Ακινητοποιημένα παραμένουν τα τρένα του ΟΣΕ σε ολόκληρη τη χώρα από το βράδυ της Τρίτης (28/2), όταν συνέβη το ασύλληπτο δυστύχημα στα Τέμπη που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Το σιδηροδρομικό δυστύχημα βύθισε στο πένθος όλη την Ελλάδα, ενώ άφησε πολλές οικογένειες να θρηνούν τους νεκρούς τους οι περισσότεροι εκ των οποίων ήταν νεαρά άτομα.

Εκτός των υπολοίπων, η τραγωδία αυτή έφερε στο προσκήνιο και τη συζήτηση για τα προβλήματα και την έλλειψη δικλείδων ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Το απόγευμα της Τρίτης (14/3), ήρθε διά στόματος Γιώργου Γεραπετρίτη η ανακοίνωση για την ακριβή ημερομηνία επανεκκίνησης των σιδηροδρόμων αλλά και το σχέδιο με το οποίο αυτή θα λάβει χώρα.

Πιο αναλυτικά, ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, μετά τη συνάντηση με τους εργαζόμενους του ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι:Σε 5 φάσεις θα γίνει η αποκατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο, η οποία θα ξεκινήσει από 22 Μαρτίου. Στις 27 Μαρτίου ξεκινάει η β’ φαση και προστίθενται στα δρομολόγια η γραμμή Αθήνας – Κορίνθου – Κιάτου – Αιγίου. Την 1η Απριλίου ξεκινάει η γ’ φαση και προστίθενται στα δρομολόγια μια πρωινή γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη”.

Έτσι, 22 ημέρες μετά τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, ο ΟΣΕ επανεκκινεί σταδιακά τα δρομολόγιά του, ώστε να εξυπηρετήσει τις μετακινήσεις του κοινού.

Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου είναι αναγκαία για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού. Επιπλέον, η καθυστέρηση έναρξης της λειτουργίας, έστω και με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους κλοπών ή/και δολιοφθορών. Τέλος, υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα στις εμπορευματικές μεταφορές προς τα γειτονικά κράτη.

Η επανεκκίνηση ενός σιδηροδρομικού δικτύου ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής δρομολογίων απαιτεί σειρά ενεργειών ώστε αυτά να ξεκινήσουν με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας. Οι ενέργειες αυτές χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: επιθεώρηση υποδομών και έναρξη δρομολογίων”, αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του Γιώργου Γεραπετρίτη.

ΟΣΕ – Αναλυτικά ο τρόπος σταδιακής του επανεκκίνησης

Σε πρώτη φάση, θα πρέπει να γίνει επιθεώρηση του δικτύου, η οποία θα διαρκέσει περίπου τέσσερις ημέρες. Ο λόγος είναι ότι μετά το πέρας τόσων ημερών χωρίς κυκλοφορία τρένων, υπάρχει ο κίνδυνος να έχουν δημιουργηθεί βλάβες στις γραμμές ή να υπάρχουν εμπόδια στην επιφάνειά τους.

Κριτήρια για τον καθορισμό των φάσεων της σταδιακής επανεκκίνησης είναι: κοινωνικές ανάγκες, κυρίως σε δρομολόγια προαστιακού και περιαστικού χαρακτήρα που χρησιμοποιούνται από εργαζόμενους, διεθνείς υποχρεώσεις για λειτουργία εμπορευματικών γραμμών, ανάγκες που συνδέονται με τον τουρισμό και συναφείς δραστηριότητες. Υπό το φως των ανωτέρω, θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις.

Η επανεκκίνηση θα ξεκινήσει με δρομολόγια στην περιφέρεια, τη Θεσσαλονίκη, εσωτερικά της Αθήνας αλλά και με μερικά εμπορευματικά δρομολόγια. Στη συνέχεια, θα μπει στο κάδρο ο προαστιακός, ενώ τέλος θα ξεκινήσει την 1η Απρίλη και το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Στις 11 Απριλίου θα προστεθούν και τα υπόλοιπα δρομολόγια κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών.

Παράλληλα, μείζονος σημασίας είναι και η στελέχωση των σταθμών με σταθμάρχες, μηχανοδηγούς και συνοδούς, ενώ θα συσταθεί και υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

Ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές με κατάλληλη εκπαίδευση θα προσληφθούν για να προσδώσουν ασφάλεια και ακεραιότητα στο δίκτυο, ενώ δημιουργείται και Technical Help Desk.

Εκτός από την αναβάθμιση των υποδομών, σημαντική είναι και η διατήρησή τους σε ασφαλές επίπεδο.

Τέλος, σε διάφορα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου θα τοποθετηθούν αστυνομικές δυνάμεις με στόχο την επιτήρηση και την αποφυγή κλοπών και βανδαλισμών.

Την Τετάρτη (15/3), ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης ενημέρωσε τη Βουλή και την επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για την τραγωδία στα Τέμπη.

Σε έναν μήνα, όπως ανέφερε, θα είναι έτοιμο το πόρισμα της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων για την τραγωδία στα Τέμπη. Παράλληλα τόνισε ότι “μέσα στην εβδομάδα θα προκηρυχθεί διεθνής πρόσκληση ενδιαφέροντος για να στελεχωθεί σε ανώτατο επίπεδο ο ΟΣΕ“.

Τέλος, ολοκλήρωσε την ομιλία του στη Βουλή τονίζοντας: “Υπήρξαν οι παθογένειες που συνοδεύουν τα δημόσια έργα με αποτέλεσμα το ανθρώπινο χέρι να έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από ηλεκτρονικά μέσα επιτήρησης. Μέχρι Σεπτέμβριο που θα παραδοθεί όλο το έργο θα υπάρξει αυστηρότερο πλαίσιο σε ό,τι αφορά τη λειτουργία, κάτι που σημαίνει μεγαλύτερο αριθμό προσωπικού στα κρίσιμα πόστα, μείωση δρομολογίων για διασφάλιση της παρακολούθησής τους, μείωση ταχύτητας συρμών, ταχύτατη αποπεράτωση διαδικασιών προσλήψεων, αύξηση μηχανοδηγών και συνοδών μελών, αστυνόμευση δικτύου για κλοπές και δολιοφθορές. Θα γίνει κακούργημα όχι μόνο η κλοπή σιδηροδρομικού υλικού αλλά και η κλεπταποδοχή”.

Την ίδια στιγμή που οι ευθύνες για το δυστύχημα που έχει συγκλονίσει τον καθένα από εμάς, είναι σίγουρο πως πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν, η κυβέρνηση οφείλει να διασφαλίσει το επιβατικό κοινό πως θα μετακινείται με ασφάλεια χρησιμοποιώντας το δίκτυο του ΟΣΕ, να εκσυγχρονίσει το σύστημα τηλεδιοίκησης αλλά και να καταρτίσει κατάλληλα το προσωπικό του για αποφευχθούν λάθη και παραλείψεις.

Εσείς συμφωνείτε με τα μέτρα της κυβέρνησης για την ασφαλή επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου;

Ειδήσεις σήμερα:

Απολογούνται την Παρασκευή οι τρεις κατηγορούμενοι για την τραγωδία στα Τέμπη

Ενημερώνει την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο Γεραπετρίτης για την τραγωδία στα Τέμπη

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις