Αντιδράσεις από πλευράς των συγγενών θυμάτων στα Τέμπη προκάλεσε η ανακοίνωση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ που παρουσιάστηκε σήμερα, 27 Φεβρουαρίου.

Συγκεκριμένα, ο δικηγόρος οικογενειών θυμάτων, Στέλιος Σούρλας, είπε στο Open ότι «το γνωρίζουμε και είναι πασιφανές ότι η πυρόσφαιρα δεν προήλθε από τα έλαια σιλικόνης».

«Υπάρχουν άλλα ζητήματα που πρέπει να απαντηθούν και αυτό πρέπει να γίνει από τους ειδικούς», υπογράμμισε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, θα έπρεπε να διοριστεί πραγματογνώμονας εξειδικευμένος στις εκρήξεις.

Ο τεχνικός σύμβουλος των οικογενειών, Αχιλλέας Μιχόπουλος, τόνισε από την πλευρά του ότι το πόρισμα «δεν φαίνεται να απαντά με σαφήνεια» σε κομβικά ερωτήματα.

«Δεν φαίνεται ότι παρέχεται επαρκής ερμηνεία για την πυρόσφαιρα, τεκμηριωμένη από εγκεκριμένους διεθνείς οργανισμούς», εξήγησε.

«Στοιχεία υπάρχουν, αρκεί να θέλουμε να τα δούμε. Υπάρχουν μαρτυρίες για οσμές, αναλύσεις και δείγματα», συμπλήρωσε.

Η δικηγόρος Μαρία Χατζηκωνσταντίνου σχολίασε ότι «το πόρισμα δεν μας έδωσε τις απαντήσεις που περιμέναμε γιατί είχαμε απώλεια των αποδεικτικών στοιχείων και δεν τηρήθηκε το πρωτόκολλο».

«Περιμέναμε να ακούσουμε για τις ευθύνες, ακόμα και για το πώς χάθηκαν αποδεικτικά στοιχεία», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τη νομική ερμηνεία του πορίσματος, η δικηγόρος είπε πώς επιχειρείται να δημιουργηθούν αμφιβολίες υπέρ των κατηγορούμενων.

«Παραδέχονται την ύπαρξη πυρόσφαιρας, αλλά δεν εξηγούν πώς προκλήθηκε», τόνισε η Μαρία Χατζηκωνσταντίνου.

«Επιχειρείται να δημιουργηθεί τεκμήριο αθωότητας, υπέρ μείωσης κατηγορητηρίου από κακουργηματικό σε πλημμεληματικό χαρακτήρα», εκτίμησε.

«Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ εποπτεύεται από το υπουργείο Μετοφορών, αυτό τα λέει όλα. Είναι εγκαλούμενο αυτό το υπουργείο», τόνισε χαρακτηριστικά στο Open η δικηγόρος.

Τι αναφέρει το πόρισμα για τα έλαια σιλικόνης και την πυρόσφαιρα

Τις αιτίες που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη περιγράφει αναλυτικά το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας των Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Στο πόρισμα καταδεικνύονται οι χρόνιες παθογένειες στον ελληνικό σιδηρόδρομο που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία με τους 57 νεκρούς, αλλά και τα ανθρώπινα λάθη.

Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ (στα αγγλικά)

Επίσης, γίνεται αναφορά στα έλαια σιλικόνης, για τα οποία έχει γίνει πολύς λόγος τελευταία: “Βάσει των παρατηρήσεων που μπορούσαν να γίνουν, δεν υπάρχει ένδειξη ότι ο τεχνικός εξοπλισμός του εμπλεκόμενου τροχαίου υλικού προκάλεσε το σχηματισμό και την επέκταση της τεράστιας πυρόσφαιρας που προέκυψε μετά την σύγκρουση, η οποία στη συνέχεια προκάλεσε δευτερεύουσες πυρκαγιές. Με τα υπάρχοντα στοιχεία είναι αδύνατο να προσδιοριστεί τι ακριβώς προκάλεσε αυτό το φαινόμενο, αλλά προσομοιώσεις και εκθέσεις ειδικών υποδεικνύουν την πιθανή παρουσία ενός άγνωστου μέχρι στιγμής καυσίμου”.

Στη συνέντευξη Τύπου μετά την παρουσίαση, ο επικεφαλής ασφαλείας και επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης Σιδηροδρόμων και μέλος της επιτροπής διερεύνησης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ Bart Accou τόνισε:

“Λάβαμε υπόψιν τα πάντα σχετικά με τη φωτιά. Τα έλαια σιλικόνης είναι απίθανο να έπαιξαν ρόλο στην πυρόσφαιρα και στην ανάπτυξη φωτιάς. Με αυτό συμφωνούν αναλύσεις ειδικών που διαθέτουμε”.

Ο κ. Accou σημείωσε επίσης ότι “υπήρξαν εκτιμήσεις για το ποιο θα μπορούσε να είναι το καύσιμο, αλλά παραμένουν εκτιμήσεις”, λέγοντας ότι δεν έγινε σωστή επιθεώρηση του χώρου του δυστυχήματος, με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί πολύτιμα στοιχεία.

Το μόνο στο οποίο μπορέσαμε να καταλήξουμε είναι πως οι μηχανές του τρένου ή το επίσημα καταγεγραμμένο φορτίο του δεν μπορεί να εξηγήσει την πυρόσφαιρα” επισήμανε.

Ειδήσεις σήμερα:

Βασίλης Καλογήρου: Οι αντιφάσεις για τα φάρμακα, το ψυχωσικό επεισόδιο και οι ώρες της “αρπαγής”

Ο Τραμπ ανοίγει μέτωπο με την ΕΕ: Σε ποια προϊόντα βάζει δασμούς – “Σθεναρή” αντίδραση υπόσχεται η Κομισιόν

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις