Στο στόχαστρο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) μπαίνουν όσοι φορολογούμενοι παρουσιάζουν τεράστιες αποκλείσεις ανάμεσα στα δηλωθέντα εισοδήματα και τις δαπάνες διαβίωσης, αλλά και 20 influencers, οι οποίοι έχουν έντονη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Όμηρος Τσάπαλος, μίλησε σήμερα (12.2.2025) στο Action24, για το θέμα που προέκυψε με τους ελέγχους της ΑΑΔΕ.
Μαζικοί έλεγχοι
«Πριν από έναν χρόνο είχε ξεκινήσει μια τεράστια διασταύρωση στοιχείων από την ΑΑΔΕ. Ελέγχθηκαν 3,8 εκατ. ΑΦΜ, φυσικά και νομικά πρόσωπα», ανέφερε ο κ. Τσάπαλος.
«Αυτοί οι μαζικοί έλεγχοι κατέληξαν σε περίπου 800 άτομα, τα οποία, ενώ δηλώνουν πολύ χαμηλά ποσά ως εισοδήματα, 10.000, 20.000, 30.000 ευρώ το χρόνο, παρουσιάστηκαν, σύμφωνα με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές που έχουν κάνει και τις αγορές, να έχουν εισοδήματα πολλαπλάσια, εκατονταπλάσια, κάποιοι από αυτούς. Δηλαδή να έχει κάποιος 10.000 ευρώ εισόδημα και να σπαταλάει 300.000 – 400.000 ευρώ το χρόνο. Είναι 800 άτομα σ’ ένα σύνολο του πλήθους που ανέφερα», υπογράμμισε ο κ. Τσάπαλος.
Θα κληθούν να δώσουν εξηγήσεις
«Ο καθένας από αυτούς θα κληθεί να δώσει εξηγήσεις, η ΑΑΔΕ βρίσκεται σε διαδικασία επικοινωνία με αυτούς τους ανθρώπους. Μπορεί οι εξηγήσεις που θα δώσουν να είναι πειστικές, περιμένουμε να δούμε. Αυτά αφορούν το 2023, θα ξεκινήσει η ίδια διαδικασία και για το 2024 με τη χρήση πιο εξελιγμένων ψηφιακών μεθόδων», ανέφερε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών.
Πώς θα γίνονται οι έλεγχοι
«Οι έλεγχοι θα γίνονται ψηφιακά με τη χρήση αλγορίθμων. Θα τσεκάρουμε τις δαπάνες, τα δηλωθέντα, τις κινήσεις λογαριασμών, όπου επιτρέπεται και δεν χρειάζεται άρση τραπεζικού απορρήτου, προκειμένου όλα αυτά να μπουν σε μια ενιαία πλατφόρμα, να αξιολογηθούν και να βγει ένα πλήθος υποψήφιων προς έλεγχο», σημείωσε ο κ. Τσάπαλος.
«Έχει συσταθεί μια task force, μια ομάδα κρούσης μέσα στην ΑΑΔΕ που κάνει μόνο αυτό. Σκανάρει ουσιαστικά την δραστηριότητα influencers στο διαδίκτυο. Προσοχή δεν σκανάρουμε απλών προσώπων. Δεν γινόμαστε ”Μεγάλοι Αδελφοί”, για να δούμε αν κάνει μπάνιο σε πισίνα ή σε θάλασσα, αν έχει ακριβό αυτοκίνητο», πρόσθεσε.
Σχετικά με τις αναρτήσεις που κάνουν οι influencers που έχουν εμπορικό περιεχόμενο, ο κ. Τσάπαλος τόνισε ότι «όταν υπάρχουν όμως άνθρωποι που έχουν εμπορική δραστηριότητα στο διαδίκτυο, διαφημίζουν προϊόντα εξόφθαλμα και κάνουν μια συναλλαγή με μια επιχείρηση που τους δίνει ένα προϊόν και τους λέει ”προωθήστε το” εκεί μιλάμε για μια άλλη περίπτωση έρευνας, εκεί μιλάμε για εμπορική δραστηριότητα που χρήζει ελέγχου».
«Μάλιστα, όλες οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης επιβάλουν το εξής: αν εγώ πάω και διαφημίσω ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, οφείλω να το πω ότι είναι τοποθέτηση προϊόντος, μια εμπορική συναλλαγή με έναν προμηθευτή, μια εταιρεία. Αν δεν το κάνω, μπαίνω στο στόχαστρο και αυτό δεν συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα», σημείωσε.
«Η Κομισιόν ξεκίνησε μεγάλη έρευνα σε όλη την Ευρώπη για influencers που δεν δηλώνουν αυτά που βγάζουν. Μιλάμε για μεγάλες περιπτώσεις, ανθρώπους της showbiz, με εκατομμύρια followers. Ταρίφα δεν υπάρχει γιατί μιλάμε για μαύρα χρήματα. Κινούνται διάφορα ποσά και κοστολόγια. Μπορεί και μια ανάρτηση να χρειαστεί να δώσει 5.000 – 10.000 ευρώ για να γίνει από έναν μεγάλο influencer. Μιλάμε για πάρα πολλά χρήματα, αυτές οι περιπτώσεις ελέγχονται. Υπάρχουν και σοβαροί influencers που κάνουν κανονικά τη δουλειά τους», κατέληξε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών.
Πιερία: Στη φυλακή η 34χρονη δολοφόνος – “Μακάρι να μπορούσα να γυρίσω τον χρόνο πίσω”
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ"