Δυστυχώς στην χώρα μας οι δασικές πυρκαγιές αποτελούν ένα επικίνδυνα συχνό φαινόμενο, με τον απολογισμό να είναι καταστροφικός τόσο για ανθρώπινες ζωές και περιουσίες όσο και για το περιβάλλον. Εχθές μόνο, Σάββατο, εκδηλώθηκαν 51 πυρκαγιές στην Ελλάδα, με κυριότερες εκείνες στον Βαρνάβα, στην Ελευσίνα και στα Στύρα Εύβοιας. Ευτυχώς οριοθετήθηκαν έγκαιρα και δεν κινδύνευσαν συμπολίτες μας.

Οι άνθρωποι όμως που κινδυνεύουν περισσότερο από όλους είναι οι πυροσβέστες και οι πιλότοι των πυροσβεστικών αεροσκαφών, οι οποίοι με αυτοθυσία “βουτάνε” στις φλόγες για να προστατεύσουν εμάς, τις περιουσίες μας και τα δάση μας. Τους αξίζουν συγχαρητήρια και ένα τεράστιο “ευχαριστώ” από όλους μας.

Στη δημοσιότητα έδωσε μια χρήστης του Facebook ένα βίντεο από το Βαρ της Γαλλίας, το οποίο βρίσκεται στο νοτιοανατολικό τμήμα της χώρας. Στο εν λόγω βίντεο φαίνεται πως ένα εκπαιδευτικό αεροσκάφος τύπου Canadair περνά “ξυστά” από μια γέφυρα για να γεμίσει με νερό από τον ποταμό Βερντόν.

Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο:

Canadair – Οι ιπτάμενοι “σωτήρες” της φύσης

Το Bombardier (πρώην Canadair) CL-415 (SuperScooper) είναι Καναδικό αμφίβιο αεροσκάφος, ειδικά σχεδιασμένο για ρόλους αεροπυρόσβεσης. Είναι το μόνο αεροσκάφος σχεδιασμένο και κατασκευασμένο αποκλειστικά για αυτόν τον ρόλο και βασίζεται στο CL-215 της ίδιας εταιρίας.

Το CL-415 έκανε την πρώτη του πτήση το Δεκέμβριο του 1993 και οι πρώτες παραδόσεις άρχισαν τον Νοέμβριο του 1994. Εφοδιάζεται από δύο νέους τουρμποπρόπ κινητήρες Pratt & Whitney Canada PW123AF, αντικαθιστώντας τους εμβολοφόρους κινητήρες του CL-215, ενώ έχει και αναβαθμισμένο κόκπιτ υγρών κρυστάλλων. Επίσης έγιναν πολλές αεροδυναμικές βελτιώσεις με την προσθήκη πτερυγίων και τον επανασχεδιασμό μερών της ατράκτου.

Το CL-415 έχει ικανότητα υδροληψίας μέχρι 6.140 λίτρων νερού από υδάτινες επιφάνειες (θάλασσες, λίμνες) που βρίσκονται κοντά στην περιοχή της πυρκαγιάς, το οποίο μπορεί να εμπλουτίσει με επιβραδυντικό αφρό και να το επιρρίψει στη φωτιά, επαναλαμβάνοντας τη διαδικασία χωρίς να χρειάζεται να επιστρέψει στην βάση του για ανεφοδιασμό. Επίσης .σχεδιάστηκε έτσι ώστε να μπορεί να ρίχνει μεγάλες ποσότητες επιβραδυντικού υγρού, στα πρώτα στάδια της φωτιάς, αποτρέποντας την από το να βγει εκτός ελέγχου. Παράλληλα έγινε διαθέσιμη και μία έκδοση πολλαπλών ρόλων του CL-415 (CL-415MP) για χρήση ως αεροσκάφος έρευνας και διάσωσης ή ελαφρύ μεταγωγικό.

Προωθητικό σύστημα. Το προωθητικό σύστημα αποτελείται από δυο ελικοστροβιλοκινητήρες τύπου P&W 123 AF, μεγιστη ισχύος 4766 h.p. Ο κινητήρας κινεί μια τετράφυλλη έλικα της Hamilton Standard, την 14SF, σταθερής ταχύτητας, διαμέτρου 3,79 m κατασκευασμένη από συνθετικά υλικά. Τύπος PW 123 AF: Μήκος 2,133 m; Διάμετρος 0,660 m; Ύψος 0,838 m; “ξηρό” βάρος 450 kg.

Τα καύσιμα του αεροσκάφους περιέχονται σε δεξαμενές στην πτέρυγα με συνολικό βάρος 4650 kg.

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις