Το να εργάζεται ως οδηγός φορτηγός δεν ήταν πάντα εύκολο για την Μπεγκόνα Ουρμενέτα αλλά η ίδια αγαπά τη δουλειά της και λέει ότι η Ισπανία χρειάζεται περισσότερους ανθρώπους σαν εκείνη περισσότερο από ποτέ καθώς η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με οξεία έλλειψη οδηγών φορτηγών.

Η 59χρονη διαζευγμένη, μητέρα δύο παιδιών και γιαγιά δύο εγγονιών διανύει μεγάλες αποστάσεις με φορτηγά που μεταφέρουν τα πάντα, από ψάρια έως επικίνδυνες ουσίες, για 26 χρόνια.

“Σίγουρα πρέπει να αποδείξεις την αξία σου ξανά και ξανά…Όταν ξεκίνησα, έλεγαν…’Η Μπεγκόνα είναι γυναίκα, δεν μπορεί να μεταφέρει ένα ψυγείο, δεν μπορεί να μετακινήσει παλέτες”…

“Αν τους ευχαριστεί, ας το λένε. Διότι έως τώρα μπορώ και το κάνω και αν δεν μπορώ, ζητάω βοήθεια”, δήλωσε η Ουρμενέτα, που προέρχονται από την περιοχή της Βαλένθια στην ανατολική Ισπανία.

Οι γυναίκες αντιστοιχούν μόνο στο 4% των οδηγών φορτηγών στην Ισπανία, συγκριτικά με 20% για τους οδηγούς ταξί ή λεωφορείων. Η κυβέρνηση έχει δώσει εντολή για αναθεώρηση μέτρων με σκοπό να προσελκύσει περισσότερες γυναίκες και νεότερους ανθρώπους στον κλάδο, όπου η δουλειά μπορεί να είναι απαιτητική από σωματική άποψη και συχνά μοναχική, καθώς οι οδηγούν μένουν μακριά από τα σπίτια τους και τις οικογένειές τους για μεγάλα διαστήματα.

ΕΛΛΕΙΨΗ

Ενώ η μέση ηλικία ενός οδηγού φορτηγού στην Ισπανία είναι τώρα τα 50 έτη, η Ουρμενέτα πιστεύει ότι μέσα σε 10 χρόνια, δεν θα υπάρχει κανένας για να μεταφέρει τα προϊόντα της χώρας.

“Η σημερινή έλλειψη 10.000 με 20.000 οδηγών φορτηγών στην Ισπανία είναι το τίποτα, είναι η κορυφή του παγόβουνου”, δήλωσε η ίδια σε δημοσιογράφο του Reuters, που τη συνόδεψε σε μια διαδρομή 32 ωρών μεταφέροντας σταφίδες από το Τόρρεντ της Βαλένθια στο Περπινιάν της Γαλλίας.

Η έλλειψη οδηγών φορτηγών σε καμία περίπτωση δεν περιορίζεται στην Ισπανία, όπως δείχνουν τα προβλήματα με τις εφοδιαστικές αλυσίδες που προέκυψαν νωρίτερα φέτος καθώς η παγκόσμια οικονομία άρχισε να εξέρχεται από την πανδημία του κορονοϊού και τα lockdown που επιβλήθηκαν.

Μόνο η Ευρώπη είναι αντιμέτωπη με έλλειψη περίπου 400.000 οδηγών φορτηγών, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Οδηγών Φορτηγών.

Στην Ισπανία, η εθνική ένωση των οδηγών φορτηγών, η Fenadismer, ανέστειλε τριήμερη απεργιακή κινητοποίηση που είχε εξαγγελθεί για την εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα αφού η κυβέρνηση δέχθηκε το αίτημά τους οι οδηγοί να μην πρέπει πλέον να φορτώνουν και να ξεφορτώνουν τα εμπορεύματα από τα οχήματα.

Ο αναπληρωτής επικεφαλής του Fenadismer Χουάν Χοσέ Χιλ είπε ότι ελπίζει πως θα βελτιωθούν οι συνθήκες στον κλάδο χάρη στις εργασιακές μεταρρυθμίσεις στην Ισπανία που ενισχύουν τα συνδικάτα στις μισθολογικές διαπραγματεύσεις και σε μια νέα οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που στόχο έχει να εξισώσει τους όρους για τις μεταφορικές εταιρίες σε όλη την ΕΕ.

Η Ουρμενέτα είναι λιγότερο αισιόδοξη, λέγοντας ότι αναμένει πως λιγότεροι νεόι άνθρωποι θα στραφούν σε μια τόσο απαιτητική δουλειά με σχετικά χαμηλό μισθό.

“Οι δουλειές σε εργοστάσια είναι πολύ πιο ελκυστικές. Ο κόσμος μπορεί να πηγαίνει σπίτι του κάθε μέρα”, δήλωσε.

Ακολουθήστε το debater.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις