Στην αστραφτερή φιλμογραφία της Αλίκης Βουγιουκλάκη, υπάρχει και μια ταινία που σπάνια προβάλλεται από την ελληνική τηλεόραση. Ο λόγος για το συγκλονιστικό «Ταξίδι» του 1961, μια κινηματογραφική στιγμή που αναδεικνύει μια άλλη, πιο ώριμη και βαθιά ερμηνευτική πλευρά της αγαπημένης μας Αλίκης.
Στο «Ταξίδι», η Αλίκη Βουγιουκλάκη μεταμορφώνεται στην Μαρίνα, μια νέα γυναίκα που παλεύει με τη σκληρή πραγματικότητα της φτώχειας σε μια λαϊκή συνοικία του Πειραιά. Ζει ασφυκτικά μαζί με τη μητέρα της (Ελένη Ζαφειρίου) και την αδερφή της (Μαργαρίτα Λαμπρινού) και ονειρεύεται μια ζωή απαλλαγμένη από τη μιζέρια και τις κοινωνικές αγκυλώσεις.
Διαβάστε επίσης: Αλίκη Βουγιουκλάκη: Ποια ήταν η μοναδική της ταινία που αποδείχθηκε μεγάλη αποτυχία
Σε αυτό το δύσκολο ταξίδι της, μοναδικοί της σύντροφοι είναι ο ιδιόρρυθμος τρελο-Μανώλης (Βασίλης Διαμαντόπουλος) και ο πληγωμένος από τον αλκοολισμό Ρώσος Γρηγόρης Γαβρίλοβιτς (Νότης Περγιάλης), δύο φιγούρες που μοιάζουν να έχουν ναυαγήσει στα δικά τους ανεκπλήρωτα όνειρα. Η γνωριμία της με τον Στέφανο (Νίκος Κούρκουλος), έναν εργάτη που κουβαλά κι αυτός τα δικά του αδιέξοδα, πυροδοτεί μια αγνή αλλά προδιαγεγραμμένη ερωτική ιστορία.
Ο Στέφανος παραμένει νομικά δεσμευμένος με τη σύζυγό του (Λίλη Παπαγιάννη), και οι κοινωνικές πιέσεις, σε συνδυασμό με τους προσωπικούς του δαίμονες, οδηγούν την ιστορία σε ένα τραγικό και αναπόφευκτο φινάλε. Η Μαρίνα, σαν μια σύγχρονη Στέλλα του Μιχάλη Κακογιάννη, γίνεται θύμα της αγάπης και της ανδρικής αδυναμίας, σε μια σκηνή που κόβει την ανάσα.
Ο λόγος που η ταινία προβάλλεται σπάνια
Αυτό που καθιστά το «Ταξίδι» μια ξεχωριστή στιγμή στην καριέρα της Αλίκης Βουγιουκλάκη είναι η ερμηνεία της, η οποία απέχει πολύ από την εικόνα που είχε συνηθίσει το κοινό. Είναι λιτή, εσωτερική, γεμάτη αλήθεια και συναίσθημα, χωρίς τις γνωστές τσαχπινιές και τις ρομαντικές κορόνες που την είχαν καθιερώσει.
Η σκηνοθετική ματιά του Ντίνου Δημόπουλου αποτυπώνει με ευαισθησία την ασφυξία των λαϊκών γειτονιών, τη μοναξιά των περιθωριοποιημένων και την απελπισία των ανεκπλήρωτων ονείρων.
Η σπανιότητα με την οποία προβάλλεται το «Ταξίδι» στην τηλεόραση αποτελεί ένα μικρό πολιτιστικό αίνιγμα. Ίσως δεν “ταιριάζει” στο πιο ανάλαφρο και εμπορικό προφίλ που έχει συνδεθεί με την Αλίκη Βουγιουκλάκη.
Ίσως η σκληρή πραγματικότητα της ταινίας, ο ρεαλισμός της και το τραγικό της τέλος, με την Αλίκη να αφήνει την τελευταία της πνοή πέφτοντας πάνω στο μαχαίρι του Κούρκουλου, να θεωρούνται “βαριά” για την prime time.
Αχαΐα: Σοκ με εκδικητικές τιμωρίες διευθύντριας σχολείου σε μαθητές – “Θέλω να βλέπω δάκρυα”
Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΖΑΓΟΡΙ: Χρυσός Χορηγός στο 12ΟXTERRAGreece για 4η συνεχόμενη χρονιά
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"