσει πολλά το τελευταίο διάστημα. Εκτός της πανδημίας του Covid, είχε τυφώνες (Ίρμα & Μαρία), σεισμό (6,4 ρίχτερ 2020) και μια επιδημία νωρίτερα του covid (επιδημία Ζίκα το 2016). Παρά το ότι πέρασε πολλά, το Πόρτο Ρίκο κατάφερε να έχει αύξηση στις τουριστικές του αφίξεις και φέτος να έχει “τουριστική αναγέννηση”.

Οι Παρθένοι νήσοι, το st. Thomas και η παραλία “Honeymoon”!

Οι Παρθένοι νήσοι στην Καραϊβική αποτελούν μια ομάδα νησιών που ανήκουν σε Η.Π.Α., Αγγλία και στο Πουερτο Ρίκο. Εμείς επισκεφθήκαμε τον Άγιο Θωμά (St. Thomas) έκτασης 81 τ.χιλ. που ανήκει στο δυτικό τμήμα στις Αμερικανικές Παρθένοι νήσοι. Πήραμε βαν που ήταν ανοιχτά και κατευθυνθήκαμε προς την μαρίνα για να πάρουμε το καταμαράν με κατεύθυνση μια παραλία που λέγεται “Honeymoon”, με λευκή άμμο και φοίνικες. Με κατεύθυνση προς τα εκεί φτάσαμε σε ένα σημείο που στη μία μεριά ήταν η Καραϊβική και στην άλλη πλευρά ο Ατλαντικός. Ενώ εμείς στη μέση να δαμάζουμε τα κύματα ως σύγχρονοι εξερευνητές…

Βάλαμε μάσκες και κολυμπήσαμε βλέποντας κοντά μας… κοράλια, χελώνες που τρώνε και ανεβαίνουν στην επιφάνεια για αναπνοή με την παρουσία τη δικιά μας να μην τις πτοεί ! Αυστηρός κανόνας όμως και απαράβατος, δεν αγγίζεις τίποτα. Μόνο βλέπεις… Για να σχηματιστεί φανταστείτε ένας κοραλλιογενής ύφαλος, χρειάζεται 10.000 χρόνια !

Στην εκδρομή αυτή γνωρίσαμε άτομα που πραγματικά είχαν πράγματα να μας πουν και μας “άγγιξαν”.

Παραλία «Honeymoon», Παρθένοι νησοι

Η ανθρώπινη ιστορία που συγκινεί… Η γνωριμία με ένα ζευγάρι που και οι δυο είχαν χάσει τον σύντροφο της ζωής τους από καρδιά… Η “καρδιά” τους όμως τους έλεγε ότι πρέπει να προχωρήσουν… “Είναι δύσκολη η μοναξιά…” λένε στο DEBATER. Πραγματικά με συγκίνησαν οι φίλοι από τον Καναδά και πρέπει να αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση για όλους μας.

Η πόλη Puerto Plata της Δομινικανής Δημοκρατίας και η αγκαλιά… κοντά στους καρχαρίες !

Η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Δομινικανής Δημοκρατίας με ένα μεγάλο εμπορικό λιμάνι που πάνω του έχει διαμορφωθεί ένα τεράστιο εμπορικό “χωριό” για τους τουρίστες που κατεβαίνουν από τις κρουαζιέρες. Αυτό που μου έκανε εντύπωση, ήταν ότι είχαν οχυρώσει το σημείο αυτό ώστε να μην έχουν άμεση επαφή οι τουρίστες με τους ντόπιους.

Πήραμε το πούλμαν και πήγαμε στο ενυδρείο “Ocean world”. Κατά την υποδοχή του πούλμαν έπρεπε να περάσουμε μέσα από έναν τεχνητό καταρράκτη. Ήταν μαγικό όταν άρχισαν να πέφτουν νερά στα παράθυρα μας. Μας υποδέχθηκαν με δική τους σοκολάτα και το παραδοσιακό τους ποτό με κρασί, ρούμι και μέλι !

Σοκολάτα του Ποερτο Ρικο
Παραδοσιακό ποτό στο Ποερτο Ρικο

Μπορεί να είναι φτωχός λαός στην πλειονότητα τους. Είναι όμως φιλόξενος και με ένα χαμόγελο για τους επισκέπτες που έρχονται από μακριά…

Το ενυδρείο είναι τεράστιο με διαφορά σημεία που πρέπει να επισκεφθείς και να έχεις άμεση επαφή… Έχει το σόου με τους καρχαρίες (δεν ενθουσιαστήκαμε πολύ), το σόου με τους παπαγάλους, το σόου με τις φώκιες και το καταπληκτικό σόου με τα δελφίνια.

Οι καρχαρίες μέσα στο ενυδρείο

Αυτό που θα σας πρότεινα να κάνετε πηγαίνοντας εκεί, είναι να βουτήξετε, να ταΐσετε, να αγκαλιαστείτε και να φιληθείτε με τα δελφίνια. Πόσο υπέροχα ζώα, πραγματικά… Να σας πω σκέφτηκα όμως αν αυτό που συμβαίνει στα συγκεκριμένα ζωάκια το απολαμβάνουν η περνάνε δύσκολα. Μας διαβεβαίωσαν ότι τα ζωάκια στο πάρκο είναι σε εξαιρετική κατάσταση και τα περισσότερα έχουν γεννηθεί εδώ.

Φεύγοντας στο λιμάνι δοκιμάσαμε νερό φρέσκιας καρύδας. Έκοβαν την καρύδα μπροστά μας, έβαζαν καλαμάκι, ένα κερασάκι και μας την προσέφεραν όλη με μόλις ένα δολάριο…

Καρύδα με χυμό της

Οι Μπαχάμες, τα 700 νησιά και το ιδιωτικό νησί της μελωδίας “Ocean cey

Ocean Cay

Οι Μπαχάμες αποτελούνται από μια ομάδα 700 μεγάλων νησιών με πρωτεύουσα τη Νασσάου. Κάποια μάλιστα είναι ιδιωτικά νησιά με πολλούς σταρ να έχουν αγοράσει νησί εκεί. Μερικοί όπως η Σακιρα, Ρίκυ Μαρτιν, Λεοναρντο Ντι Κάπριο και άλλοι. Εμείς πήγαμε στο ιδιωτικό νησί της εταιρείας κρουαζιερόπλοιων που κάναμε την κρουαζιέρα. Το νησί λέγεται “Ocean Cey” και θα το χαρακτήριζα το “νησί της μελωδία”.

Παντού είχε ηχεία με μουσική και όπου και να πήγαινες άκουγες μουσική. Σε συνδυασμό με την άμμο και τα καταγάλανα νερά δημιουργούσαν ένα τοπίο παραδεισένιο.

Περπατήστε το όλο! Αν δεν έχετε τις αντοχές, υπάρχει δωρεάν μετακίνηση μέσα στο νησί με μικρά τρενάκια… Ένα μικρό νησί που μέσα σε μια ημέρα το εξερευνείτε. Κάπου εδώ τελειώνει η ιστορία μας… Φεύγοντας από το νησί, αποχαιρετούν τους τουρίστες το σούρουπο με τον φάρο να γίνεται ένας τεράστιος προτζέκτορας χρωμάτων και εικόνων !

Με τα διάφορα αυτά χρώματα στο μυαλό μας, φύγαμε γεμάτο αναμνήσεις και ελπίδα μέσα από αυτό το οδοιπορικό μας να σας φανούμε χρήσιμοι όταν και εσείς κάνετε κάτι αντίστοιχο. Τουλάχιστον να είστε υποψιασμένοι…

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΛΑΖΟΣ ΜΑΝΤΙΚΟΣ

Ειδήσεις σήμερα

Το μεγάλο comeback του Χριστόφορου Παπακαλιάτη στην τηλεόραση – Όσα πρέπει να ξέρετε για τη σειρά “Maestro” (pics&vid)

Ηλιάνα Παπαγεωργίου – 8+1 πράγματα που πρέπει να ξέρουμε για το μοντέλο και παρουσιάστρια!

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις