Η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι ένα από τα σημαντικότερα θέματα της κοινωνίας μας με τα ηλεκτρικά οχήματα να αποτελούν η πιο έξυπνη λύση. Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εκτιμά πως, για την εκπλήρωση αυτού του στόχου, θα πρέπει να αυξηθεί η πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά 36% ετησίως, φτάνοντας γύρω στα 245 εκατομμύρια οχήματα το 2030. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την αύξηση της χωρητικότητας και, κυρίως, την εξέλιξη στον τρόπο ανακύκλωσης των μπαταριών.

Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA) η χωρητικότητα των μπαταριών στα ηλεκτρικά οχήματα θα αυξηθεί πολύ σύντομα, για ένα κλειδί μάλλον στο σημαντικότερο πρόβλημα σε αυτόν τον τομέα. Περισσότερη αυτονομία σημαίνει περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα και, επομένως, αύξηση των παλιών συσσωρευτών έτοιμα για ανακύκλωση.

Πιο αναλυτικά, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου (με κοβάλτιο, λίθιο και νικέλιο) προκαλούν ανησυχία για τον τρόπο εξόρυξής τους και δεν έχουν σχεδιαστεί για ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση. Ο συνδυασμός μηχανικών και υδρομεταλλουργικών τεχνολογιών ανακύκλωσης μπορεί να βελτιώσει την κατάσταση στην ανακύλωση του 80% των υλικών και στην δοκιμή της επαναχρησιμοποίησης μπαταριών, για παράδειγμα στην αποθήκευση ενέργειας σε σταθμούς παραγωγής ενέργειας. Αυτή η διαδικασία μπορεί κιόλας να ανακτήσει έως και το 95% των σπάνιων μετάλλων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εταρείες έχουν επίσης εφαρμόσει πλάνα για αξιοποίηση και ανακύκλωση μέρους αυτών των μπαταριών.

Mε ένα δάνειο ύψους έως και 25 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, στην Πολωνία θα κατασκευαστεί ένα εργοστάριο για ανακύκλωση μπαταριών αυτοκινήτων και άλλων απορριμμάτων που περιέχουν μέταλλα.

Είναι το πρώτο βήμα εξέλιξης στην ΕυρωπαΪκή Ένωση σε έναν κλάδο με μεγάλες προοπτικές για ανάπτυξη.

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις