Χωρίς ταξί θα μείνει η Αθήνα για δύο ημέρες, λόγω της 48ωρης απεργίας των αυτοκινητιστών, καθώς οι διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τις οποίες ανέμενε το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) δεν ξεκίνησαν ποτέ.
Απεργία ταξί: Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδικάτου, η 48ωρη απεργία του κλάδου θα πραγματοποιηθεί από τις 6 το πρωί της Τετάρτης 28 Μαΐου έως τις 6 το πρωί της Παρασκευής 29 Μαΐου.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΑΤΑ, «ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών κ. Κώστας Κυρανάκης επιμένει να αρνείται να κάνει διάλογο με το προεδρείο του ΣΑΤΑ παρότι αποστέλλουμε καθημερινά αιτήματα για συνάντηση μαζί του, αντιθέτως έχει επιλέξει να συνομιλεί μόνο με τους “ήπιους” συνδικαλιστές της ΠΟΕΙΑΤΑ».
Αντιθέτως, όπως σημειώνει το ΣΑΤΑ, το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να δηλώσει ότι ακυρώνει την απόφαση για διέλευση των έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας.
«Το δεύτερο ήταν να πει ότι σκέφτεται να εφαρμόσει το καταστροφικό για το ταξί “Σουηδικό μοντέλο”. Το τρίτο ήταν να χρησιμοποιήσει το ταξί για την επιδότηση χρήσης αλκοόλ θέλοντας να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από τα πραγματικά προβλήματα του κλάδου δημιουργώντας συνθήκες κοινωνικού αυτοματισμού».
Το ΣΑΤΑ κατηγορεί τον κ. Κυρανάκη ότι έχει βάλει στο συρτάρι το πολυαναμενόμενο “ερανιστικό νομοσχέδιο” «που διευθετεί κάποιες ανορθογραφίες του παρελθόντος», ενώ εξαπολύει βέλη και για την Ομοσπονδία η οποία σύμφωνα με το Συνδικάτο «αρνείται να συνεργαστεί με το ΣΑΤΑ για την λύση των προβλημάτων. Υπουργείο και Ομοσπονδία θέλουν να αποφασίσουν για εμάς, χωρίς εμάς. Τι άλλο περιέχει η κρυφή ατζέντα Κυρανάκη», αναρωτιέται το ΣΑΤΑ;
Αναφέρει επίσης πως δεν είναι τυχαία η εγκατάσταση «παράνομης πιάτσας της Uber δίπλα στη νόμιμη πιάτσα των Ταξί στο Δ.Α.Α. “ Ελ. Βενιζέλος” ένα μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων του κ. Κυρανάκη».
Απεργία ταξί: Τα αιτήματα του ΣΑΤΑ
Αρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026.
Απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. Ταξί, είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί μόνο φορολογικά βάρη.
Ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό.
Αυστηρότερες ποινές και ελέγχους για την πειρατεία.
Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας.
Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.
Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών για την είσπραξη του κομίστρου.
Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.
Κατάργηση των διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στα 12.000 ευρώ.
Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση.
Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των ταξί.
«Ο αγώνας μας είναι και ενάντια στην ακρίβεια και του κόστους ζωής που καταπνίγει το εισόδημα μας», τονίζει το ΣΑΤΑ σημειώνοντας ότι την περασμένη Δευτέρα απέστειλε επιστολή και στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη για τα αιτήματα του κλάδου.
Λέκκας για τα 4,8 Ρίχτερ στον Κορινθιακό: “Ασυνήθιστος, ξέφυγε από την καθιερωμένη σεισμικότητα”
Μπριζίτ Μακρόν: “Ξεκουμπίσου χαμένε” – Η ατάκα μετά το χαστούκι στον σύζυγό της
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"