Σημερινό Debate
Ψήφισε Εδώ

Οδοιπορικό του DEBATER στην Πολύαιγο – Το μεγαλύτερο “ακατοίκητο” νησί του Αιγαίου με τα γαλάζια νερά! (pics&vid)

Η ιστορία του Αυγουστή που συγκινεί
Κυκλάδες

ΚυκλάδεςΤο συγκρότημα νησιών που μπορεί να μην έχει πολύ πράσινο, να έχει συχνούς ανέμους, αλλά είχε καταπληκτικά νερά! Η Πολύαιγος αποτελεί ένα από αυτά και μπορώ να σας πω ότι όσες φορές και να την έχω πλησιάσει αρκετά πηγαίνοντας στην Κίμωλο πάντα είχε ανέμους και δεν μπορούσαμε να την επισκεφθούμε.

Η Πολύαιγος μπορεί να είναι “ακατοίκητο” νησί, αλλά είναι το μεγαλύτερο πανελλαδικά! Πήρε το όνομα του επειδή έχει πολλές αίγες, κατσίκες. Χαρακτηριστικό είναι ότι όταν κάναμε το οδοιπορικό, συναντήσαμε πολλές να κυκλοφορούν ελεύθερες μέσα στο τεράστιο νησί.

Το νησί είναι ακατοίκητο πλέον, μένει ένα ανδρόγυνο που πηγαινοέρχεται ανάμεσα σε Κίμωλο και Πολύαιγο. Με τα παιδιά τους να έχουν φύγει και να μένουν οι δυο τώρα εκεί φροντίζοντας τα ζωντανά τους. Είναι ο Πέτρος Μαριάννος και η κα. Ελευθερία που μόλις μας είδαν θέλησαν να μας δείξουν το σπίτι τους. Δίπλα ακριβώς είναι το εκκλησάκι της “Κοιμήσεως της Θεοτόκου”. Μας πήρε με το τρακτέρ και μας ανέβασε πάνω.

Κυκλάδες: Η ιστορία του Αυγουστή που συγκινεί

Παππούς και εγγονός

Ο Αυγουστής Γαλανός είναι 28 ετών και όπως εξομολογείται στην κάμερα του DEBATER πήρε μια παράδοση χρόνων από τον παππού του Αυγουστή, την εκσυγχρόνισε και την συνδύασε με αυτό που σπούδασε και αγαπά, τη μαγειρική! “Βρήκα τον τρόπο να μείνω στο νησί μου…Εδώ που γεννήθηκα και μεγάλωσα“, τονίζει. Δεν το εγκατέλειψε όπως έκαναν οι περισσότεροι νέοι στην ηλικία του.

Το σύγχρονο καΐκι “Captain Avgoustis” ανακατασκευάστηκε μετά από πολλά χρόνια για να ξεναγεί σήμερα τους τουρίστες στην όμορφη Πολύαιγο και όχι μόνο! Έχει τη δίκη του ιστορία καθώς ο παππούς του Αυγουστή, ο κάπτεν Αυγουστής ήταν ο λαντζίερης της Κιμώλου. “Έβγαζε τον κόσμο από τα καράβια, τον μετέφερε από την Μήλο στην Κίμωλο. Μετέφερε από τα γύρω νησιά, κατσίκια, εμπορεύματα, φάρμακα. Ξεκίνησε την δραστηριότητα του αυτή το 1967 με αυτό το σκάφος και σταμάτησε το 2003. Εμείς το πήραμε το 2019 και το ανακατασκευάσαμε εξολοκλήρου. Είναι ένα σύγχρονο παραδοσιακό χειροποίητο καΐκι πλέον“, τονίζει.

Κατασκευάστηκε στον Ταρσανά Σύρου το 1967 και το 2003 σταμάτησε μένοντας δεκαεφτά έτη παροπλισμένο. Το 2019 ξεκίνησε ολική ανακατασκευή και το 2021 ξεκίνησε τα ονειρικά ταξίδια στην Πολύαιγο.

Κυκλάδες – Κάτω Μυρσίνη: Η μεγαλύτερη παραλία της Πολυαίγου

Ξεκινήσαμε την εξερεύνηση με το καΐκι του Αυγουστή από την Κίμωλο στην περιοχή Ψάθη, για την Πολύαιγο. Πρώτη μας στάση η Κάτω Μυρσίνη, υπάρχει και η πάνω. Αλλά η κάτω είναι η μεγαλύτερη παραλία του νησιού με άμμο και μεγάλη έκταση. Κάναμε βουτιά στα δροσερά νερά της και κολυμπήσαμε μέχρι να βγούμε στην ακτή.

Στη συνέχεια, ανεβήκαμε στο χειροποίητο καΐκι και συνεχίσαμε για τον γύρο της Πολυαίγου. Στη διαδρομή μας συναντήσαμε την “Άσπρη Πούντα” με τις μικρές σπηλιές που είναι η μια δίπλα στην άλλη. Μας είπε ο Αυγουστής ότι συχνά βλέπουν πρόβατα εκεί μέσα με το σκηνικό να θυμίζει φυσική “στάνη”!

Κυκλάδες: Τα φημισμένα Γαλάζια νερά της Πολυαίγου

Μην μπερδευτείτε και ψάχνετε παραλία, τα γαλάζια νερά τα απολαμβάνεις μόνο αν έχεις δικό σου σκάφος η πας μια εκδρομή οικονομική όπως κάναμε εμείς με την “Bay cruises” και το παραδοσιακό χειροποίητο καΐκι του Αυγουστή. Πέντε ώρες γεμάτες απόλαυση γαστρονομική, αλλά και φυσική. Τα γαλάζια νερά οφείλουν το χρώμα τους στους χρωματισμούς που βρίσκονται γύρω τους. Σε συνδυασμό και με το φως του ήλιου και τον λευκό βράχο, δημιουργείται αυτό το μοναδικό γαλάζιο νερό.

Κάναμε βουτιά στα γαλάζια νερά και βάλαμε γυαλάκια να δούμε τον υπέροχο βυθό τους. Λίγο πιο πέρα ήταν τα μεταλλεία. Εκεί που παλιά έκαναν εξόρυξη μέταλλα. Χαρακτηριστική η τρύπα πάνω στον βράχο. Η περιοχή εκεί της Πολυαίγου ονομάζεται “Του Γρηγορίου” ή αλλιώς “Φικιάδα”.

Στην Πολύαιγο γύρω της υπάρχουν ψηλοί βράχοι. Οι λεγόμενοι “καλόγεροι“, ψηλές βραχονησίδες που ξεπροβάλουν απότομα από το νερά. Περάσαμε ανάμεσα τους και το τοπίο σου κόβει την ανάσα!

Κάποιοι μάλιστα παίρνουν περίεργα σχήματα κάνοντας το τοπίο να μοιάζει άγριο, αλλά παράλληλα μοναδικό.

Συκιά: Στο νοτιότερο άκρο της Πολυαίγου και η γαστρονομία της Κιμώλου

Με όλα αυτά που βλέπαμε και απολαμβάναμε, ο χρόνος περνούσε γρήγορα. Στην τρίτη στάση μας, είχαμε φτάσει στο νοτιότερο άκρο του μεγαλύτερου ακατοίκητου νησιού. Η μικρή παραλία της Συκιας που λένε και οι ντόπιοι εδώ. Κάναμε μια βουτιά και απολαύσαμε λαδένια Κιμώλου (θυμίζει την πίτσα με ντομάτα και κρεμμύδι. Λένε ότι την πρώτη πίτσα την “ανακάλυψαν” στην Κίμωλο) με μανούρα από την μητέρα του Αυγουστή. Μπρουσκέτα με φάβα Σαντορίνης, κάπαρη και κριταμο (φυτρώνει κοντά στη θάλασσα) με γαύρο μαρινάτο.

Η Πολύαιγος είναι ένας από τους καλύτερους vip προορισμός για θαλαμηγούς και σκάφη. Εμείς με το παραδοσιακό καΐκι του “Captain Avgoustis” κάναμε τη διαφορά ανάμεσα στα χλιδάτα γιοτ που ήταν αραγμένα σε κολπίσκους της Πολυαίγου.

Συνεχίσαμε τον γύρο του νησιού βλέποντας την περιοχή «κακόβολα» και τον φάρο που είναι χτισμένος στο ύψωμα του βράχου. Νομίζεις ότι θα πέσει, όμως στέκεται εκεί να ενημερώνει τους ναυτικούς ότι είστε μπροστά στο μεγαλύτερο «ακατοίκητο» νησί της Ελλάδος.

Πιο πέρα η σπηλιά της φαναρας είναι στην άκρη του νησιού με νερό να μπαίνει στο εσωτερικό της και πιο πάνω να είναι ανοιχτή με το φως του ήλιου να την φωτίζει μέσα και να αναδεικνύει αυτό το φυσικό σημείο ομορφιάς.

Στη συνέχεια, είδαμε στα βουνά της Πολυαίγου κάτι να ξεπροβάλει. Ήταν ο βράχος που λένε οι ντόπιοι ότι μοιάζει με δρομέα. Δεν μπορώ να πω ότι έμοιαζε με δρομέα, αλλά ότι κάτι σχηματιζόταν, αυτό ήταν το μόνο σίγουρο…

Ο “δρομέας” στη μέση ξεπροβάλει

Κυκλάδες: Η παραλία της Παναγιάς τ’ αυλάκι

Η εκδρομή μας πριν τελειώσει, μας έκαναν μια τελευταία στάση για βουτιές σε μια από τις πιο γνωστές παραλίες του νησιού. Η παραλία της Παναγιάς τ’ αυλάκι έχει άμμο και σημείο να δένουν τα σκάφη που αφήνουν τουρίστες στο σημείο. Εκεί αράζει και το καΐκι του ο μοναδικός κάτοικος του νησιού που σας είχαμε πει παραπάνω.

Στο παραδοσιακό καΐκι μας προσέφεραν φρουτοσαλάτα και φύγαμε από την Πολύαιγο με μια “γλυκιά” ανάμνηση. Αυτή του καλοκαιριού που μας αποχαιρετά…

Η Πολυαιγος θα είναι εκεί να σας περιμένει κάθε καλοκαίρι για να την ανακαλύψετε.

Η εκδρομή τελείωσε με τον βράχο στην Κίμωλο που μοιάζει με ελέφαντα…

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΛΑΖΟΣ ΜΑΝΤΙΚΟΣ

Ειδήσεις σήμερα:

Δύο τυχερά ζώδια θα γνωρίσουν σύντομα το άλλο τους μισό!

Το επικό tweet του ΑΟ Μυκόνου για το “χρυσό” άλμα του Μίλτου Τεντόγλου που έγινε viral (pic&vid)