Γιατί τα Labubu έχουν γίνει το νέο best seller της αγοράς – Ποιο είναι το μικροσκοπικό κουκλάκι
Έχουν μετατραπεί σε ένα παγκόσμιο πολιτιστικό και οικονομικό φαινόμενο

Μια μικροσκοπική λούτρινη κούκλα-ξωτικό, το Labubu, έχει μετατραπεί στο απόλυτο παγκόσμιο φαινόμενο, εκτοξεύοντας την κινεζική Pop Mart σε μία από τις κορυφαίες εταιρείες παιχνιδιών παγκοσμίως. Με ετήσιες πωλήσεις που αγγίζουν τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια, το Labubu δεν είναι απλώς ένα παιχνίδι, αλλά ένα σύμβολο της σπάνιας παγκοσμιοποίησης ενός κινεζικού καταναλωτικού brand.
Ποιο είναι το μικροσκοπικό κουκλάκι
Το Labubu, ένα «άσχημο αλλά χαριτωμένο» πλασματάκι μεγέθους παλάμης, που διατίθεται από την Pop Mart με έδρα το Πεκίνο, γνώρισε μια εκρηκτική άνοδο δημοτικότητας τον τελευταίο χρόνο. Η ζήτηση είναι τόσο έντονη που έχουν ξεσπάσει συμπλοκές σε καταστήματα για την απόκτησή του, ενώ στην δευτερογενή αγορά η τιμή του εκτοξεύεται ακόμα και στο τριπλάσιο της λιανικής.
Το Labubu έχει γίνει viral φαινόμενο στο TikTok, δημιουργώντας τεράστιες ουρές έξω από τα καταστήματα Pop Mart από το Παρίσι μέχρι το Λος Άντζελες. Ακόμη και διασημότητες όπως η Dua Lipa, η Rihanna και η Lisa των Blackpink έχουν υιοθετήσει το χαμογελαστό τερατάκι ως stylish αξεσουάρ τσάντας.
Η παγκόσμια κυριαρχία της Pop Mart
Η επιτυχία του Labubu είναι ενδεικτική της εντυπωσιακής πορείας της Pop Mart, η οποία ιδρύθηκε το 2010 από τον τότε εικοσάχρονο Wang Ning. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας έχει φτάσει τα 40 δισεκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας τη συνολική αξία των αμερικανικών κολοσσών Hasbro και Mattel.
Η Pop Mart έχει ξεκινήσει μια φιλόδοξη παγκόσμια επέκταση, με στόχο να μιμηθεί την επιτυχία της Lego και να πραγματοποιεί το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών της εκτός Κίνας. Μέχρι το τέλος του περασμένου έτους, διέθετε 130 φυσικά καταστήματα και 192 σημεία πώλησης αυτόματων πωλητών εκτός της ηπειρωτικής Κίνας, κυρίως σε ΗΠΑ, Ευρώπη και νοτιοανατολική Ασία, ενώ απευθύνεται στους καταναλωτές και μέσω διαδικτυακών πλατφορμών όπως η Amazon και το TikTok.
Τα «τυφλά κουτιά» και η συλλεκτική μανία
Ένας βασικός παράγοντας της επιτυχίας της Pop Mart είναι το επιχειρηματικό μοντέλο των «τυφλών κουτιών». Τα παιχνίδια πωλούνται σε συσκευασίες όπου ο πελάτης δεν γνωρίζει ποιον συγκεκριμένο χαρακτήρα έχει αγοράσει μέχρι να ανοίξει το κουτί. Αυτό το στοιχείο έκπληξης ενθαρρύνει τις επαναλαμβανόμενες αγορές και τροφοδοτεί μια ζωντανή δευτερογενή αγορά, ειδικά μεταξύ των συλλεκτών που προσπαθούν να ολοκληρώσουν τα σετ τους.
Ενώ τα μικρά Labubu πωλούνται συνήθως στην Κίνα για περίπου 10 δολάρια, υπάρχουν και μεγαλύτερες, συλλεκτικές εκδόσεις σε πολύ υψηλότερες τιμές, όπως η αποκλειστική για τη Σαγκάη κούκλα Mega Space Molly που πωλείται λιανικά για 1.299 γιουάν.
Η ζήτηση για τα προϊόντα της Pop Mart, και ειδικά για το Labubu, είναι τόσο μεγάλη που η εταιρεία αναγκάστηκε να αναστείλει δύο φορές τις πωλήσεις σε Λονδίνο και Σεούλ λόγω συμπλοκών μεταξύ πελατών. Ωστόσο, αυτή η επιτυχία δεν είναι χωρίς προβλήματα.
Πρόσφατα, η κρατική People’s Daily επικαλέστηκε νομικούς εμπειρογνώμονες που ζήτησαν αυστηρότερη ρύθμιση των «τυφλών κουτιών», εκφράζοντας ανησυχίες για τον κίνδυνο εθισμού μεταξύ ανηλίκων. Η έκθεση αυτή είχε άμεσο αντίκτυπο στις μετοχές της Pop Mart, οι οποίες μειώθηκαν κατά περίπου 5% στο Χονγκ Κονγκ μετά τη δημοσίευσή της.
Παρά τις προκλήσεις, το Labubu και το καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο της Pop Mart έχουν αποδείξει ότι η δημιουργικότητα και μια έξυπνη στρατηγική μάρκετινγκ μπορούν να μετατρέψουν ένα μικρό παιχνίδι σε ένα παγκόσμιο πολιτιστικό και οικονομικό φαινόμενο.
Ακολούθησε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις