Μία προσαγωγή για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη – Πώς βρέθηκαν τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή
Ανθρώπινο λάθος δείχνουν τα πρώτα στοιχεία

Σε μία προσαγωγή για τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη προχώρησε η Ελληνική Αστυνομία, την ώρα που οι Αρχές συνεχίζουν να δίνουν μάχη στα συντρίμμια για τον εντοπισμό εγκλωβισμένων επιβατών.
Την έρευνα για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα έχει αναλάβει το Τμήμα της Τροχαίας της Λάρισας και στο αστυνομικό τμήμα της πόλης δίνονται ήδη καταθέσεις, ώστε να διερευνηθούν τα αίτια της τραγωδίας που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες άτομα.
Αυτός που προσήχθη και ανακρίνεται στο ΑΤ είναι ο σταθμάρχης Λάρισας, που είχε βάρδια την ώρα της σφοδρής σύγκρουσης, καθώς ήταν ο κλειδούχος των γραμμών. Σύμφωνα με την ΕΡΤ, πρόκειται για έναν άνδρα 60 ετών, ο οποίος υπηρετούσε σε άλλα πόστα του ΟΣΕ και περίπου πριν ένα μήνα εκπαιδεύτηκε και έγινε σταθμάρχης στη Λάρισα.
Επίσης, έως τώρα έχουν καταθέσει τρία ακόμα ακόμα, ένας εκ των βασικών υπευθύνων της Hellenic Train, ένας προϊστάμενος στα εκδοτήρια και ένας προϊστάμενος στους μηχανοδηγούς, ενώ ήδη έχει σχηματιστεί δικογραφία για το τρομερό δυστύχημα.
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Πώς έγινε το δυστύχημα
Την ίδια ώρα, οι πρώτες πληροφορίες για το τι μπορεί να οδήγησε στην σφοδρότατη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη αρχίζουν σταδιακά να γίνονται γνωστές, ωστόσο μένει να επιβεβαιωθούν.
Οπως μεταδίδει η ΕΡΤ το επιβατικό τρένο φεύγοντας από τη Λάρισα έπρεπε να παραμείνει στην άνοδο ωστόσο είχε διακλαδωθεί και βρισκόταν στην κάθοδο προς Αθήνα όπου κινούταν η εμπορική αμαξοστοιχία.
Σύμφωνα με μαρτυρία στο DEBATER, “έδωσαν στην ίδια γραμμή εντολή να φύγουν δύο τρένα. Δεν υπάρχει φωτοσήμανση. Έψαχναν το τρένο 42 λέπτα…”
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Γιάννης Ντίτσας, μιλώντας στην τηλεόραση του Mega σημείωσε πως η μία γραμμή είναι άνοδος και η άλλη κάθοδος, ενώ όπως είπε ο μηχανοδηγός του τρένου δεν μπορεί να γνωρίζει για ποιο λόγο ο σταθμάρχης τον έβαλε σε άλλη γραμμή.
“Εφόσον δεν το κατάλαβε από την αρχή, στη συνέχεια δεν υπήρχε τρόπος να το καταλάβει” σημείωσε και πρόσθεσε: “Το μόνο που μπορώ να πω, από την 39χρονη εμπειρία που έχω, είναι σίγουρα ότι κάποιος έχει κάνει λάθος“.
Προηγήθηκε ατύχημα με καλώδιο;
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με όσα μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός Mega, υπάρχει ισχυρό ενδεχόμενο το δυστύχημα να προκλήθηκε από την πτώση ενός καλωδίου και κατ’ επέκταση από ένα ανθρώπινο λάθος.
Συγκεκριμένα, το απόγευμα της Τρίτης (28/2) στα Παλαιοφάρσαλα φέρεται να υπήρξε πρόβλημα στις γραμμές των τρένων, καθώς ένα καλώδιο που μεταφέρει ρεύμα στις ράγες είχε πέσει και αυτό προκάλεσε μεγάλη καθυστέρηση στην κυκλοφορία των τρένων.
Πληροφορίες που δεν έχουν επιβεβαιωθεί αναφέρουν πως αυτό το καλώδιο που είχε πέσει, είχε σαν αποτέλεσμα να γίνει η αλλαγή στα κλειδιά των γραμμών χειροκίνητα και όχι μηχανικά. Εκεί εικάζεται ότι μπορεί να έχει γίνει το ανθρώπινο λάθος, που οδήγησε στη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων, με σφοδρότητα, και να προκληθεί αυτή η ανείπωτη τραγωδία.
“Βόμβα” από τον πρόεδρο μηχανοδηγών – “Στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη όλα γίνονται χειροκίνητα”
Ακολούθησε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις