Κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε μία νέα σιδηροδρομική τραγωδία στην Πιερία με σύγκρουση δύο τρένων.
Όλα συνέβησαν, όταν συρμός του προαστιακού, που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα, εμφάνισε βλάβη περίπου στις 5 το απόγευμα της Δευτέρας (25.11), με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί στο Σταθμό του Κορινού.
Παράλληλα, η αμαξοστοιχία Intercity 57 που είχε ως προορισμό την Αθήνα και κινούταν κι αυτή στη γραμμή καθόδου, πλησίαζε κανονικά, έχοντας μάλιστα «πράσινους» σηματοδότες, προς το σημείο που βρισκόταν ο χαλασμένος συρμός.
Πώς το κατάλαβαν οι μηχανοδηγοί
Οι μηχανοδηγοί της Intercity διαπίστωσαν τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος, μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον σταθμό ακινητοποιημένος.
Αμέσως, συνομίλησαν μέσω κινητού τηλεφώνου με τον μηχανοδηγό του προαστιακού, προκειμένου να επιβεβαιώσουν πως βρισκόταν σταματημένος ουσιαστικά μπροστά τους.
Τότε, κατάφεραν να φρενάρουν το τρένο, πριν υπάρξει κίνδυνος για τους επιβάτες της αμαξοστοιχίας αλλά και τους ίδιους.
Η ανακοίνωση του ΟΣΕ
Στην πλήρη διερεύνηση περιστατικού «για παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία» που αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα, προχωρούν πολύ προσεκτικά τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΟΣΕ.
Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας, που απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.
«Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό», καταλήγει η ανακοίνωση του ΟΣΕ.
Και δεύτερο περιστατικό καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι
Οι αποκαλύψεις για την κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο δε σταματούν εδώ. Σοκάρει η καταγγελία των εργαζομένων πως δεν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό στο συγκεκριμένο σημείο.
«Το περιστατικό αυτό δεν είναι το πρώτο στην περιοχή του Σ.Σ. Κορινός αλλά το 2ο τον τελευταίο χρόνο καθώς σύμφωνα με αναφορά άλλου μηχανοδηγού, που έχει κατατεθεί στην Hellenic Train, στις 16.12.2023 εκτελώντας την αμαξοστοιχία 11595 ενημερώθηκε από τον σταθμό Πλατέως –τηλεφωνικά λόγω κακής ποιότητας επικοινωνιών- ότι η αμαξοστοιχία IC 53 έχει ακινητοποιηθεί εντός του Σ.Σ. Κορινού λόγω τεχνικού προβλήματος αλλά η ένδειξη κάλυψης του σταθμού ήταν λανθασμένα πράσινη, αντί για κόκκινη!», αναφέρει η καταγγελία των σιδηροδρομικών υπαλλήλων.
Τι προβλέπει η συμφωνία κατάπαυσης του πυρός ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χεζμπολάχ
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"