Βάσεις 2021: Μετά τα αποτελέσματα των πανελληνίων, οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό 2021 μη δίνοντας σημασία στον υπολογισμό των μορίων και τις προβλέψεις.
Σύμφωνα με τα εκπαιδευτήρια Πολύτροπη Αρμονία τα σημερινά στατιστικά του ΥΠΑΙΘ αποκαλύπτουν τάσεις σχετικά με τις υψηλές κλίμακες της βαθμολογίας (από 17 έως 20). Αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί υποτίμηση των πιο μέτριων βαθμών: είναι πιο πολλές οι ευκαιρίες και οι σχολές που αφορούν τη μεσαία κλίμακα, ενώ εκκρεμεί ακόμη η ανακοίνωση της ΕΒΕ.
Όπως αναφέρουν στις εκτιμήσεις τους οι συγκρίσεις δεν πρέπει να περιοριστούν μεταξύ του 2021 και του 2020, αλλά θα πρέπει να εξεταστούν και οι επιδόσεις του 2019 ή και προηγούμενες χρονιές.
Η περιοχή 18-20 (άριστα) ως ενδεικτική και πιο «εύκολη»
Στο 1ο Ε.Π. (Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών) οι επιδόσεις είναι ελαφρά χειρότερες στα αρχαία ελληνικά και στην ιστορία, συγκριτικά με το 2020. Είναι καλύτερες στην κοινωνιολογία και στη νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία. Οι υποψήφιοι/ες είναι ελαφρώς περισσότεροι/ες από το 2020 σε απόλυτο πλήθος (+1000 περίπου). Συγκριτικά με το 2019 είναι καλύτερες τόσο στα αρχαία ελληνικά όσο και στην ιστορία, παρόμοιες στη νεοελληνική γλώσσα και στα λατινικά σε σύγκριση με την κοινωνιολογία. Με βάση τα μαθήματα βαρύτητας είναι χειρότερες στα αρχαία ελληνικά, σε σύγκριση με το 2018, αλλά αρκετά καλύτερες στην ιστορία και ελαφρώς χειρότερες στη νεοελληνική γλώσσα. Επομένως -και με κάθε επιφύλαξη, είναι πιθανό να ανέβουν λίγο οι βάσεις, αλλά όχι πάνω από αυτές του 2018.
Πίνακας 1. Ενδεικτικές Βάσεις 1ου Ε.Π.

Στο 2ο Ε.Π. (Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών)
Και εδώ (ιδίως σε αυτό το πεδίο) οι συγκρίσεις δεν μπορούν να περιοριστούν μεταξύ του 2020 και του 2021. Και εδώ πρέπει οι επιδόσεις να συγκριθούν με αντίστοιχες του 2019, 2018 ή και πριν. Οι επιδόσεις των υποψηφίων στα μαθηματικά είναι εξαιρετικά βελτιωμένες (το 19,01 των υποψηφίων αρίστευσε) σε σύγκριση με το 2020 (14,41), το 2019 (9,74) κ.ο.κ. Αντίστοιχα είναι καλύτερες και στη φυσική (μάθημα που επίσης έχει συντελεστή βαρύτητας) τόσο σε σύγκριση με το 2020 όσο και με το 2019 και το 2018.
Οι επιδόσεις είναι θεαματικά καλύτερες και στη χημεία σε σύγκριση με το 2020 και το 2019, αλλά χειρότερες από το 2018.Αμελητέες είναι οι διαφορές στη νεοελληνική γλώσσα. Το απόλυτο πλήθος των υποψηφίων είναι ελαφρά μειωμένο. σε σύγκριση με το 2020.
Πιθανολογούν ότι οι βάσεις στις περιζήτητες σχολές του πεδίου θα έχουν εντυπωσιακή άνοδο σε σύγκριση με πέρυσι.
Πίνακας 2. Ενδεικτικές Βάσεις 2ου Ε.Π.

Στο 3ο Ε.Π. (Επιστήμες Υγείας και Ζωής) Και εδώ οι συγκρίσεις δεν μπορούν να περιοριστούν μεταξύ του 2020 και του 2021. Και εδώ πρέπει οι επιδόσεις να συγκριθούν με αντίστοιχες του 2019, 2018 ή και πριν. Οι επιδόσεις των υποψηφίων στη βιολογία είναι καλύτερες από αυτές του 2020 (17,78 άριστα έναντι 15,21 το 2020) πολύ χειρότερες από το 2019 (28% άριστα) και ελαφρώς καλύτερες από το 2018 (15,3% άριστα).
Στη χημεία που είναι το δεύτερο μάθημα βαρύτητας οι επιδόσεις είναι πολύ καλύτερες από πέρυσι και από το 2019 (12%, έναντι 6% περίπου το 2020 και 4,2% το 2019) αλλά χειρότερες από το 2018 (23% άριστα). Αντίστοιχα είναι καλύτερες και στη φυσική τόσο σε σύγκριση με το 2020 όσο και με το 2019 και το 2018. Αμελητέες είναι οι διαφορές στη νεοελληνική γλώσσα. Το απόλυτο πλήθος των υποψηφίων είναι αυξημένο σε σύγκριση με το 2020 (+2000 υποψήφιοι/ες).
Πιθανολογού ότι οι βάσεις θα βρεθούν μεταξύ αυτών του 2018 και 2019.
Πίνακας 3. Ενδεικτικές Βάσεις 3ου Ε.Π.

Στο 4ο Ε.Π. ( Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής) Και εδώ οι συγκρίσεις πρέπει να γίνουν όχι μόνον με το 2020 αλλά και με προηγούμενες χρονιές (2019, 2018). Οι επιδόσεις των υποψηφίων είναι πολύ καλύτερες και στα μαθηματικά και στο ΑΟΘ (ειδικά σε αυτό) που είναι και τα μαθήματα βαρύτητας του πεδίου, επομένως έχουν συντελεστή. Είναι καλύτερες και στο ΑΕΠΠ, ενώ αμελητέες είναι οι διαφορές στη γλώσσα. Οι υποψήφιοι είναι ελαφρώς περισσότεροι σε πλήθος συγκριτικά με πέρυσι.
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"