Λίγο έλειψε να συγκρουστούν δυο τρένα του Προαστιακού στους Αγίους Αναργύρους το πρωί της Παρασκευής 13/9.
Μάλιστα, στο φως ήρθαν οι διάλογοι των δυο μηχανοδηγών των τρένων του Προαστιακού που ουσιαστικά απέτρεψαν τη σύγκρουση των συρμών.
Σύμφωνα, με όσα ανέφερε στην εκπομπή Live News του MEGA ο αντιπρόεδρος των μηχανοδηγών Γιώγος Μανώλης «στην αμαξοστοιχία 1210 που ήταν ερχόμενη από Αθήνα προς Αγίου Αναργύρους, ο μηχανοδηγός και πρόεδρος του σωματίου μας άκουσε ότι η αμαξοστοιχία 1307 ανήγγειλε ότι πέρασε τον σταθμό των Αγίων Αναργύρων που αυτό σημαίνει ότι εισέρχεται σε μονή γραμμή.
Που σημαίνει ότι το ένα τρένο κινείται μετωπικά προς το άλλο. Αμέσως επικοινώνησε με τον άλλο μηχανοδηγό και του είπε: Τι κάνεις; Εγώ έχω ξεκινήσει, σταμάτα!».
«Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των συναδέλφων, ο μηχανοδηγός της 1210 ήταν στο ύψος μίας διάβασης της μηχανογραφικής, η οποία είναι περίπου στο ένα χιλιόμετρο – χονδρικά- από εκεί που βρίσκονταν το άλλο τρένο. Πρόκειται για ώρα αιχμής, οπότε υποθέτω ότι τα τρένα θα είχαν πολύ κόσμο.
Από όσα γνωρίζουμε το τρένο που ξεκίνησε πρώτο ήταν αυτό που έρχονταν από την Αθήνα, από τον Σταθμό Λαρίσης, αυτό που διαπίστωσε την λανθασμένη εντολή» είπε στη συνέχεια.
Εισαγγελική παρέμβαση για την παραλίγο σύγκρουση δυο τρένων του Προαστιακού
Tην παρέμβαση του εισαγγελέα προκάλεσε το σοβαρό περιστατικό με δύο τρένα του Προαστιακού, που κινούνταν αντίθετα, στην ίδια γραμμή, το οποίο έλαβε χώρα σήμερα το πρωί μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων.
Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αντώνης Ελευθεριάνος, έδωσε εντολή για τη διενέργεια ποινικής προκαταρκτικής εξέτασης με ερευνώμενο αδίκημα αυτό που αφορά επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς (άρθρο 291 ΠΚ).
Ο εισαγγελέας ζητά στο πλαίσιο της έρευνας, που θα διενεργηθεί από την ΓΑΔΑ, να εξασφαλιστούν όλα τα κρίσιμα στοιχεία, όπως τα ηχητικά ντοκουμέντα που αφορούν το συμβάν, πορίσματα του ΟΣΕ και τη λήψη όλων των απαραίτητων καταθέσεων.
Η εποπτεία της έρευνας ανατέθηκε στην εισαγγελέα Πρωτοδικών Αγγελική Τριανταφύλλου.
Προαστιακός: Το χρονικό του περιστατικού
Μετωπική σύγκρουση δύο τρένων του προαστιακού σιδηροδρόμου παραλίγο να σημειωθεί λίγο μετά της 9 το πρωί της Παρασκευής.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, δύο αμαξοστοιχίες βρέθηκαν να κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση και σε σημείο όπου η κίνηση γίνεται σε μονή γραμμή, μετά τα έργα υπογειοποίησης στα Σεπόλια, στην πλευρά του σταθμού των Αγίων Αναργύρων.
Η παραλίγο νέα τραγωδία αποδίδεται σε αδιανόητο λάθος του ρυθμιστή κίνησης του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), ο οποίος θεώρησε ότι η μία αμαξοστοιχία, η 1210 που ερχόταν από Αθήνα προς Αεροδρόμιο είχε ήδη περάσει από το τμήμα της μονής γραμμής και έδωσε εντολή στην άλλη, την 1307 που ερχόταν από Κιάτο, να «περάσει ελεύθερα».
Τα δύο τρένα που ήταν γεμάτα κόσμο, βρέθηκαν έτσι να κινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις και σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης με ταχύτητα περίπου 60 χιλιομέτρων ανά ώρα.
Για το παραλίγο ατύχημα, ο ΟΣΕ έβγαλε ανακοίνωση τονίζοντας τα εξής:
Περί τις 09:13 η αμαξοστοιχία 1210, με προορισμό το Αεροδρόμιο, έλαβε σήμα αναχώρησης από τον σταθμό Αθηνών. Ενόσω η αμαξοστοιχία 1210 είχε αρχίσει να κινείται προς τον ΣΣ Αγίων Αναργύρων, έλαβε εντολή από το ΣΚΑ να ξεκινήσει με κατεύθυνση προς ΣΣ Αθηνών η αμαξοστοιχία 1307 προερχόμενη από το Κιάτο.
Ο Σταθμάρχης των Αθηνών και ο μηχανοδηγός της 1210, ακούγοντας την εντολή αναχώρησης που έδωσε το ΣΚΑ στην αμαξοστοιχία 1307, επικοινώνησε ο πρώτος μέσω GSM-R με το ΣΚΑ, όπου και δόθηκε άμεσα εντολή ακύρωσης της εντολής κίνησης της αμαξοστοιχίας 1307 προς ΣΣ Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα και ο μηχανοδηγός της 1210 επικοινώνησε μέσω VHF με τον μηχανοδηγό της 1307 και τον ενημέρωσε ότι ήδη κινείται προς ΣΣ Αγίων Αναργύρων.
Ταυτόχρονα σχεδόν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1307 αντελήφθη την κατάσταση και ακινητοποίησε τον συρμό, αμέσως, μόλις είχε εξέλθει του ΣΣ Αγίων Αναργύρων και σε απόσταση 500μ. ΠΡOTOY εισέλθει στην μονή γραμμή.
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
Κατόπιν ενημέρωσης της διοίκησης του ΟΣΕ για το περιστατικό έγιναν οι ακόλουθες ενέργειες:
- Δόθηκε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών που έγινε το περιστατικό.
- Τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό ο σταθμάρχης του ΣΚΑ που έδωσε την εντολή αναχώρησης του 1307.
- Συγκεντρώθηκε το υλικό των ηχητικών καταγραφών GSM-R και VHF.
- Ενημερώθηκε η ΡΑΣ και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το περιστατικό.
Τονίζεται για άλλη μια φορά ότι, η πιστή τήρηση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας από όλους τους εμπλεκόμενους στην κυκλοφορία των τρένων, ο οποίος περιλαμβάνει πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας, αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα της ομαλής διεξαγωγής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
Η Διοίκηση του ΟΣΕ έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ενίσχυση της εκπαίδευσης του προσωπικού, ώστε να αποτρέπονται μεμονωμένα λάθη. Στόχος παραμένει η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη των επιβατών.
Β. Κικίλιας: “Μια ανάσα πριν το επίπεδο συναγερμού για εκδήλωση πυρκαγιάς”
Ισραήλ: Τρεις νεκροί στον Λίβανο και δύο στην Συρία από αεροπορικά πλήγματα
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"